نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله درباره بحران زیست محیطی گازهای گلخانه ای

اختصاصی از نیک فایل دانلود مقاله درباره بحران زیست محیطی گازهای گلخانه ای دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 103

 

مقدمه و کلیات

پیش گفتار :

محققاً در خلقت آسمان و زمین و رفت و آمد شب و روز و کشتیها که بر روی آب برای انتفاع خلق در حرکت است و بارانی که خداوند از بالا فرو فرستاد تا با آن آب زمین را بعد از مردن (نابود شدن گیاه) زنده کرد و سبز و خرم کرده ایندو در برانگیختن انواع حیوانات در آن و در وزیدن باد به هر طرف و در خلقت ابر که میان زمین و آسمان مسخر است و در همة امور عالم برای عاقلان رساله ای واضح بر علم و قدرت آفریننده است.

این رساله مشتمل بر 7 فصل است که فصل اول شامل مقدمات و کلیات، تاریخچة مطالعة اثر گلخانه ای، عوامل مؤثر بر درجه حرارتهای جهانی و توضیح عمومی دربارة موضوع رساله است. فصل سوم مشتمل بر مواد و روشها، روش تحقیق رساله، دستگاههای تعیین میزان غلظت متان و خصوصیات و اصول دستگاه است. در فصل سوم نتایج آماری متان در تهران بصورت نمودارهایی ترسیم شده است.

تغییرات آب و هوا در اثر افزایش گازهای گلخانه ای است و نتایج افزایش های متوسط جهانی به ترتیب بیان شده است. در فصل ششم نتیجه گیری دربارة اندازه گیری متان در تهران انجام گرفته و در فصل هفتم پیشنهاد است به ترتیب ارائه شده اند. در پایان رساله هم منابع، واژه نامه و خلاصة رساله به زبان انگلیسی نگارش شده است. امید است که این پروژه اطلاعاتی را دربارة مسئله گرم شدن کرة زمین و بحران محیط زیستی بدهد، چرا که زمانی تلاش های ما در جهت جلوگیری از این وقایع به ثمر خواهد رسید که فرد فردمان در برابر محیط زیست و امنیت آن احساس مسئولیت داشته باشیم.

اهداف :

هدف از انتخاب موضوع رساله، مطالعه و تحقیق در رابطه با بحران زیست محیطی گازهای گلخانه ای و اهمیت آنها در افزایش های متوسط جهانی است که هر روز به سوی مرحلة جدیدی سوق داده می شود.

چنانکه رویدادهای اخیر در سر تا سر دنیا اعم از بارانهای سیل آسا، خشکسالی، آتش سوزی درختان،گرمازدگی و مرگ هزاران تن از مردم بی گناه حاکی از گرم شدن کرة زمین است.

در این رابطه حتی می توان به شکوفه دادن درختان میوه (درختان سیب) در تهران مورخ دوم مهر ماه 1374 اشاره کرد که در مناطقی از تهرانپارس، نارمک، نواب، کوی صادقیه، مجیدیه و نازی آّباد بوده است. درست در زمانیکه این درختان می بایست شروع به خزان میکردند! همچنین غافلگیر شدن مردم شهرهای کرمان، بجنورد، استان فارس و تهران در تابستان بسیار گرم 74 که ناشی از اثر گلخانه ای است.

فصل 1 : مقدمه و کلیات :

مقدمه :

حدود 5 میلیارد سال گذشته ، زمانیکه زمین شکل گرفت، احتمالاً هیچگونه اتمسفری نداشته است. با گذشته زمان از طریق فعالیتهای آتشفشانی گازهایی مانند دی اکسید کربن، بخار آب و ترکیبات متنوعی از نیتروژن و سولفور آنراد شدند که پایه گذار اتمسفر امروزی گشتند. در این دوره فعالیتهای آتشفشانی کرة زمین موجب سرد شدن هوا گشت. زیرا دودها از انتشار پرتو خورشید جلوگیری می کردند. عقیده بر این است که پس از این دوره اکسیژن مولکولی در هوا تا حد زیادی ناشی از فتوسنتز گیاهانی بوده که زیر آب به سر می بوده اند، جاییکه حیات از نور شدید خورشید و از تابش اشعة ماورای بنفش که از نظر بیولوژیکی مخرب است، در امان بوده، با افزایش تدریجی فتوسنتز، مقادیر اکسیژن اتمسفری بیشتر شد و طبقاتی از لایه های مختلف گاز در اتمسفر شکل گرفت. که بعد از آن جذب اشعة ماورای بنفش وارده توسط منطقه متشکلة اتمسفر زمین منجر به حفاظت لازم برای استمرار حیات در کرة زمین گشت. در جدول شمارة (1-1) ترکیبات تشکیل دهندة اتمسفر زمین در حال حاضر نمایش داده شده است. این مقادیر از مواد، برای یک اتمسفر پاک و خشک تخمین زده شده است. تقریباً تمامی این مقادیر در اتمسفر ثابت اند در


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله درباره بحران زیست محیطی گازهای گلخانه ای
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد