نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت عملکرد مسکن در بافت سنتی

اختصاصی از نیک فایل پاورپوینت عملکرد مسکن در بافت سنتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت عملکرد مسکن در بافت سنتی


پاورپوینت عملکرد مسکن در بافت سنتی

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 23 صفحه

به نام یگانه ایزد بی همتا ویژگی عملکردی مسکن در بافت سنتی فهرست مطالب: فضا در معماری مسکونی سنتی ایران مشخصه های معماری ایرانی ویژگی عملکرد ی مسکن سنتی عوامل موثر در گسست معماری ایرانی سرانجام معماری منابع مسکن به عنوان اولیه ترین و مردمی ترین کالبد شهر، بازگو کننده شرایط اجتماعی، زیبایی شناسی، فرهنگی و اقتصادی حاکم بر جامعه در دوره مربوط به خود است.که به واسطه معمار(سازنده) نمود کالبدی و عینی پیدا می کند.
و به جهت دارا بودن این شرایط و رویکردها در حوزه های فرهنگی متفاوت، رویکرد های متفاوتی نیز قابل تاویل است. راپاپورت در کتاب فرم مسکن و فرهنگ عوامل فرهنگی _اجتماعی را یکی از تاثیر گذارترین عواملی می داند که در نحوه شکل گیری و گسترش زندگی در مسکن تاثیر دارد، و بر این عقیده است که این عوامل به یک حالت دو سویه عمل می کنند بدین معنی که هم تاثیر می گذارند و هم تاثیر می پذیرند. به نظر راپاپورت:«یکی از ویژگی های فرهنگی هر قوم نحوه قرارگیری واحدهای مسکونی در کنار هم است این ویژگی ها از باورها و فرهنگ سنتی اقتباس می گردد.» در معماری سنتی ایران خانه در بافت های شهری پیوسته متراکم و درونگرا، فضای خصوصی برای زندگی خانوادگی بود که معمولاً اصل محرمیت در طراحی و احداث آن رعایت می شد.
براساس دو گانگی (خودی و غیر خودی) فضای معماری ساخته شده نیز از دو بخش اندرونی (فضای خودی) و بیرونی (فضای غیر خودی) تشکیل شده بود.
فضا در معماری مسکونی سنتی ایران در کتاب معماری اسلامی ایران مرحوم پیرنیا به مواردی از جمله اشاره به سکوهای کناری سردر«پاخوره» می کند و آن را جهت استفاده کسانی می داند که با صاحب خانه کار داشته ولی لازم نبوده وارد خانه شوند و یا فضای هشتی و راهروهای پیچ در پیچ منتهی به حیاط درونی و بیرونی مانع دید افراد غریبه به داخل حریم مقدس خانواده می شده است.
او این موارد را در اصل رویکرد اصلی فرهنگ در ساخت خانه های مسکونی می داند که خود را به صورت عالی نمایان کرده است. خانه های سنتی بر طبق یک الگوی کاملاً ایرانی در سطح افقی و عمودی نظم گرفته و براساس یک سلسله مراتب دسترسی از یک حوزه عمومی به یک حوزه خصوصی شکل میگیرند.
سردر ورودی، هشتی، دالان و حیاط ردیف سلسله مراتب دسترسی را به اندرون خانه ممکن می سازد.
فضای ورودی خانه یکی از فضاهای مهم و قابل توجه در طراحی بنا بود.
فضای ورودی خانه ها طوری طراحی می شد که افراد به صورت ناگهانی و یک مرتبه وارد فضای خانه نشوند و همچنین از فضای ورودی _از درگاه یا هشتی ورودی_ به فضاهای داخل خانه دید مستقیم وجود نداشته باشد به همین جهت طراحی فضای ورودی در عموم خانه های درونگرا به شکلی بود که مسیر حرکت در امتداد محوری غیر مستقیم شکل می گرفت و عموماً در یکی از گوشه های حیاط یا نزدیک به فضای درون مرتبط می شد.
بنابراین یکی از اهداف مهم در طراحی فضای ورودی خانه ها کنترل آن و طولانی نمودن مسیر حرکت از بیرون به درون بوده است.
ایرانیان در طول تاریخ مفاهیم خاصی را از سازماندهی فضایی ابداع کرده اند.
در بسیاری از موارد عنصر سازمان دهنده فضا حیاط مرکزی است که حول آن واحدهای فضایی کوچک تر نیمه باز یا بسته چیده می شوند؛ فرم داخل اصلی است و در مواردی فرم خارجی به سختی قابل تشخیص است.
گ

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت عملکرد مسکن در بافت سنتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد