نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درباره اریگامی 8ص

اختصاصی از نیک فایل دانلود تحقیق کامل درباره اریگامی 8ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

اریگامی

 

اسب بالدار کاغذی

اُریگامی یا «هنر کاغذ و تا» یکی از کاردستی‌های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تاهای هندسی است. معنای لغوی این واژه در زبان ژاپنی «تا کردن کاغذ» است و تمام مدلهای کاغذ و تا را در بر دارد، حتی آنهایی که ژاپنی نیستند. اریگامی فقط از تعداد کمی از تاهای گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تاها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرحهای متفاوتی ایجاد کنند.

به طور کلی، این طرحها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود، که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ ادامه می‌یابد.

البته بر خلاف باور عمومی، اریگامی‌های باستانی ژاپن، کمتر سختگیری روی این قرارداد داشته و گاهی از بریدن کاغذ در هنگام آفریدن طرح (کیریگامی) و یا شروع کردن با کاغذهای مستطیل، دایره، و دیگر کاغذهای غیرمربع استفاده می‌شده است.

 

هنر کاغذ و تا (اُریگامی)

با انجام دادن تاهایی که در شش مرحله‌ٔ شکل زیر نشان داده شده‌اند، ستاره‌ای از کاغذ مربع‌شکل بدست می‌آید :

هزاران دُرنای کاغذی

 

ده‌هزار دُرنای کاغذی، اهدائی دانش‌آموزان ژاپنی به یادوارهٔ هیروشیما

«ساداکو ساساکی» در زمان انفجار بمب اتمی در هیروشیما نوزادی بیش نبود. او در سن ۱۲ سالگی از سرطان خون که بدلیل اثر تششعات رادیواکتیو بوجود آمده بود، جان سپرد. او این افسانهٔ ژاپنی را شنیده بود که اگر کسی هزار درنای کاغذی بسازد خدایان یک آرزوی او را برآورده می‌کنند. پیش از مرگ، وی بیش از هزار درنا را با تا کردن کاغذ ساخت.

امروزه بچه‌مدرسه‌ها در تمام ژاپن (و حتی سراسر کرهٔ زمین) هر روز، با امیدی جهانی برای صلح، به تا کردن کاغذ و ساختن درناهای کاغذی ادامه می‌دهند و آن‌ها را به مقبرهٔ «ساداکو» می‌فرستند.

مرغ ماهیخوار در نظام نشانه‌های آسیایی نماد طول عمر نیز هست.

اریگامی، هنر کاغذ و تا

اریگامی هنر تا کردن کاغذ است. هدف از این هنر به‌کراگیری خلاقیت و ظرافت در ایجاد اشکال و طرح‌های مختلف تنها با تا کردن کاغذ می‌باشد.

اریگامی هنر تا کردن کاغذ است. هدف از این هنر به‌کراگیری خلاقیت و ظرافت در ایجاد اشکال و طرح‌های مختلف تنها با تا کردن کاغذ می‌باشد. در اریگامی، تنها با چند روش ساده تا کردن کاغذ سر و کار داریم که با ترکیب آنها طرح‌های زیبائی خلق می‌شوند. عموماً این طرح‌ها با یک کاغذ رنگی مربع شکل شروع می‌شود که رنگ‌های پشت و روی آن متفاوت هستند. انواع آماده این کاغذها در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم‌التحریر و مراکز عرضه کتب و آثار فرهنگی در دسترس هسند. البته باید این نکته را هم اضافه کنیم که اریگامی ابتدا در ژاپن پا گرفت و قدمتی بیش از ۴۰۰ سال دارد.

اریگامی اصیل ژاپنی محدودیت‌های کمرتی در خصوص نوع کاغذ و شکل آن قائل بود و انواع کاغذهای مستطیل‌شکل، دایره‌ای و مثلثی نیز در آن مورد استفاده قرار می‌گرفت.

از آنجا که این هنر یکی از خلاقانه‌ترین روش‌ها برای پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و یکی از سرگرمی‌های بسیار سالم است که حاصل آن نیز می‌تواند در مکان‌های مختلف برای تزئین و نمایش به‌کار گرفته شود در نظر داریم در هر مبحث یکی از کاردستی‌های اریگامی را معرفی نمده و روش ساخت آن را برایتان نشان دهیم.

در این زمینه کارهای شما خوانندگان عزیز و نظرات شما می‌تواند این بخش را پربارتر و خواستنی‌تر نماید. توضیح این نکته هم لازم است که مطالب این بخش به‌صورت پیوسته بوده و با طرح‌های ساده شروع و به طرح‌های پیشرفته می‌رسد. بنابراین لازم است که مطالب را به‌طور منظم دنبال کرده و چنانچه ارجاعی به مباحت گذشته داشتیم، آن را در اختیار داشته باشید.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درباره اریگامی 8ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد