نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق عشق (چرا برخی از روابط سرانجام خوبی ندارند؟)

اختصاصی از نیک فایل تحقیق عشق (چرا برخی از روابط سرانجام خوبی ندارند؟) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق عشق (چرا برخی از روابط سرانجام خوبی ندارند؟)


تحقیق عشق (چرا برخی از روابط سرانجام خوبی ندارند؟)

فرمت وُرد

51 صفحه

 

چرا برخی از روابط سرانجام خوبی ندارند؟
1)شما با فرد مناسب بوده ولی طرز صحیحی مهر نمی ورزید.
شما و همسرتان از عادتهای ارتباطی ضعیفی برخوردار هستید.
به درستی نمی دانید که چطور صمیمیت واقعی تولید کنید .
چیزی را می خواهید مطالبه نمی کنید و در نهایت احساس انزجار می کنید .
از رابطه تان غافل می شوید .
شما با فرد نامناسب هستید .
عشق و یا سبک زندگی شما با عشق و سبک زندگی همسرتان از تفاهم و همخوانی کافی برخوردار نیستند.
شما ارزشهای مشترک کافی نداشته و به اصول مشترکی نیز پایبند نیستید.
همسر شما دارای عیبها و نقص های بزرگی است که ازدواجی موفق را ناممکن می سازد.
شما نمی توانید نیازهای یکدیگر را برآورده کنید .
نکته مهم این است((کسی)) که برای مهرورزیدن انتخاب می کنید ،به همان اندازه ((روشی)) که برای مهر ورزیدن برمی گزینید مهم است.
اغلب مردم وقت و انرژی بیشتری صرف تصمیم گیری برای خرید یک ماشین و یا یک دستگاه ویدئو می کنند تا صرف اینکه تصمیم بگیرند با چه کسی تشکیل خانواده بدهند.
یکی از دلایلی که بسیاری از مردم به ازدواج با فرد نامناسب تن می دهند چیزی است که آن را(( ضریب هوشی)) پایین می نامیم. ضریب هوشی شما به میزان دانش شما در خلق و حفظ رابطه ای سالم و موفق بستگی دارد و میزان ضریب هوشی شما تعیین کننده انتخاب شما خواهد بود حتی اگر شما از ضریب هوشی بالایی برخوردار بوده و یا به اصطلاح باهوش در عشق باشید احتمالاً هنوز اشتباهاتی مرتکب خواهید شد اما نه به اندازه کسی که از ضریب هوشی کمتری برخوردار است. در پایان این تحقیق شما این آزمون را مشاهده کنید و اگر مایل باشید می توانید آن را انجام دهید.
اگر پس از انجام آزمون ضریب هوشی عشقی شما خیلی پایین بود زیاد نگران نشوید . شما می توانید با کسب اطلاعات بیشتر و بالا بردن اعتماد به نفس خود ضریب هوشی عشقی خود را بالا ببرید.
پنج افسانه مهلک درباره عشق:
افسانه های عشقی باورهای نادرست هستند که بسیاری از ما راجع به عشق و داستانهای عاشقانه داریم. این افسانه ها عملاً ما را انتخاب هوشمندانه باز می دارند. این باورها و رفتارها علائمی غلط در مورد ازدواج هستند که به سه دلیل زیر در ما شکل می گیرند:
•    تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم ها
•    خواندن رمانهای عشقی
•    عدم وجود آموزش درباره عشق
ما آگاهانه یا نا آگاهانه اساس تصمیمات خود در ازدواج را بر این پنج افسانه عشقی بنا می گذاریم.
بیائید به این پنج افسانه مهلک درباره عشق نگاهی بیندازیم در حالی که هر یک از این افسانه ها را می خوانید از شما تقاضا می کنم که نه تنها در روابط فعلی خود بلکه در روابط گذشته خود نیز تامل کنید.
در اینجا پنج افسانه عشقی و واقعیت مربوط به هر کدام را در جدولی آورده ایم و سپس به توضیح هر کدام از آنها می پردازیم:
افسانه    واقعیت
1)عشق حقیقی بر همه چیز فائق می آید    عشق برای موفقیت یک رابطه کافی نیست. به این معنی که رابطه به تفاهم و تعهد نیاز دارد.

2)اگرعشق ((عشق حقیقی باشد)) همان لحظه که فرد را دیدید خواهید دانست.    برای دلباختگی یک لحظه کافی است اما عشق حقیقی به وقت نیاز دارد.

3)تنها یک عشق واقعی در این دنیا وجود دارد که برای شما مناسب است    این امکان وجود دارد که عشق حقیقی را با بیش از یک نفر تجربه کنید . شریک های بالقوه زیادی وجود دارند که می توانید با آنها خوشبخت شوید.
4)همسر ایده آل شما را از هر لحاظ ارضاء می کند.    همسر مناسب بسیاری از نیازهای ما را ارضاء می کند اما نه همه آنها را .
5)جاذبه جنسی قوی همان عشق است.    روابط جنسی خالی از احساس هیچ مناسبتی با عشق حقیقی ندارد .

حال عواقب باور افسانه های عشقی را بیان می کنیم:
افسانه های عشقی (1):
عشق حقیقی بر همه چیز فائق می شود : زمانی که شما چنین باوری دارید شما از روبرو شدن با مشکلات زندگی خود و یا ارائه راه حلهای این مشکلات با گفتن این جمله به خود که ((اگر ما عاشق یکدیگر باشیم هیچ یک از مشکلات و تفاوتهای ما اهمیت چندانی نخواهند داشت)) اجتناب می کنید.
شما با گفتن این جمله به خودتان که ((اگر بیشتر به او مهر بورزیم او تغییر خواهد کرد)) در روابط خالی از مهر و خشونت بار خواهید ماند. کسانی که اعتماد به نفس پائینی دارند و گذشته ای مملو از نادیده انگاشته شدن یا آزار و اذیت دیدن دارند، اغلب خود را در روابط مسمومی قرار می دهند که بیرون آمدن از آن برایشان مشکل است . اینگونه افراد مدام خود را متقاعد می کنند که اگر موفق شوند همسر خود را بیشتر دوست داشته باشند رفتار نامطلوب آنها از بین رفته و با عشق جایگزین خواهد شد. اما این دامی بیش نیست . اختلافات رفتاری همسر شما تحت کنترل نیروهایی است که هیچگونه ربطی به مهر ورزیدن یا نورزیدن شما ندارد.
شما از لحاظ روحی خود را زجر می دهید و وقتی که ازدواج نمی تواند موفق شود با گفتن این جمله به خود که ((اگر بیشتر او را دوست می داشتم توانسته بودم رابطه را حفظ کنم)) خود را مقصر می دانید.
متاسفانه باور به این افسانه عشقی می تواند برای شما دلی شکسته و حتی ضرر جسمانی به همراه داشته باشد، زیرا شما را متقاعد می کند در رابطه ای باشید که سالم نیست.
عشق برای موفقیت یک ازدواج کافی نیست، به این معنی که رابطه به تفاهم و تعهد نیازمن است. حقیقت تلخ این است که تنها تعداد کمی از ضوابط به این خاطر که دو طرف یکدیگر را به اندازه کافی دوست ندارند، پایان می پذیرد. رابطه به این خاطر پایان می پذیرد که آن دو با هم تفاهم ندارند .


افسانه عشقی(2):
وقتی عشق، عشق حقیقی باشد همان لحظه که فرد را دیدید ، خواهید دانست . فکر می کنم همه به طرزی پنهانی ، عشق در نگاه اول را باور داریم. و بر طبق این افسانه عشقی ((عشق حقیقی)) عشقی است مثل رعد و برق شما را ذوب کند.
عشق در نگاه اول نوعی جذب شدن(جاذبه فوری) است و مشکلات احتمالی زیر را خواهید داشت.
-    شما آنچنان به جاذبه ای که بین شما بوجود آمده می پردازید که از بررسی دیگر قسمتهای رابطه باز می مانید.
شما به شروعهای انچنانی معتاد می شوید و فرصتهای دیگر را برای عشق واقعی و پر دوام از دست می دهید .
حال سوال این است این چیست که وقتی شما کسی را برای اولین بار ملاقات می کنید تکانتان می دهد؟ اگر این عشق نیست پس چیست ؟
-     هوس در نگاه اول :شما جاذبه جنسی خاصی نسبت به فردی از جنس مخالف در خود احساس می کنید و سپس بسیار بیشتر از آن چیزی که عملاً وجود دارد دچار عواطف و احساسات می شوید ، شما نه به این خاطر که عاشق شده اید ، بلکه به این دلیل که تحریک شده اید، مدام به او فکر می کنید-جاذبه جنسی شدید به خصوص با کسی که با تصویر ذهنی شما از همسر ایده آل مطابقت دارد، به سادگی با عشق اشتباه گرفته می شود. خصوصاً اگر شما به دنبال یک اوج احساسی لحظه ای باشید، اما سرانجام شما در این رابطه با شکست مواجه خواهید شد .
-    شیفتگی با تصویر آنها: بعضی اوقات وقتی به کسی علاقه مند می شوید عاشق او نیستید بلکه عاشق تصویر او هستید( چه قیافه ای دارد ،چکاره است ،چقدر پول دارد، چه ماشینی سوار می شوند، چه کارهایی در زندگی انجام داده است ) شما از تمامی این چیزها در سرتان رویایی می سازید و ماهیت فرد را نادیده می گیرید : ((خواستگار من دکتر است)) ((نامزدم هیکلی فوق العاده دارد)).
گذشته از این : آیا ممکن است کسی را ملاقات کنید و در همان لحظه احساس کنید که او همسر ایده آل شماست و اشتباه نکرده باشید ؟ زوجهایی وجود دارند که سی سال با هم زندگی کرده اند و می گویند که در همان ملاقات اول می دانستند که همسر ایده آل خود را یافته اند . آیا این همان ((عشق در نگاه اول)) نبوده است؟ دوست دارم این موضوع را این طور تلقی کنم که آنها جاذبه ای قوی و ارتباط روحی را تجربه کرده اند که سپس آن را به رابطه ای قوی و موفق بدل ساخته اند . آنان در نگاه اول وجود چیزی را در یکدیگر تشخیص داده اند، اما عشق حقیقی بین آن دو می بایست در طول سالیان شکل گرفته باشد.
برای دلباختگی یک لحظه کافی نیست اما((عشق حقیقی)) به وقت نیاز دارد. متاسفانه خیلی از ما در ابتدای روابط به دنبال همان شعله ناگهانی هستیم به جای آنکه به دنبال همسری باشیم که بتوانیم با او رابطه ای پر دوام و محکم را بسازیم . بنابراین باید به خاطر داشته باشید که عاشق شدن ساده است اما خلق یک رابطه سالم مستلزم کار سخت است اولین تاثیری که کسی بر ما می گذارد کافی نیست تعیین کند آیا او می تواند همسری سالم و مهربان باشد. شما به تاثیرات دوم ، سوم چهارم و پنجم نیاز دارید شما به وقت احتیاج دارید تا علاوه بر ظاهر فرد ماهیت و شخصیت او را نیز کشف کنید.
افسانه عشقی (3):
تنها یک عشق واقعی در دنیا وجود دارد که برای من مناسب است .
عواقب باور به این افسانه عشقی:
-شما همسر خود را با تصویر رویایی که از همان یک نفر در سر خود ساخته اید ، مقایسه می کنید و از درک منحصر به فرد بودن آن شخص ، باز می مانید. به طور مثال شما بر این باورید که همسر ایده آل شما یک جای این دنیا وجود دارد و فقط و فقط اوست که می تواند شما را خوشبخت کند به همین دلیل وقتی با کسی رابطه ای پیدا می کنید و چالشی در این رابطه بوجود می آید به طرزی ناخود آگاه با مقایسه کردن نامزد خود با همان (همسر ایده آل ذهنتان) جا می زنید.
-    باور به افسانه عشقی (3) ما را از شروع یک زندگی جدید، بعد از اینکه زندگی قبلی پایان پذیرفته است، باز می دارد. روابطی که امید وار بودید یک عمر ادامه پیدا می کند ، اگر فقط به یک عشق حقیقی باور دارید و سپس آن یک نفر را از دست بدهید ، بقیه عمرتان را با قلبی تنها و مطمئن از اینکه هیچ کس دیگری نمی تواند جایگزین همسرتان باشد خواهید گذراند.
این امکان وجود دارد که عشق حقیقی را با بیش از یک نفر تجربه کنید. شریکهای بالقوه زیادی وجود دارند که می توانید با آنها خوشبخت شوید. ما باید بدانیم که قلب یک انسان ظرفیت فوق العاده ای برای عشق ورزیدن دارد و ما مقدار عشقی که اجازه می دهیم در زندگی از آن بهره مند شویم را محدود می کنیم فقط به این خاطر که افسانه های عشقی را باور داریم.
افسانه عشقی(4):
همسر ایده آل ، شما را از هر لحاظ ارضاء می کند حقیقت این است که بسیاری از ما به طور ناخودآگاه از همسر خود این توقع را ارید که هر نوع نیاز ما را ارضاء کند و وقتی هم که نمی کند از او دلسر و منزجر می شویم. اما شما باید بدانید که خود نیز از پاره ای نیازهای خود آگاه نبوده و طبیعتاً قادر نخواهید بود آن نیازها را با صراحت بازگو کنید .
عواقب باور افسانه عشقی (4)
-    از شناسایی رابطه خوب و سالم باز می مانید، فقط به این خاطر که همسر شما نیازهایی را که خود باید برای خودتان برآورده کنید برآورده نمی کند. اگر قبل از ازدواج احساس تهی بودن می کنید، بعد از ازدواج نیز به همان اندازه، احساس تهی بودن خواهید کرد و این مشکل ربطی به همسر شما ندارد .
-    از همسرتان بخاطر ندادن چیزی که می بایست خود در جای دیگر پیدا کنید، منزجر خواهید شد. و در این حالت به او فشار می آورید تا برای شما همه چیز باشد . اما باید بدانیم بین چیزهایی که میل داریم در همسرمان وجود داشته باشد و چیزهایی که باید در همسرمان وجود داشته باشد فرق قائل شویم.
همسر مناسب ، بسیاری از نیازهای مارا ارضاء می کند اما نه همه آنها را واین حقیقت عشق است .
افسانه عشقی(5):
جاذبه جنسی قوی همان عشق است به راستی که این افسانه عشقی ما را توی دردسر می اندازد .
پایه و اساس این افسانه عشقی احساس گناهی است که ما به طور ذاتی و بواسطه فرهنگ خود درباره روابط جنسی داریم. از آنجایی که اجتماع، تعلیم و تربیت و اخلاقیات ما، اغلب این اجازه را به ما نمی دهد و آن را مردود می داند پس به اشتباه تصئر می کنیم که هرگاه نسبت به کسی جاذبه جنسی داریم عاشق او هستیم .(برای اینکه احساس گناه نکنیم) .
عواقب باور به افسانه عشقی (5):
-    خود را با کسانی درگیر می کنید که با آنها تفاهم ندارید.
-    بیش از آنچه باید،به رویایتان می چسبید و به سختی کسانی را که برای شما مناسب نیستند ، رها می کنید.
روابط جنسی خالی از احساس ، هیچ مناسبتی با عشق حقیقی ندارد.
چنانچه جاذبه زیادی نسبت به کسی تجربه می کنید:
-    لزوماً به این معنی نیست که عاشق او هستید.
-    لزوماً به این معنی نیست که برای هم آفریده شده اید.
-    لزوماً به این معنی نیست که ازدواج موفقی خواهید داشت.
قطعاً به این معنی است که:
-    بیوشیمی جنسی خوبی دارید.
-    یک یا هر دوی شما در مهرورزی مهارت دارید.
ممکن است به این معنی باشد که :
-    جاذبه جنسی بین شما قوی است ، بطوری که می تواند پایه ای برای یک رابطه سالم باشد : اگر که در نواحی دیگر نیز تفاهم داشته باشید.
چگونه عاشق می شویم:
-    آیا برایتان اتفاق افتاده است که به دنبال همسری مسئول و جاافتاده باشید و بعد ببینید که شخصی غیر مسئول و غیر قابل اتکاء را یافته اید را مرتباً دیوانه می کند؟
-    آیا تا به حال به خود گفته اید که خواستار رابطه ای دراز مدت و به دنبال کسی هستید که به شما پایبند باشد ، اما عاشق کسی شوید که در دسترستان نباشد و توانایی تعهد دادن به شما را نیز نداشته باشد؟
-    آیا شده است که سوگند یاد کنید تا هرگز به شخصی سرد و بی احساس علاقمند نشوید و ببینید که دوباره درگیر کسی شده اید که شما را آنگونه که استحقاق آن را دارید، دوست ندارد؟
-    آیا تا به حال اندیشیده اید که چرا و چگونه چنین افرادی را انتخاب کرده اید ؟
ما می پنداریم که می دانیم از همسرمان چه می خواهیم ما به دنبال ویژگیهای منفی و ناسالم نیستسم ویژگیهای مثبت و ارزنده می خواهیم . بنابراین وقتی خود را با فردی که با ایده آلهای ما متفاوت است و چندان هم فوف العاده به نظر نمی رسد می یابیم نامید می شویم. حال ما در ادامه خواهیم گفت چرا شما چنین انتخابهایی می کنید .
انتخابهایتان را در جدولی ثبت کنید:
تمرین به اینصورت انجام می شود:
مرحله(1) روی یک تکه کاغذ سفید لیستی از تمامی اشخاصی را که به آنها علاقمند شده اید تهیه کنید شخصی را که در حال حاضر در نظر دارید و به او علاقمند هستید منظور کنید. کسانی را که فقط چند بار دیده اید وارد نکنید .
به خاطر داشته باشید، هرکس که از لحاظ روحی به او وابسته بودید را نیز حتماً منظور کنید .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق عشق (چرا برخی از روابط سرانجام خوبی ندارند؟)

دانلود تحقیق عناصر غذایی و تغذیه باغات

اختصاصی از نیک فایل دانلود تحقیق عناصر غذایی و تغذیه باغات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق عناصر غذایی و تغذیه باغات


دانلود تحقیق عناصر غذایی و تغذیه باغات

شناسایی وضعیت تغذیه ای باغهای میوه در مدیریت مواد غذایی بمنظور افزایش تولید و بهبود کیفیت میوه ها کاری ضروری و اجتناب ناپذیر است . کاربرد مواد غذایی مورد نیاز در زمان مناسب و به مقدار مناسب برای سلامت باهای میوه ضورریست. همچنین کاربرد موادغذای مورد نیاز به شکل صحیح و در زمان مناسب نیز خیلی مهم است. تحقیقات زیادی در مورد ارزیابی نیاز غذایی ارقام مختلف درختان میوه انجام شده است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که در میان عناصر غذایی، درختان میوه به ازت، پتاسیم، کلسیم، روی و بر در مقایسه با سایر عناصر غذایی پرمصرف، میان مصرف و کم مصرف (ریز مغذی ها) احتیاج بیشتری دارند. همچنین وجود مواد غذایی در یک محدوده مطلوب موجب افزایش رشد و تولید می شود. افزایش کمیت و کیفیت محصول در باغات میوه علاوه بر خود کفایی و تامین مواد غذایی مودر نیاز مردم در داخل کشور از نظر صادرات نیز حائز اهمیت است. لذا اندازه گیری میزان عناصر غذایی در برگها، میوه و تجزیه و تحلیل آنها برای پیشبرد صحیح برنامه تغذیه و تبع آن افزایش تولید به همراه بهبود کیفیت میوه اری مهم است. در کنار این امر مهم می توان نسبت به شناسایی مشکلات تغذیه ای موجود اقدام کرد.

اهداف طرح:

  • افزایش عملکرد محصول دریاغات میوه
  • افزایش کیفیت و بازار پسندی محصولات باغی
  • افزایش خاصیت انباری و مدت زمان نگهداری میوه ها در سردخانه
  • رفع علایم کمبود عناصر غذایی و کنترل ناهنجاریهای فیزیولوژیکی
  • حفظ محیط زیست با مصرف بهینه کودهای شیمیایی
  • بهداشت محصولات غذایی و تأمین سلامت جامعه
  • افزایش عمر اقتصادی (مدت زمان بهره برداری) درختان میوه
  • افزایش مقاومت درختان میوه به آفات و بیماریها

مشکلات آبهای آبیاری و خاکهای غالب زیر کشت باغهای میوه

  • مشکلات خاکهای غالب زیر کشت باغهای میوه

نتایج بررسی ها نشان داده است که خاکهای تحت کشت باغهای میوه عمدتا آهکی است. میزان PH بالای 5و7 بوده و درصد کربن آلی آنها متاسفانه کمتر از یک درصد و درصد کربنات کلسیم(معادل) بیشتر از ده درصد می باشد ولی مشکل شوری در آنها چندان مطرح نمی باشد. به دلیل مصرف بی رویه کودهای فسفانه، میزان فسفر خاکها مخصوصا خاکهای سطحی خیلی زیاد بوده، در نقطه مقابل آن میزان پتاسیم مخصوصا در تاکستانها پایین تر از حد بحرانی (300 میلی گرم در کیلوگرم) بوده و درختان میوه عمدتا از کمبود روی و بر اسیب دیده

  • مشکلات آبهای آبیاری باغهای میوه

در مدیریت باغهای میوه در کنار خاک، مسئله مهم دیگر کیفیت آب آبیاری است. متاسفانه مدیریت آب چندان جدی گرفته نمی شود. میزان آب مصرفی، نحوه آبیاری و کیفیت آب مصرفی همه مواردی هستند که جذب، فراهمی و کارایی کودهای شیمیایی وعناصر غذایی را تحت تاثیر قرار می دهند. در حالیکه باغداران نقش آب را در جذب عناصر غذایی نادیده   می گیرند، مسئله، زمانی حادتر می شود که مصرف نادرست آب با کیفیت پایین آن مطرح باشد. بالا بودن بی کربنات آب آبیاری در اکثر باغهای میوه مشکلاتی را از نظر جذب عناصر غذایی بویژه عناصر ریز معذی نظیر روی، آهن و ... بوجود آورده است.

1-3-مشکلات آزمون خاک و تجزیه برگ:

اندازه گیری غلظت عناصر غذایی دریافتهای گیاهی دقیق ترین روش برای بررسی وضعیت تغذیه ای درختان میوه می باشد که باید توام با تجزیه خاک و آب آبیاری و بررسی علائم اهری روی درخت (بعنوان ابزارهای تفسیر نتایج تجزیه بافت گیاه) انجام شود. ولی به جرات می توان گفت که اغلب باغداری کشور با نحوه ارزیابی وضعیت تغذیه ای باغهای خود آشنا نیستند و اغلب نیاز غذایی را در فسفر و ازت خلاصه نموده اند و همه ساله نسبت به کاربرد بی رویه کودهای فسفاته وازته آن هم با روش اشتباه (پخش سطحی) اقدام می نمایند. در حالیکه در درختان میوه نیاز اصلی مواد غذایی به ازت، پتاسیم، روی، بر و کلسیم می باشد و فسفر جزو نیازهای غیر معمول است که عواقب این مسئله مسومیت برگی فسفر دراکثر باغها، و نامتعادل بودن وضعیت ازت و کمبود پتاسیم، آهن و از همه مهمتر تشدید کمبود روی می باشد (ریز برگی که نشانه کمبود شدیدی روی در درختان میوه می باشد در اغلب باغهای میوه کشور مشاهده می گردد).

1-4-مصرف نامتعادل کودها

به دلیل عدم رعایت نیازواقعی درختان میوه برای حصول یک عملکرد معمولی زیادی یا کمی مصرف عناصر غذایی درباغها به چشم می خورد در این عدم تعادل باغداران ما معمولا بازیادی ازت وفسفر وکمبودروی بروکلسیم مواجه هستند که به اختصار توضیح داده می شود

مواد معدنی

شامل کلیه عناصر غذایی است که بصورت آزاد یا ترکیب شده در بافتهای گیاهی یافت شده و اکثرا از طریق ریشه از خاک جذب می شوند ولی مقداری از آنها برگ نیز قابل جذب است.

عناصر برای  اینکه ضروری شناخته شونده باید دارای سه شرط باشند که عبارتند از :

  • در ترکیب شیمیایی گیاه وارد شوند مثل منیزیم که در ترکیب شیمیایی کلروفیل قرار دارد.
  • نبود یا کمبود آن عنصر باعث کند شدن یا توقف رشد شود مثل کلسیم در مریستیم انتهایی که کمبود یا نبود آن باعث می شود که در جوانه های انتهایی گیاه قادر به تشکیل گل و میوه نباشد.
  • کمبود آن عنصر باعث بروز یک سری علائم ونشانه های بیماری فیزیولوژیکی در گیاهان می شود.

برخی ازگیاهان یا تعدادی ازاین عناصر رابه مقدار بیشتر از سایر گیاهان جذب می کنند و در بافتهای خود ذخیره می کنند که گیاهان شاخص نامیده می شوند مثل اسفناج، گونها و .....

عناصر ضروری پرمصرف عناصری اند که برای رشد ضروری و به مقدار زیاد جذب گیاه شد و شامل ازت، فسفر، پتاسیم، مینزیم، گوگرد و کلسیم می باشند

عناصر ضروری کم مصرف عناصری اند که برای گیاه ضروری می باشند و به مقدار کمتری مورد  استفاده گیاه قرار می گیرند. آهن، منگنز، روی، مس، کبالت  بر، کلر

گیاهان در میزان جذب عناصر مختلف از خاک متفاوت عمل می کنند وبه دسته های مختلفی تقسیم می شوند:

  • فلزدوستها (تالوفیتها)
  • نکدوستها (هالوفیتها)
  • نمک گریزها (گلیکوفیتها)
  • آهکدوستها (کلسیکولها)
  • آهک گریزها (کلسیفوکها)

عناصر غذایی از نظر انتقال در گیاه به دو گروه تقسیم می شوند: 1- عناصر متحرک  2- عناصر غیر متحرک

عناصر متحرک: (قابل انتقال) همیشه کمبودشان از برگهای پیر ظاهر شده، به سرعت و سهولت از یک سلول به سلول دیگر و از یک ترکیب بافتی به بافت دیگر منتقل می شوند و عبارتند از : ازت، فسفر، پتاس، منیزیم، کلر و ...

عناصر غر متحرک: (غیر قابل انتقال) کمبود آنها در برگها و اندامها و سرشاخه های جوان ظاهر می شود، چون این عناصر در اندامها و بافتهای گیاه غیر قابل انتقال و جابه جایی می باشند بهمین علت در اندامها و بافتهای جوان ظاهر می شوند. که عبارتند از: آهن، منگنز، روی، مس، گوگرد، کبالت و بر

ازت:

ازت یکی از پرمصرف ترین کودهای مورد استفاده در باغهای میوه می باشد.

در بعضی موارد علائم زیادی ازت بصورت رشد رویشی، سبزتیره شدن برگها، به تاخیر افتادن زمان رسیدگی میوه ها، کاهش میزان قندورنگ میوه ها و نیز کاهش کیفیت شیره انگور خود را نشان می دهد.

  • باعث افزایش رشد رویشی و افزایش رشد طولی می شود.
  • پرمصرف ترین عنصر است
  • در بعضی مراحل رشدی گیاه به عنون کود سرک استفاده می شود.
  • قابلیت حلالیت آن در آب بالا می باشد.
  • به کود اوره کود سفید یا کود شکری نیز می گویند.
  • جزئی از ترکیب کود اوره می باشد. که مقدار ازت در اوره %46 می باشد.
  • فرم گازی آن نیز وجود دارد که برای تزریق درون خاک مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کود اوره شکل قابل جذب ازت می باشد: مانند ,  NH NO  

ازت: یکی از پرمصرف ترین عناصر ضروری مورد استفاده در گیاهان می باشد. که در متابولیسم  گیاهان نقش بسزایی دارد.

در ساختمان مولکولی بسیاری از ترکیبات آلی نقش دارد. در ساختمان اسید های آلی، اسید آمینه، آنزیم ها، اسید هسته ای DNA، مولکولهای کلروفیل و بسیاری از سلولهای گیاهی نقش حیاتی دارد. در اطراف ریشه به شکلهای مختلفی یافت می شود مثل:یون آمونیوم( ( NH ، نیترات( ) , (NO  نیتریت ) , (NO   اوره و به فرم گازی N2.

همه فرمها برای گیاه قابل جذب نیست و گیاه عمدتاً ترجیح می دهد که فرمهای نیترات آمونیوم و اوره را جذب کن.

کمبود ازت در کشاورزی توسط کود اوره و یا آمونیاکی و یا به شکل نیترات قابل جذب و جبران است. و چون جزء عناصر ماکرو می باشد به مقدار زیاد جذب شده و به راحتی  توسط آب شسته می شود و به فرم گاز در می آید.

علائم کمبود ازت: برگها و اندامهای گیاه یکپارچه به رنگ زرد در می آیند. ابتدا برگهای پائین یا مسن تغییر رنگ می دهند. که به این زردی کلروز گویند از حاشیه به سمت داخل رگبرگها سبز و پهنک زرد می شود برگهای جوان به مدت طولانی می توانند مقابله کنند و اگر کمبود میزان نشود آنها نیز زرد شده و از بین می روند.

فهرست مطالب:

مقدمه (اهمیت مسئله) 3

اهداف طرح: 4

مشکلات آبهای آبیاری و خاکهای غالب زیر کشت باغهای میوه. 5

1-3-مشکلات آزمون خاک و تجزیه برگ: 6

1-4-مصرف نامتعادل کودها 7

مواد معدنی... 8

ازت: 11

علائم کمبود ازت: 12

فراوانی : 13

پتاسیم: 17

انواع کودهای پتاسیم: 17

فسفر: 18

انواع کودهای فسفاته: 20

منیزیم: 21

کلسیم: 21

روی: 22

آهن: 23

بور: 25

منگنز: 26

مس: 26

گوگرد: 27

دستور العمل اجرایی طرح تغذیه درختان میوه. 28

طرح چالکود. 28

روش اجرای طرح چا لکود. 32

مقادیرتوصیه کودی برای اجرای طرح چالکود( برحسب گرم برای هردرخت) 35

طرح محلول پاشی ازت، روی و بر برای افزایش میوه بندی (فروت ست) 36

زمان محلولپاشی... 37

غلظت مناسب جهت محلولپاشی... 37

جدول (2):دستورالعمل محلولپاشی تشکیل میوه(فروت ست)باغات... 38

جمع بندی و پیشنهادها: 39

منابع  41

شامل 45 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق عناصر غذایی و تغذیه باغات

درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی ساختمان مواد

اختصاصی از نیک فایل درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی ساختمان مواد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی ساختمان مواد


درس پژوهی  علوم پنجم ابتدایی ساختمان مواد

فرمت درس پژوهی: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات این درس پژوهی: 28 صفحه

 

 

 

 

 

قسمتی از این درس پژوهی:

مشخصات :

نام درس : علوم     مقطع : ابتدایی     پایه : پنجم    موضوع درس : ساختمان مواد

 

زمان : 40 دقیقه      تعداد دانش آموزان :20 نفر

اهداف:

هدف کلی:

دانش آموزان در این درس با ساختمان مواد آشنا می شوند

هدف های جزیی:

1- خاصیت های ماده را تشخیص دهند

2- مواد جامد مایع را جمع آوری کرده به خواص آنها پی ببرند

3- بدانند که مواد از چه ساخته شده اند

4- علّت خواص متفاوت مواد را درک کنند

هدفهای رفتاری:

1- با چند مثال برخی خاصیت های مواد را بیان کنند (شناختی)

2- مواد مختلف جامد و مایع را جمع آوری نمایند و از هر مورد طی آزمایشی ساختمان آنها را مقایسه کنند          ( مهارتی )


دانلود با لینک مستقیم


درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی ساختمان مواد

مدلسازی شناختی یک سیستم آموزش دهنده هوشمند به منظور توان‌بخشی علاقه به یادگیری و خلاقیت دانشجو

اختصاصی از نیک فایل مدلسازی شناختی یک سیستم آموزش دهنده هوشمند به منظور توان‌بخشی علاقه به یادگیری و خلاقیت دانشجو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مدلسازی شناختی یک سیستم آموزش دهنده هوشمند به منظور توان‌بخشی علاقه به یادگیری و خلاقیت دانشجو


مدلسازی شناختی یک سیستم آموزش دهنده هوشمند به منظور توان‌بخشی علاقه به یادگیری و خلاقیت دانشجو

مدلسازی شناختی یک سیستم آموزش دهنده هوشمند به منظور توان‌بخشی علاقه به یادگیری و خلاقیت دانشجو

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 22

 

 

 

 

چکیده:

سیستم GLITS، یک سیستم آموزش دهنده هوشمند با یادگیری تدریجی است که دارای 3 عامل یاد دهنده ، یادگیرنده و مشکل‌ساز است. عامل یاد دهنده و یادگیرنده هر کدام دارای 5 لایه (زیر سیستم) می‌باشند. لایه‌های یاد دهنده به نام‌های ناظر، ایجاد انگیزش، فرضیه‌ها و تولید مدلهای برنامه می‌باشند. لایه‌های یادگیرنده به نام‌های وضعیتی ـ انعکاسی ، شناختی، معیارها و سنجش، برنامه‌ریزی و همینطور هماهنگی و تولید رفتار می‌باشند. عامل مشکل‌ساز یک عامل بازدارنده است که فعالیت آن باعث کاهش فعالیت لایه‌های مختلف یادگیرنده می‌شود. ابتدا با پرسشنامه مدل یادگیرنده (مدل میانگین کلاس) ساخته می‌شود و با استفاده از آن و به‌کارگیری نحوه آموزش بهینه هوشمند و ارزیابیهای مناسب، لایه‌های مدل یادگیرنده اصلاح می‌گردد که نتیجه کلی بالارفتن کارایی یادگیرنده و توانبخشی علاقه به یادگیری و خلاقیت او می‌باشد.

مقدمه: اولین کنفرانس بین‌المللی سیستمهای آموزش دهنده هوشمند[1] (ITS) در سال 1988 در مونترال کانادا برگزار گردید. دومین و سومین و آخرین کنفرانس به ترتیب در سالهای 1992، 1996، . . . و 2004 برگزار گردیده‌اند.

معماری شناختی[2] اولین بار توسط جان روبرت اندرسن در سال 1983 مطرح شد که تفکر تطبیقی انسان را برمبنای شناخت بررسی می‌کرد، شبیه‌سازی این تفکر به صورت نرم‌افزار ACT* ارائه گردیده است. مدلسازی شناختی در سال 1985 در کتابی با همین عنوان توسط Slack مطرح گردید.

ساختار کنترلی عامل هوشمند BDI[3] که در سیستم مطرح شده در مقاله (سیستم GLITS) مورد استفاده قرار گرفته است، بر مبنای باورها، هدفها (آرزوها) و مقصدها، در اواخر دهه 90 مطرح شد. مهمترین کاربرد این عامل در تشخیص عیب، سیستمهای مدیریت، تجارت ماشینی و آموزش هوشمند بوده است.

پردازش مفهومی اطلاعات اولین بار در سال 1975، در کتابی توسط Roger Schank مطرح گردید ولی مطالب جدید در مدلسازی مفهومی[4] در 1998 توسط Chen و همکارانش ارائه گردید.

طراحی سیستمهای چند عاملی هوشمند[5] براساس معماری لایه‌ای[6] در سال 1996 توسط Muller در کتابی با همین عنوان مورد بحث قرار گرفته است.


[1] - Intelligent tutoring system

[2] - Cognitive modelling

[3] - Belief, Desire, Intention agent

[4] - Conceptual modelling

[5] - Multi-agent system

[6] - Layered architecture


دانلود با لینک مستقیم


مدلسازی شناختی یک سیستم آموزش دهنده هوشمند به منظور توان‌بخشی علاقه به یادگیری و خلاقیت دانشجو

درس پژوهی علوم پنجم جانداران ساده

اختصاصی از نیک فایل درس پژوهی علوم پنجم جانداران ساده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

درس پژوهی علوم پنجم جانداران ساده


درس پژوهی  علوم پنجم جانداران ساده

فرمت درس پژوهی: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات این درس پژوهی: 27 صفحه

 

 

 

 

 

قسمتی از این درس پژوهی:

طرح درس

درس :علوم    مقطع: ابتدایی    پایه :پنجم

موضوع درس : جانداران ساده ( گیاه یا جانور )

زمان : 35 دقیقه     تعداد دانش آموزان :20نفر

اهداف

هدف کلی :

دانش آموزان با جانداران دیگری علاوه بر گیاهان و جانورانی که ساختمان بدن ساده ای دارند ، آشنا می شوند 0

هدف های جزئی :

1 - با جانداران ساده ای علاوه بر گیاهان و جانوران آشنا   می شوند 0

2 - جاندارانی را که ساختمان بدنی ساده ای دارند و فقط با میکروسکوپ دیده می شوند را درک می کنند 0

3 - ویژگی کلی جانداران ساده را یاد می گیرند 0

4 - دسته های جانداران ساده را از همدیگر تمیز دهند 0

5 - محل زندگی جانداران ساده را می شناسند 0

هدف های رفتاری :

1 - فرق جانداران ساده را با گیاهان و جانوران بیان کنند   ( مهارتی )


دانلود با لینک مستقیم


درس پژوهی علوم پنجم جانداران ساده