نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره Web server وب سرور

اختصاصی از نیک فایل پاورپوینت درباره Web server وب سرور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره Web server وب سرور


پاورپوینت درباره  Web server وب سرور

فرمت فایل :power point( قابل ویرایش) تعداد اسلاید: 36 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرور(Server)

سرور چیست ؟ هر گاه سامانه ای نصب شود و کاربران زیادی بتوانند به آن از طرق مختلف وصل شده و اطلاعات درخواستی خود را دریافت نمایند آن سامانه را سرور گویند. طبیعی است هر سرور بایستی آدرس مخصوص به خود را داشته باشد که این آدرس همان IP است.

انواع سرور :

سرورها با کاربری مختلف و دارای اطلاعات متفاوت می باشند در زیر تعدادی از سرور ها و کاربری آنها ذکر شده است :

فایل سرور  FTP Server

میل سرور  Mail Server

دایرکتوری سرور     Direcrory Name Server (DNS)  

وب سرور  Web Server

 

وب سرور(Web server)

وب سرور سامانه ای است که توانایی پاسخگوئی به یک مرورگر وب  و ارسال صفحه درخواستی مرورگر را داراست. صفحات وب بر پایه یک ساختار مشخص و با یک نام واحد که همان آدرس IP است  بر روی وب سرور قرار می‌گیرند. همچنین بر روی یک  وب سرور امکان قرار گرفتن صفحات متعدد و با ساختارهای جداگانه نیز وجود دارد.

هدف از ایجاد یک وب سرور ارائه صفحات وب به کاربران است. این بدان معناست که صفحه‌های شامل کدهای HTML همراه با هر نوع مطالب اضافی مانند تصاویر، شیوه نامه ها و اسکریپت ها قابل ارائه به کاربران از این طریق امکان پذیر است.

روش کار بدین صورت است که کاربر از طریق یک مرورگر وب (مانند Internet Explorer) ارتباط اولیه را با ارسال درخواست اولیه (شامل آدرس محل مورد نظر) برای  وب سرور فراهم نموده و وب سرور نیزپس از دریافت اطلاعات را به دستگاه کاربر ارسال و یا با ارسال  پیام خطایی به کاربر عدم وجود منبع خاص را به اطلاع می رساند.

بعنوان مثال اگر در صفحه مرور گرتان آدرسhttp://example.com  را وارد کنید، یک درخواست به دامنه‌ای که نامش example.com  است، فرستاده می‌شود. آنگاه وب سرور صفحه index.htm را برای شما ارسال می کند. هر کامپیوتری می‌تواند با نصب نرم‌افزار وب سرور به یک دستگاه سرور وب (خدمات رسان وب)  تبدیل شود.

در عمل بسیاری از وب سرورها دارای ویژگی‌های زیر می باشند:

1-شناسایی: قبل از اینکه اجازه دسترسی به منبع درخواستی کاربر را بدهند آن را شناسایی می کننند.

2-  نه تنها اجازه دسترسی به منابع استاتیک (مانند محتویات فایلها که بر روی سیستم فایلی وجود دارد) بلکه وب سرور ها  با استفاده از ساختارهایی مانند SSI , GI , CGI ,FastCGI ,JSP ,PHP ,ASP , ASP.NET   دسترسی به منابع دینامیک را نیز فراهم می سازد

3- وب سرورها امکان استفاده از پروتکل HTTPS  را نیز فراهم نموده تا به کاربران اجازه دهند ارتباطات مطمئن و امنی را داشته باشند.

 4- فشرده سازی مطالب تا بتوان از حجم پاسخها کم کرد.

5 - پشتیبانی از فایلهای بزرگ تا بتواند فایلهای بزرگ‌تر از 2 گیگا بایت را سرویس دهی کند.

6- وب سرورها پهنای باند را کنترل کرده تا بدین طریق از سرعت پاسخها کاسته و همچنین از ترافیک و ازدحام شبکه جلوگیری نمایند در اینصورت وب سرورها قادر به پاسخگوئی به کاربران بیشتری خواهند بود.

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره Web server وب سرور
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد