نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله برطرف کردن اختلال دیکته نویسی

اختصاصی از نیک فایل دانلود مقاله برطرف کردن اختلال دیکته نویسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله برطرف کردن اختلال دیکته نویسی


دانلود مقاله برطرف کردن اختلال دیکته نویسی

 

مشخصات این فایل
عنوان:برطرف کردن اختلال دیکته نویسی
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:20

این مقاله در مورد برطرف کردن اختلال دیکته نویسی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله برطرف کردن اختلال دیکته نویسی

چکیده
دانش آموزان زیادی وجود دارند که دردرس دیکته دچار مشکل هستند.آن ها دریادگیری نوشتن و هجی کردن کلمات با شکست مواجه می شوند. این قبیل کودکان دارای ناتوانی یادگیری دربیان نوشتار واختلال دیکته نویسی می باشند.معمولاٌ معلمان مدارس ووالدین برای حل مشکل آنان،ازروش های قدیمی وگاه منسوخ نظیر:ـپندواندرز دادن به کودک،مبتنی بر تلاش وکوشش بیشتر...(ادامه دارد)

گردآوری اطلاعات(شواهد یک)
برای این که ابعاد مختلف مشکل دانش آموز برایم روشن ترشود مشکل وی را درسه حیطه عوامل جسمانی،انگیزشی،محیطی و تحولی مورد بررسی قرار دادم و برای این منظور به جمع آوری اطلاعات با استفاده از روش ها ومنابع مختلف پرداختم.
روش هایی که دراین پژوهش ازآنها بهره گرفته شده عبارت انداز:
1-مشاهده ی رفتار دانش آموز در موقعیت های مختلف
2- مشاهده وارزیابی پرونده ی سنجش و بهداشتی دانش آموز
...(ادامه دارد)

تعریف املا و دیکته
املا بخشی از برنامه آموزشی است که در آن خلاقیت تفکر ناهمگرا مطرح نیست بلکه تنها آموزش یک نمونه ویا ترتیب حروف آن مد نظر است.مشکل نگاشته یا املا هر زبانی معمولا دارای نمونه های متناقص و نا مربوطی است.عناصر گویشی ونوشتاری در بسیاری موارد با...(ادامه دارد)

انواع اختلالات املایی
مهارت املا نویسی به معنی توانایی جانشین سازی صحیح صورت نوشتاری حروف،کلمات وجمله ها به جای صورت آوایی آنهاست.دانش آموزان باید به این مهارت دست یابند تا بتوانند به خوبی بین صورت تلفظی کلمه ها و حروف سازنده آنها پیوند مناسبی بر قرار کنند .بدین...(ادامه دارد)

اجرای راه حل جدیدو نظارت بر آن
درطی چندین جلسه که تقریبا یک ماه ونیم به طول انجامید:
1-کلمه راروی تخته یا کارت می نویسم،آموزش می دهم و آن راتلفظ میکنم.
2-دانش آموز به کلمه نگاه می کند،کلمه را می بیند وآن را میخواند.(پردازش دیداری-شنیداری)
3-دانش آموز درحالی که کلمه رامی بیند هریک از حروف را آنچنان که درکلمه نوشته شده،باانگشت خود درهوا ترسیم میکند وضمن ترسیم کلمه را باخود می خواند.
...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله برطرف کردن اختلال دیکته نویسی در پایین آمده است.

چکیده    4
تقدیر وتشکر    5
توصیف وضعیت موجود    6
گردآوری اطلاعات(شواهد یک)    7
منابع اطلاعات مورد نیاز:    7
جدول اشکالات املایی دانش آموز    9
جدول فراوانی اختلالات    10
تعریف املا ودیکته    10
علل ضعف دانش آموزان در املا وچگونگی رفع آن    11
اشکالات املایی کودکان گاهی دراثرموارد زیر می باشد:    11
انواع اختلالات املایی    12
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها    13
الگوی تجزیه و تحلیل مسائل    15
راهکار های پیشنهادی و نظر همکاران    16
اجرای راه حل جدیدو نظارت بر آن    17
...(ادامه دارد)

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله برطرف کردن اختلال دیکته نویسی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد