vدنیای کسب و کار وسیع تر از همیشه در حال تغییر است و روش ها و مدل های قدیمی در معرض سرنگونی هستند و مدل های کسب و کار، مدل های درآمد، مدل های ارتباطی جای آنها را گرفته اند.
vکسب و کارهایی چالاک و انعطاف پذیر می باشند که به مدل های جدید توانمند شده باشند و به فناوری خوش آمد گفته باشند.
v
v
vمدل ها ، فرآیندی را توصیف می کنند که از طریق آن کسب و کار بین یک سازمان، مشتریان، تامین کنندگان ، توزیع کنندگان و سایر ذینفعان آن رهبری می شوند.
vمدیران همواره نیاز به بررسی این موضوع دارند که ارتباطات الکترونیکی چگونه مدل های موجود را تغییر می دهند و در عوض مدل های جدیدی را ارائه کنند که ممکن است مزیت رقابتی داشته باشند .
v
v
vخصوصیات اصلی وب 2.0 :
(1 پشتیبانی از مشارکت : برنامه های کاربردی بر اساس اصول نوع دوستانه
(2 تشویق ایجاد محتوایی : وبلاگ ها - دایره المعارف ها - ویکی ها
(3 فراهم کردن امکان امتیاز دهی به محتوا و خدمات آنلاین: خدماتی مانند traceback , delicious در وبلاگ هایی که از این امر پشتیبانی می کنند به نظر سنجی گذاشته می شود.
(4تامین بودجه آگهی خدمات رایگان :خدمات وبی مثل جی میل و یا فضای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی
(5میزبانی شده یه عنوان سرویس های وب یا برنامه های کاربردی تعاملی :خدمات وبلاگ نویسی
(6دخالت در تبادل داده های بین سایت ها از طریق داده های استاندارد مبتنی بر XML: مثال RSS
(7 استفاده از توسعه سریع نرم افزار با استفاده از رویکرد فناوری تعاملی به نام AJAX : مثال google maps
(8سادگی در طراحی و سبک: استفاده از تکنیک های طراحی مانند گرادیان ، باز تاب ها ، کادر های گوشه گرد . . .
دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب بازاریابی الکترونیکی – مدل های الکترونیکی - 24 اسلاید