نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

شماهای مدولاسیون با حامل دیجیتال 36 ص

اختصاصی از نیک فایل شماهای مدولاسیون با حامل دیجیتال 36 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 36

 

شماهای مدولاسیون با حامل دیجیتال

برای انتقال اطلاعات توسط کانال‌های مخابراتی که کانال‌های میانگذر هستند ؛ می‌بایست را اطلاعات توسط یک موج حامل با فرکانس مناسب ارسال نمود .در انواع شیوه‌های مدولاسیون دیجیتال یکی از پارامترهای دامنه یا فرکانس یا فاز موج‌ حامل در گام‌های گسسته تغییر می‌کند. در زیر چهار شکل موج مختلف مدولاسیون برای انتقال اطلاعات باینری توسط کانال‌های میانگذر نشان داده شده است .

شکل 1- موج‌های مدوله شده مورد استفاده در شماهای انتقال باینری

در مدولاسیون ASK دامنه ی شکل موج حامل بین دومقدار قطع و وصل تغییر می کند که پالس وصل عدد باینری 1 و پالس قطع عدد باینری 0 را نشان می‌دهد .

در مدولاسیون FSK ، فرکانس حامل بین دو مقدار تغییر می‌کند که یکی بیانگر 1 و دیگری 0 را نشان می‌دهد . در مدولاسیون PSK ، فاز حا مل بین دو مقدار تغییر می‌یابد . البته در روش‌های PSK و FSK دامنه‌ی موج حامل ثابت می‌ماند و در تمام حالات بالا شکل موج مدوله شده یک شکل موج پیوسته برای همه ی زمان‌ها خواهد بود .

مدولاسیون آنالوگ حداقل پهنای باند را لازم دارد ولی تجهیزات مورد نیاز برای تولید ، انتقال و آشکارسازی تا حدودی پیچیده است ، در مقابل مدولاسیون دیجیتال از نظر ساخت فوق العاده ساده هستند و درمقابل بعضی خرابی‌های کانال مصونیت خوبی دارد ولی نیاز به پهنای باند بیشتر و افزایش توان مورد نیاز در فرستنده است.

گیرنده بهینه برای شماهای مدولاسیون دیجیتال باینری :

عمل گیرنده در یک سیستم مخابراتی باینری تشخیص یکی از دو سیگنال فرستاده شده S2(t), S1(t) درحضور اغتشاش می‌باشد. کارایی گیرنده معمولاً برحسب احتمال خطا اندازه‌گیری می‌شود و گیرنده‌ای را که حداقل احتمال خطا را نتیجه دهد ، گیرنده‌ی بهینه گویند .

در صورتیکه اغتشاش در ورودی گیرنده سفید باشد ، گیرنده‌ی بهینه به شکل یک فیلتر منطبق خواهد بود وفیلتر منطبق به صورت یک گیرنده‌ی همبسته انتگرال ‌گیری و تخلیه قابل ساخت است .

سیگنال‌های باینری FSK ,PSK ,ASK را میتوان با استفاده از روش‌های شبه بهینه غیر هم زمانی آشکار سازی نمود که از نظر ساخت آسانتر و احتمال خطای بالاتری دارند و به طور وسیع در انتقال داده با سرعت پایین به کار گرفته می‌شوند .

توصیف شماهای باینری FSK , PSK , ASK:

شکل زیر بلوک دیاگرام یک سیستم میانگذر انتقال داده‌های باینری که از مدولاسیون دیجیتال استفاده می‌کند را نشان می‌دهد .

شکل 2- سیستم انتقال داده‌های باینری میان گذر

ورودی مدولاتور دنباله‌ای از بیت‌های باینری می‌باشد و rb میزان بیت ریت و Tb عرض بیت می‌باشد . خروجی مدولاتور در فاصله‌ی زمانی مربوط به بیت k ام ، تابعی از k امین بیت ورودیbk خواهد بود.خروجی مدولاتور Z(t) در فاصله زمانی k ام تغییر زمان یافته‌ی یکی از دو شکل موج پایه‌ی S2(t), S1(t) می‌باشد که Z(t) به صورت زیر تعریف می‌شود :

 

شکل موج‌های S2(t), S1(t) دارای عرض Tb و انرژی محدود هستند .

انتخاب شکل موج سیگنال برای انواع شماهای مدولاسیون دیجیتال به صورت زیر می باشد .

 

 

نوع مدولاسیون

0

A cos wct

(or A sin wc t)

ASK

-A cos wct

(or- Asin wc t)

A cos wct

(or Asin wc t)

PSK

A cos ((wc – wd)t)

(or Asin((wc – wd)t))

A cos ((wc + wd)t)

(or Asin ((wc + wd)t))

FSK

جدول1- انتخاب شکل موج سیگنال برای انواع شماهای مدولاسیون دیجیتال

خروجی مدولاتور از یک کانال Hc (f) عبورمی‌کند .اغتشاش کانال n(t) یک فرآیند تصادفی گوسی ایستان با میانگین صفر و چگالی طیف توان معلوم Gn(f) فرض می‌شود . سیگنال دریافتی به علاوه‌ی اغتشاش برابر خواهد بود با :

 


دانلود با لینک مستقیم


شماهای مدولاسیون با حامل دیجیتال 36 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد