چکیده
در این مقاله ضمن مروری بر اعصار بازاریابی از دیدگاه های مختلف، شاخصه های ویژه ی هر عصر از بازاریابی را معرفی خواهیم کرد . سپس نگاه خود را به حوزه نسبتاً جدیدی از اخلاقیات بازاریابی که از ضرورتهای بازاریابی نوین یا بازاریابی قرن ۲۱ است معطوف می نماییم و در همین راستا شمایی از طبقه بندی اخلاقیات بازاریابی ارائه خواهیم داد که در آن مبحث اخلاقیات بازاریابی را در دو مقوله خرد - کلان و نیز اثباتی - هنجاری مد نظر قرار می دهد و به بسط این دو مقوله می پردازیم.
فهرست مطالب
جدول ۱- دورههای بازاریابی از دیدگاه افراد مختلف[ ۱۴]. 2
جدول ۲- شاخصه های ویژه ی هر دوره از بازاریابی[ ۲۰]. 4
جدول ۳- شمایی از طبقه بندی اخلاقیات بازاریابی [ ۳۴]. 8
1 – 2 . تقسیم بندی هنجاری/ اثباتی اخلاقیات بازاریابی.. 9
2 – 2 . تقسیم بندی خرد کلان اخلاقیات بازاریابی.. 9
جدول ۴- تلفیقی از دیدگاههای مختلف از دورههای بازاریابی و ویژگیهای غالب هر دوره. 11
بررسی اعصار بازاریابی با رویکردی نوین به اخلاقیات بازاریابی (14 صفحه ورد)