نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره محصولات پزشکی

اختصاصی از نیک فایل مقاله درباره محصولات پزشکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 80

 

خلاصه مربوط به نحوه اجرا

1- 1- مقدمه

هدف این مطالعه تحلیل بخش محصولات دارویی و پزشکی است تا امکان افزایش امتیازات برنامه‌ها و استراتژیهای بخش سرمایه‌گذاری تجارت خصوصی را فراهم آورد. با توجه به اضطرار و شرایط کنونی، این مطالعه انجام شد تا به تحلیل جنبه تقاضای بخش، ماهیت تدارک و توزیع در عراق، در صورت وجود، بررسی جنبه تامین، منافع عمومی، خصوصی، و منابع اقتصادی‌تر.

این گزارش به تأمین محصولات در این بخشها می‌پردازد و سپس تدارک رسمی و سیستم توزیع و بعد موقعیت کنونی را بررسی می‌کند.

2- 1- پیشینه

عراق در طی سه ده سرتاسر اغتشاش بوده است، که در آن درگیر سه کشمکش شده بود، بعبارت دیگر جنگ ایران- عراق، تهاجم و به دنبال آن شکست در کویت و در نهایت تصرف خود عراق برای برکنار کردن رژیم صدام، و به دنبال آن فوراً حکومت CPA و حکومت موقت شورا و سپس یک حکومت شایسته عراقی بوده‌اند. در دوره‌های بین سالهای 1991 و 2003 تحریمهای سازمان ملل بر این کشور تحمیل شد.

پیش از جنگ ایران و عراق عموماً این طور اذعان می‌شد که عراق از سیستم بهداشت عمومی کارا و موفقی برخوردار بوده است. تولیدات دارویی و خدمات پزشکی عموماً کمک دارویی دریافت می‌کردند و اغلب جمعیت از مراقبتهای بهداشتی مناسبی برخوردار بودند. اما این طور که می‌شود که تنوع چشمگیری بین آن دسته از خدمات در جمعیت روستایی، نواحی و مناطق دور افتاده، و جمعیت شهری وجود داشت.

دوره تحریمها تأثیری متمایز بر بخش مراقبت پزشکی داشته و تا جایی که به این گزارش مربوط است بر هزینه دارویی نیز همین طور بوده است. در طی این دوره زمانی، بویژه دوره پیش از 1996، زمانیکه رژیم وقت یادداشت تفاهمی با سازمان ملل امضاء کرد، این رژیم، بر طبق ارزیابی سازمان ملل، 50- 40 میلیون USD، تا نزدیک 200 میلیون USD پیش از آن هزینه کرده بود. با افزایش بیماریهای عفونی و مسری، مرگ و میر کودکان، peinatal و مادر و کاهش چشمگیر در امید زندگی و سلامت ملت عراق در خطر بوده است. علاوه بر رژیم غذایی محدودی که توسط رژیم تحمیل شده بود، بخاطر سوء تغذیه عوارض رژیم غذایی به نحو چشمگیری آسیب پذیری جمعیت نسبت به کمبود غذایی و به تبع آن مستعد عفونت شدن را بالا برده است.

به دنبال دومین جنگ خلیج با آسیب ناشی از جنگ بر نیروی جسمی نسل و آسیب ثانویه بر گیاهان آبی، و بهداشت با افزایش در بیماریهای ناشی از آب بویژه با تأثیر بر جوانان و بزرگسالان افت گیرد.

عموماً اعتقاد بر این است که رژیم وقت از ؟؟ سیستم دارویی و تحلیل مراقبت پزشکی به نفع خود استفاده کرد تا همدلی دیگران را برای هر موقعیت قابل درک خود دو برابر بر تحریم جلب کند. اما این تأثیر حائز اهمیت بود و در طی آن دوره افزایش وسیعی در میزان شیوع شرایطی نظیر کواشیورکور، maeasmees و سایر بی‌نظمیهای غذایی وجود داشته است.

بیماریهای متداول کودکان با مرگ و میر ناشی از سرخک، سیاه سرفه (peeteesir)، و اوریون افزایش چشمگیری داشته است. به دلیل فقدان برنامه‌های کنترل فعال ناقل‌ها پیش از هر چیز، اشکال وخیم مالاریا (بویژه در میان حکمرانیهای شمالی) و لیشمانیازیس امعاء و احشاء به لحاظ جغرافیایی گسترش فراوانی داشتند. میزان شیوع باسیل سل بطور چشمگیری بالا رفته است.

بیماریهای ناشی از آب بویژه شیوع وبا، دیفتری و تیفوئید نیز افرایش داشته است. این مسئله نیز ناشی از شرط قطعنامه ملل متحد برای از میان برداشتن سلاحهای انهدام دسته‌جمعی (WMD) بود که به شدت تأمین کلر برای بهبود آب گیاهان را محدود کرده بود.

3- 1- بخش دارویی

داروهای عراق هم در داخل و هم با واردات تأمین می‌شود. تا پیش از سال 2002 تنها یک شرکت تولید دارو در عراق وجود داشت، که به طرق گوناگون %30- 20 نیازهای اصلی کشور را تأمین می‌کرده است. بقیه موارد وارد می‌شد. در سال 2002 شرکت، به ترتیب به دو شرکت، ثمره و نینو منشعب شد. تذکر این مسئله حائز اهمیت است که خرید و توزیع تمامی محصولات دارویی و پزشکی پیش از سال 1994 همان طور که در زیر بحث شده بود در کنترل عمومی بود. به دنبال آن سال، تسامح در کنترل صنایع خصوصی امکان پیشرفت نمایندگی‌های دارویی خصوصی تا 700 افزایش داشته است. با این وجود، تدارک داروها و تولیدات پزشکی، اساساً بر حوزه عمل Reinadia، بازوی عملی وزارت بهداشت (MOH)، متکی است. این امر در واقع بخاطر بخش خصوصی علاوه بر بخش عمومی است، بنابراین بخش از این ویژگیهای زیر برخوردار است:

- اقتصاد حاکم

- monopoly مؤثر

- برآورد قیمت کنترل‌ها و یارانه‌ها

- مصرف بسیار پایین متداول

تولید داخلی بطور گوناگونی تخمین زده شده است، اما جدیداً احتمال دارد که %50 حجم تولیدات دارویی را به خود اختصاص داده است. در سال 1989 این تخمین تقریباً %30 بود و این تخمینها تغییر کرد اما حاکی از این است که در طی تحریمها ممکن است متجاوز از %60 باشد. این گزارش از دیدگاه تاریخی، واردات عراق، همراه با اطلاعات مربوط به جغرافیا در طول 25 سال، همراه با منابع را شرح می‌دهد. این بخش نتیجه می‌دهد که ارزش رایج بازار احتمالاً تا 200 میلیون USD ارزش دارد که با این پتانسیل برای رشد 250 USD میلیون تا سال 2010 همراه است. این بازار با بازارهای ناحیه‌ای مشابه مقایسه می‌شود. این مقدار با مقدار نسبت داده شده در سال 1989 تا 360 میلیون USD در بخش تولیدات دارویی و پزشکی مقایسه می‌شود.

تولید خصوصی داخلی 15 عملکرد مجاز کوچک را در بر دارد، بعلاوه مقداری از تولید کنندگان غیر مجاز وجود دارند که از موقعیت سیاسی و امنیتی حاضر منفعت بردند تا به اعمال غیر قانونی بپردازند. تمامی این تولید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره محصولات پزشکی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد