نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق تاریخچه دیسک بلو ری

اختصاصی از نیک فایل دانلود تحقیق تاریخچه دیسک بلو ری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 20

 

تاریخچه دیسک بلو ری: (History of Blu-ray disc)

Blu-ray Association در سال 2002 توسط شرکت های Matsushita, Pioneer, Phillips, Thomson, LG Electronics, Hitachi, Sharp, Samsung Sony تاسیس شد. این کنسرسیوم برای رقابت با کنسرسیوم DVD Forum ساخته شد که خودشان عضوش هستند. هدف اصلی این گروه ساخت نسل بعدی دیسک های optical بود که بتونه حجم بالایی داشته باشد و بتواند copy protection و HD Video را در خودش جا بدهد.

در آن زمان DVD Forum می خواست نسل بعدی فیلم هارا روی همان DVD نگه دارد و فقط codec مورد استفاده درآن راتغیر دهد که بتواند در همان حجم 8.5GB DL فیلم هایی با رزولوشن 720 با 1080 (که بعید بود) ارائه دهد.(مثل دیسک های WMV-HD که مایکروسافت منتشر کرد و رزولوشن فیلم ها 720 بود با استفاده از کدکWMV-HD ). با توجه به فشار BDA و اینکه بلوری از هر نظر specification بهتری داشت DVD Forum نظرش رو عوض کرد و توشیبا دیسک های HD DVD رو پایه گزاری کرد که توسط DVD Forum به عنوان جانشین رسمی DVD معرفی شد.

در طول زمان کمپانی های بیشتری به BDA پیوستند و این گروه در سال 2004 اولین سری دیسک ها و بلوری رکودرها رو وارد japan بازار کرد که حجم 23GB داشتند

هر چند بلوری فرمت متعلق به سونی نیست (بر خلاف بتامکس) و مربوط به BDA هست اما به علت تبلیغات زیاد سونی و محصولاتی مثل PS3 خیلی ها بلوری را متعلق به سونی می دانند (سونی یکی از کمپانی هایی هست که licensing برای بلوری رو کنترل می کند)

Blue-ray

معمولا با نام Blu-ray Disc  معروف است و فرمت ساخت دیسکهای نوری نسل بعدی است.که به منظور ضبط و ذهیره حجم بسیار زیادی از داده و ویدیو ساخته شده است.با استفاده از این فرمت می توان تا 5 برابر مقادیر ی که با استفاده از تکنولوژی امروزی ،می توان بر روی یک DVD ذخیره کرد را تنها بر روی یک دیسک Blu-ray ذخیره ساختبا استفاده از تکنولوژی Blu-ray می توان تا 25 گیگا بایت را بر روی یک دیسک تک لایه و تا 50 گیگابایت را بر روی یک دیسک دو لایه ذخیره کرد .

Blue-ray Blue-Ray از رقبای تازه DVD  است.  

در رقابت اروپاییش HD DVD را شکست داد.

بیش از 1 میلیون نسخه فیلم دی وی دی Blue-ray در اروپا، که 73 درصد کل فروش فیلم های HD می باشد،به فروش رفته است.

فیلم های با کیفیت بسیار بالا در قالب Blue-ray رقیب خود یعنی قالب HD DVD را با 1 میلیون نسخه فروش و دارا بودن 73 درصد کل بازار ، به سختی شکست داده است. طبق گزارش ارائه شده، فیلم های با کیفیت بالا Blue-ray، در 1 میلیون نسخه فروش داشته اند و اگر دیسک های بازی پلی استیشن 3 را نیز حساب کنیم، این رقم به 21 میلیون نسخه می رسد.

HD DVD ساخته Toshiba Corp است در حالیکه Blue-ray از پشتیبانی سر سخت Sony Corp برخوردار است.

هنگامی که چندین سال پیش صحبت از دیسکهای نوری DVD به میان آمد . خیلی ها باور نمی کردندکه بتوان بر روی یک دیسک نوری چندین گیگابایت اطلاعات ذخیره کرد ولی بعد از آنکه دیسکهای دی وی دی به بازار آمد و تقریبا در دسترس همگن قرار گرفت این موضوع برای مردم عادی شد . اکنون با گذشت چندین سال از آن زمان شاهد ورود دیسکهای جدیدی به بازار هستیم که توانایی ذخیره اطلاعاتی در حدود چند برابر DVD را دارند و این موضوع به ما این نوید را می دهد که در آینده نه چندان دور ، شاهد ورود دیسکهایی با حجم فوق بالا و ویژگیهای دوچندان باشیم .

کلمهBlu از نام تکنولوژی زیرساخت این اختراع مشتق شده است که لیزر آبی-بنفش(Blue-violet) رابرای خواندن و نوشتن داده بر روی دیسک به کار می گیرد و ray هم اشعه نوری است .طبق گفته شرکت های  پیشتاز در این تکنولوژی نوشتن به صورت Blu-ray کاملا صحیح است و حرف e از آخر


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تاریخچه دیسک بلو ری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد