نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره شرایط لازم برای دریافت مدرک CCNA

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره شرایط لازم برای دریافت مدرک CCNA دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 90

 

شرایط لازم برای دریافت مدرک CCNA ‍CCNA ( برگرفته از  Cisco Certified Network Associate ) ، اولین مدرک معتبر شرکت سیسکو در رابطه با شبکه است که می توان آن را پیش نیاز سایر مدارک این شرکت در نظر گرفت . علاقه مندان به دریافت این مدرک می بایست دارای مجموعه ای از  قابلیت ها باشند :

نصب ، پیکربندی و مدیریت شبکه های محلی ( LAN ) و شبکه های گسترده ( WAN )

آشنائی و قابلیت پیکربندی پروتکل IP ( برگرفته از  Internet Protocol )

آشنائی و قابلیت پیکربندی پروتکل IGRP ( برگرفته از  Interior Gateway Routing Protocol  )

آشنائی و قابلیت پیکربندی پروتکل  EIGRP ( برگرفته از Enhanced IGRP )

آشنائی و قابلیت پیکربندی پروتکل  OSPF ( برگرفته از Open Shortest Path First )

آشنائی و قابلیت پیکربندی پروتکل PPP ( برگرفته از Point-to-Point Protocol  )

آشنائی و قابلیت پیکربندی  ISDN  ( برگرفته از  Integrated Services Digital Network  )

آشنائی و قابلیت پیکربندی پروتکل Frame Relay 

آشنائی و قابلیت پیکربندی پروتکل RIP ( برگرفته از Routing Information Protocol )

آشنائی و پیکربندی شبکه های محلی مجازی VLAN ( برگرفته از  virtual LANs  )

آشنائی با مفاهیم اساسی اترنت

آشنائی و پیکربندی لیست های دستیابی

نصب و پیکربندی یک شبکه

بهینه سازی WANs به کمک راه حل های مبتنی بر اینترنت  با استفاده از ویژگی هائی نظیر فیلترینگ و لیست های دستیابی و DDR ( برگرفته از dial-on-demand routing  )  به منظور کاهش پهنای باند و هزینه WAN  

چگونه می توان مدرک CCNA را دریافت نمود ؟ اولین مرحله برای دریافت مدرک CCNA ، شرکت در آزمون شماره  801  - 640 و کسب نمره قبولی است  .شرکت سیسکو برای دریافت مدرک CCNA این امکان را نیز برای متقاضیان فراهم نموده است که در مقابل یک آزمون در دو آزمون جداگانه شرکت نمایند:

640-811 ICND (  Interconnecting Cisco Networking Devices )

640-821 INTRO

تصمیم در خصوص شرکت در دو آزمون  فوق و یا شرکت در یک آزمون ( شماره  801  - 640 )  با متقاضی است . بدیهی است که علاقه مندان به دریافت مدرک CCNA  با شرکت در دو آزمون می بایست هزینه بیشتری را پرداخت نمایند . از طرف دیگر، با تقسیم مطالب و شرکت در دو آزمون جداگانه شرایط مطلوبتری برای علاقه مندان فراهم می‌ گردد ( کاهش حجم مطالب ) .در صورت حضور در کلاسی که شما را برای آزمون شماره  801  - 640 آماده می نماید ، می توان در صورت تمایل در دو آزمون جداگانه شرکت و موفق به کسب مدرک CCNA گردید .

ماهیت و نحوه سوالات آزمون

 آزمون CCNA شامل 50 سوال ( و شاید هم بیشتر ) است که می بایست در مدت زمان 90 دقیقه به آنها پاسخ داده شود ( این احتمال وجود دارد که زمان فوق کمتر هم در نظر گرفته شود ) . توجه داشته باشید که اعداد اشاره شده ممکن است تغییر یابد و هر آزمون شرایط مختص به خود را داشته باشد . برای موفقیت در آزمون می بایست به 85 درصد سوالات  پاسخ صحیح داده شود ( کسب حداقل نمره 85 ) . 

پاسخ برخی سوالات ( خصوصا" سوالات چند گزینه ای در رابطه با گرامر دستورات ) ، ممکن است در اولین مرحله مشابه و یکسان بنظر آید . بدیهی است که در زمان پاسخ به سوالات ، می بایست هم صورت مسئله و هم پاسخ های مربوطه به دقت مطالعه گردند. 

توجه داشته باشید که پاسخ صحیح ، پاسخ مورد نظر شرکت سیسکو می باشد . در برخی موارد ممکن است بیش از یک پاسخ مناسب برای یک سوال خاص مطرح شده باشد ولی گزینه صحیح ، پاسخی است که سیسکو آن را توصیه نموده است . 

نکات کلیدی برای دریافت مدرک CCNA (بخش اول) ‍CCNA ( برگرفته از  Cisco Certified Network Associate  )  اولین مدرک معتبر شرکت سیسکو در رابطه با شبکه است که می توان آن را پیش نیاز سایر مدارک این شرکت در نظر گرفت . علاقه مندان به دریافت این مدرک می بایست توانمندی خود را در زمینه های متعددی افزایش دهند .در این مطلب به برخی نکات کلیدی و مهم به منظور افزایش آمادگی علاقه مندان جهت شرکت در آزمون های CCNA اشاره می گردد .  

نکته اول : اولین مزیت bridging ، افزایش پهنای باند قابل دسترس بر روی یک سگمنت شبکه است ، چراکه با این کار تعداد دستگاه های موجود در یک collision domain کاهش می یابد . از واژه bridging قبل از معرفی هاب و  روتر در شبکه استفاده  می گردید . بنابراین طبیعی است که برخی افراد از bridge  به عنوان سوئیچ یاد کنند . در واقع ، سوئیچ و bridge دارای عملکردی مشابه و یکسان می باشند ( کلیات کار ) و این دو دستگاه شبکه ای  collision domain در یک شبکه LAN را کاهش می دهند . به عبارت دیگر ، سوئیچ اساسا" یک bridge چندین پورت با قدرک اداراک بیشتری است .دو دستگاه فوق دارای تفاوت هائی نیز می باشند. به عنوان نمونه ، سوئیچ ها به منظور انجام وظایف خود دارای امکانات مدیریتی و قابلیت های پیشرفته ای می باشند . در اغلب موارد bridge صرفا" دارای یک ، دو  و  یا چهار پورت می باشد. 

نکته دوم : سوئیچ ها ، بریج های چند پورته ای با سرعت بالا می باشند که دارای قابلیت هائی نظیر bridge  بوده  و معمولا" دارای تعداد پورت بیشتری می باشند . هر پورت سوئیچ به منزله یک collision domain جداگانه می باشد و پهنای باند مختص به خود را ایجاد می نماید .

نکته سوم : از شبکه های محلی مجازی ( VLANs ) ، برای گروه بندی پورت های سوئیچ در یک شبکه محلی استفاده می گردد . برای ارتباط بین شبکه های محلی مجازی به روتینگ نیاز می باشد .

نکته چهارم : شبکه های محلی مجازی زمانی که توسط یک trunk connection به یکدیگر متصل شده باشند ، می توانند بین چندین سوئیچ کار کنند . از ISL ( برگرفته از Inter-


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره شرایط لازم برای دریافت مدرک CCNA
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد