نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره ساخت های ثابت و واحدهای آزاد

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره ساخت های ثابت و واحدهای آزاد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 196

 

بخش اول

ساخت های ثابت و واحدهای آزاد (گونه گونی ها در ساختمان سازی)

پیشگفتار

در دسامبر 1964 در اتحادیه معماران هلندی پیشنهادهایی شد که طرح کلی و روشی برای طراحی مسکن تطبیق پذیر با استفاده از ساخت ثابت (نگهدارنده Support) و واحدهای آزاد (واحد جدا شدنی Detachable Unit) را نشان می‌دهد .

در این گروه هم معماران و هم مجریان ساختمان و تولید کنندگان قطعات ساختمانی ، سرمایه گذاران ، پیمانکاران و شرکتهای خانه سازی نیز می باشند . به دلایلی چند هلند را می توان آزمایشگاهی برای بررسی راه حل مشکلات خانه سازی انبوه در سراسر دنیا به حساب آورد . این گروه هلندی روشی را برای طراحی ارائه می‌دهد که نتیجه آزمایشها و شرایط خاص می باشد .

چون تراکم جمعیت کشور زیاد بود و با وجود سنت قدرتمند شهرنشینی تقریبا نا‌ممکن بود که مسئله ساختمان سازی را چون امری کاملا مجزا به حساب آورد . بنابراین معماران تصمیم به صنعتی شدن ساختمانها گرفتند ولی هنوز معلوم نبود که این تفکر مقرون به صرفه نباشد .

معماران بنیانگذار پذیرفتند که از مفهوم «ساخت ثابت» به عنوان یک فرضیه عملی دیگر برای تحقیقات بیشتر استفاده شود . اساس فرضیه ساخت ثابت و واحدهای آزاد آن بود که شخص مصرف کنندة خانه در تولید آن مشارکت یا نظارت داشته باشد . چنین پنداشته می شد که نقص تولید انبوه ، همان عدم مشارکت مصرف کننده در روند خانه سازی است . در واقع هم در خانه سازی انبوه اصل مهم به مفهوم فنی و سازمانی آن این است که مصرف کننده نقشی در تصمیم گیری ندارد . از سوی دیگر در مفهوم «ساخت ثابت» مبنای کار اینست که مسکن به هر شکل و هر اندازه که باشد ، همیشه محصول دو حوزة مسئولیت و تصمیم گیری است . بخشی از ساختار شخصاً در اختیار ساکن خانه است که می تواند آن را به دلخواه تغییر دهد و تبدیل کند امّا بخش دیگر به یک زیر ساخت عظیم تری تعلق دارد ، که فرد دربارة آن نمی تواند تصمیم گیرد بلکه باید از قوانین و قراردادهای گروه بزرگتر (چه در حد همسایگی باشد یا مقامات محلی) پیروی کند .

این دو حوزة تصمیم گیری را همیشه و همه جا می توان تشخیص داد . حتی آنها که صاحب خانه ویلایی نیز هستند باید زیر ساخت خیابانها ، خدمات و مقررات حوزه بندیها و غیره را بپذیرند . آنچه محیط خود می نامند محصول یک زمینه طبیعی و اجتماعی بزرگتری است که افراد در آن مشارکت دارند . در طول تاریخ این تعادل بین فرد و جمع در اشکال بیشماری تجلی یافته است .

مفهوم ساخت ثابت ، بازشناسی سنت دیرینه ای است در مورد بازتاب خصوصیات اساسی در محیط ظاهری و بدین معنی ابداع جدیدی به حساب نمی آید . ولی به هر جهت این مفهوم با مفهوم خانه سازی انبوه که در این قرن به یکسان مورد توجه متخصصان و دولتمردان ، در تلاششان برای دنیا بهتر بوده ، در تضاد است .

در مفهوم ساخت ثابت تولید خانه مشابه سایر کالاهای صنعتی نخواهد بود بلکه مصرف کننده نیز در روند تولید آن دخالت دارد . اما این دخالت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ساخت های ثابت و واحدهای آزاد

تحقیق درباره دیفرانسیل

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره دیفرانسیل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

 

دیفرانسیل

دیفرانسیل (خودرو)

دیفرانسیل قطعه‌ای است در زیر خودرو بین دو چرخ جلو یا عقب که قدرت موتور را بین دو چرخ تقسیم می‌کند.

دیفرانسیل

اگر اتومبیل همیشه بر روی خط راست حرکت می کرد و احتیاجی به پیچیدن نبود لزومی نداشت از دیفرانسیل استفاده کنیم و انتقال نیرو می توانست به شکل های مختلف انجام گیرد .

در سر پیچ ها و جاده های ناهموار (یا وقتی که چرخ ها در گِل یا برف گیر می کند ) چرخ های سمت چپ و سمت راست اتومبیل مسافت های متفاوتی را طی می کند . اگر این چنین نبود یعنی چرخ ها دوران مساوی داشتند یکی از چرخ ها ( چرخی که مسافت کمتری را طی می کند ) در روی جاده سر می خورد تا هماهنگی لازم در چرخ ها ایجاد شود که در این حالت خطرات و خسارت های زیاد به اتومبیل وارد می شد مانند سائیدگی لاستیک ها افزایش می یابد و در سرعت های زیاد خطر انحراف اتومبیل زیاد است . برای رهایی از دست چنین مشکلاتی نیاز به مکانیزم است که بتواند دوران چرخ ها متناسب با مسیری را که طی می کند تنظیم کند این مکانیزم دیفرانسیل خواهد بود .

قسمت های یک دیفرانسیل ساده :دنده پنیون ،دنده کرانویل ، هوزینگ ، دنده های هرز گرد ، دنده های پولوس

وظایف دیفرانسیل :

1- تقلیل سرعت 2- تغییر جهت نیرو ( جزء در خودرو های که موتور شان به صورت عرضی قرار دارد ) 3- تقسیم نیرو بر چرخ ها 4- تنظیم دور در سر پیچ ها ( دور زدن در سر پیچ ها )

1- تقلیل سرعت : برای ازدیاد کشش اتومبیل ، دیفرانسیل بایستی گشتاور زیادی را به چرخ ها انتقال نماید مثلاً دور موتور های بنزینی در حدود 6000 RPM و دور موتور های مسابقه در حدود 750RPM چنین دور قبل از انتقال به چرخ ها باید به اندازه ای لازم تقلیل یابد . تقلیل موجود در دیفرانسیل به وسیله پینیون و کرانویل صورت می گیرد ، چنانچه اگر تعداد دنده های پنیون و کرانویل را مساوی انتخاب کنیم هیچ تغییر کوپلی در این قسمت نخواهیم داشت . ولی شرایط ایجاد می کند توان منتقله به چرخ ها دارای سرعت کم و نیروی زیاد باشد به نسبتی که بخواهیم سرعت در دیفرانسیل کم شود بایستی تعداد دندانه های کرانویل نسبت به پنیون را بزرگتر انتخاب نماییم برا ی مثال : دیفرانسیل فولکس واگن 1200 را در نظر می گیریم که تعداد دندانه های چرخ دنده های پنیون و کرانویل به ترتیب 8 و 35 می باشد .

2- تغییر جهت نیرو :

تغییر اساسی که دیفرانسیل در خط نیرو انجام می دهد تغییر و تبدیل نیرو است که به وسیله پنیون و کرانویل ( مکانیزم انتقال و تبدیل نیرو صورت می گیرد ) چون خط محرک و محور خروجی گیربکس در امتداد طول اتومبیل قرار گرفته اند و محور های محرک چرخ های عقب ( میل پولوس ها ) در امتداد عرضی اتومبیل واقع شده اند لازم است از مکانیزم استفاده شود که نیرو را تحت زاویه 90 درجه بر چرخ های محرک اتومبیل منتقل نماید که این بوسیله درگیری پنیون و کرانویل صورت می گیرد .

 

3- تقسیم نیرو بر چرخ ها :

زمانیکه اتومبیل در خط مستقیم و در جاده مسطح حرکت می کند هر دو چرخ محرک دوران مساوی داشته و در این شرایط نیروی از پنیون به کرانویل منتقل می شود از طریق بدنه دیفرانسیل به دنده های هرز گرد و از آنجا به دنده های سر پولوس و در نتیجه به چرخ ها میرسد ( در این حالت برای سادگی مطلب می توان فرض کرد که دنده های هرز گرد به دنده های سر پولوس جوش خورده اند بنابراین دور چرخ ها مساوی بوده و هر کدام دورانی به اندازه کرانویل خواهند داشت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره دیفرانسیل

تحقیق درباره علت طبله کردن اندود داخلی و خارجی ساختمان و روش تعمیر آن

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره علت طبله کردن اندود داخلی و خارجی ساختمان و روش تعمیر آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 6

 

علت طبله کردن اندود داخلی و خارجی ساختمان و روش تعمیر آن

علت طبله کردن اندود داخلی و خارجی ساختمان و روش تعمیر آن

طبله کردن یا جدا شدن اندود نما سازی داخلی و خارجی که اکثراً نماسازی داخلی از جنس آستر کاهگل یا گچ خالص می باشد و نماسازی خارجی نیز اکثراً با مصالح سنگی و آجر نما ساخته می شود دلایل مختلف و متعددی دارد که در ذیل به برخی موارد اشاره می شود:

/

1-      طبله کردن نما سازی گچ ساختمان در اثر مجاورت با حرارت زیاد از قبیل قرار گرفتن بخاری یا هر وسیله گرمایی دیگر با فاصله بسیار کم از دیوار که معمولاً باعث سوختن و جدا شدن گچ از دیوار شده که به مرور زمان ریزش می کند . این حالت در مورد نمای خارجی نیز می تواند اتفاق بیفتد.

/

/

2-      طبله کردن نمای داخلی و خارجی در اثر نشست دیوارهای ساختمان رخ می دهد بصورتی که دراثر بار زیاد طبقات و یا دیوارها و یا سست بودن زمین زیر پی و یا کلاً غیر اصولی اجرا نمودن یکی از چند طبقه از ساختمان باعث بشست دیوارها شده و نماسازی چون بعد از ساختن دیوار اصلی صورت می گیرد توانایی فررفتن در زمین را نمی آورد و ابتدا از سطح زیر جدا شده و بعداً ریخته می شود.

/

3-      اگر نماسازی روی سطح بسیار صیقلی انجام شود هم بسیار اتفاق می افتد که اندود نماکاری بدلیل صافی زیاد از سطح زیرین جدا و سپس ریخته شود . به همین منظور سطح زیر نماسازی را خشن می سازند و سطوح زیرین بسیار صاف را هنگام کار با قلم آهنی و یا تیشه بنایی و یا ابزارهای مشابه جهت چسبیدن بیشتر می تراشند (زخمی می کنند).

/

4-      حالت دیگر که بیشتر برای نماهای خارجی بوجود می آید با نفوذ آب برف و باران در زمستان و یخبندان نما طبله کرده و جدا می شود سطوحی که دارای گرد و غبار بوده و اقدام به نماسازی بدون زدودن گرد و غبار می شود اکثراً حالت طبله کردن پیش می آید.

/

روش تعمیر قسمتهایی که طبله نموده است:

در نما سازی داخلی ابتدا قسمت جدا شده کنده و جمع آوری و از محل خارج می شود. اگر آستر نیز آسیب دیده تا آخرین نقطه آسیب دیدگی تراشیده و بوسیله جارو یا نقاطی که امکان دارد با پاشیدن آب (مخصوصاً در محلهایی که ملات سیمانی بکار می رود) زنج آب شده گرد و غبار آن پاک خواهد شد.

اگر آستر هم صدمه دیده باشد به مرور و در ضخامت های کم با کمچه یا ماله جهت جلوگیری از سنگین شدن و ریزش در ملاتهای سیمانی با ضربه و در ملاتهای گچی با پشت ماله به محل مورد نظر چسبیده می شود. اگر قطر ملات آستر زیاد باشد باید صبر کرد که خشک شود سپس اقدام به رویه نمود چون رطوبت زیر اگر زیاد باشد باعث ایجاد سفیدک (شوره) و ترک خوردگی در سطح نما خواهد شد.

نماهای گچی احتیاج چندانی به مراقبت و نگهداری پس از ساخت ندارند ولی نماهای سیمانی خصوصاً در گرما باید با پاشیدن آب مرطوب نگه داشته شوند تا


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره علت طبله کردن اندود داخلی و خارجی ساختمان و روش تعمیر آن

تحقیق درباره دایکاست

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره دایکاست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

ساختار و شرح کار ماشین دایکاست

(نوع ماشین : AL 10-7TR و شماره ماشین : 143/99 – 149/99)

1- ساختار دستگاه

1-1-5- کورس حرکت و تجهیزات متحرک (شاتل کوره) :

به وسیله این تجهیزات کوره برای دسترسی به لوله ی جریان ذوب به قالب ) Riser tube) به پائین آورده می شود و یا به بیرون انتقال می یابد.

2-1-5 فنداسیون :

فنداسیون یا پی ریزی از آهن یا چدن جوشکاری شده ساختمانی تشکیل یا فته و بر روی آن سیستم تغذیه و شیرهای هیدرولیکی برای جکهای نگه دارنده قالب و بالا بر متحرک تعبیه شده است.

3-1-5 واحد تغذیه (بست قالب) :

این قسمت که به فنداسیون وصل است از 5 قطعه تشکیل یافته است که عبارتند از:

1- صفحه اتصال ثابت

2- صفحه اتصال متحرک

3- ستونهای راهنما

4- شکل دهنده فشاری بالایی (سیستم قفل بالایی) با سیلندرهیدرولکی

5-بیرون انداز قطعه، که این قسمت یک کالبد چهار ستونه دارد.

صفحه اتصال متحرک بالایی به وسیله دو سیلندر هیدرو لیکی رانده میشود و یک میل راهنمای مکانیکی به متحرک موازی، کار درگیر کردن صفحه بالایی را زیر بار تامین می کنند.

این ستونهای موازی خود نیز از 4 میله ی دندانه دار و احاطه شده تشکیل یافته است و چرخهای شانه ای که بر خلاف صفحات پوشش دهنده که با دست درست شده جفت می کنند.

پرتاب کننده قطعه که به صفحه وصل گردیده از یک میله ضربه زننده که خود نیز به وسیله سیلندر هیدرولیکی به حرکت در می آید تشکیل شده است.

4-1-5- جکهای نگه دارنده قالب(جکهایی که قالب در آنها جای میگیرد):

چگونگی و تعداد جکها فقط به وسیله کارخانه سازنده مشخص می شود.

لوله ها و صفحات اتصال برای شیرهای هیدرولیکی نیز در سایزهای استاندارد طراحی شده است. برای برگشت آن نیز لازم است تنها یک ارتباط الکتریکی از جعبه تقسیم با شیرهای مغناطیسی فراهم آید. ارتباط هیدرولیکی از طریق شیلنگهای هیدرولیکی به جکها توسط یک متصل کننده مدل دو شاخه ای (نر و ماده) و برای به کار اندازی سوئیچ محدود کننده داخل برنامه ریزی ماشین برگشت میشود. بدیهی است که فعالیت جکها وشیرهای هیدرولیکی مسئول همچنان لازم است.

وصل شدن جکها در حالتهای مختلف ماشین:

(a ستونهای راهنما:

جکها در اینجا میتوانند در چهار طرف اضافه شوند. جلویی و عقبی با حرکت چشم به کناره ها روی محور می گردند آنها به طور مداوم با متغیر های موجود می چرخند.

b) صفحه اتصال:

جکها مستقیما می توانند روی صفحات اتصال سوار شوند برای تنظیم قاب جکها در یک سیستم اندازگیری شبکه ای قابل تنظیم هستند در اینجا جکها برای هر دو طرف می توانند تهیه شوند.

صفحه اتصال متحرک (بالایی) :جکها مستقیما میتوانند روی صفحات اتصال متحرک بوسیله یک پل نگه دارنده قرار گیرند. براحتی دردسترس هستند، دوجفت جک(2 عددبرای هرکنار). در این حالت نصب برای جلو و عقب و کناره ها ممکن است.

c) دایکاست:

جکها مستقیما به دایکاست (ریختن فلزات تحت فشار) وصل می شوند در این جا به وسیله گیرنده های ناگهانی روی خطوط هیدرولیک به سادگی جفت می شوند یا یکبار معاوضه میکنند. اتصالات الکترونیکی که محافظ حالتها می باشند به سادگی قابل وصل کردن هستند. نمودار اتصالات برای متصل کننده های نر و مادگی دار را در


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره دایکاست

دانلود چهار مقاله در خصوص ارزشیابی کارکنان

اختصاصی از نیک فایل دانلود چهار مقاله در خصوص ارزشیابی کارکنان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 141

 

به نام خدا

 

چهار مقاله در خصوص ارزشیابی کارکنان

استاد:

مهندس علی مومنی

تهیه وتنظیم:

حمید رضا سهیلی فر

دانشجو ترم آخر رشته مدیریت صنعتی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

توضیح

آموزش و ارتقاء سطح علمی وکار وکارمند، مخصوصا به صورت تخصصی و کاربردی از اصول بنیادین کار آمد شدن متصدیان مشاغل به ویژه مشاغل حساس می‌باشد. با عنایت به این اعتقاد وباور است که اداره ارزشیابی بازرسی و رسیدگی به شکایات فرصت را مغتنم شمرده و به هر شکل ممکن برای دستیابی و تحقق امر فوق مساعی خود را بکار می گیرد تا همکاران گرامی و کارشناسان محترم ارزشیابی بازرسی و رسیدگی به شکایات حوزه ستادی دفتر مرکزی واجرایی استانها را به انحاء گوناگون ودر چارچوب‌ آموزشهای ضمن خدمت و .. با انگیزه تشویق وترغیب به مطالعه دعوت نماید. تا از این طریق مدیران محترم را سوق به بهره وری کامل نیروی انسانی شاغل داده و کارشناسان عزیز را بیش از پیش آشنا به انجام صحیح ودقیق اصول ومقررات مربوط به شغل بنماید. باشد تا از رهگذر شناخت کامل اصول کار و تفسیر دقیق از وظایف محوله درراستای انجام بهینه فعالیت های پیش بینی شده سازمانی گامهای مهم و موثر برداشته شود. در جهت تحقق همین هدف وغنابخشیدن به مستندات ارزشیابی کارکنان مقالاتی جمع آوری وبصورت مجموعه حاضرتنظیم شده است. این مجموعه اگر چه دارای اشکالات و نواقصی هست اما گامهای اولیه در این زمینه می‌باشد. که انشاء‌الله با مساعدت وهمفکری شما اساتید گرامی درارائه مقالات ومطالبی از این دست در موضوع ارزشیابی بازرسی ورسیدگی به شکایات این حرکت استمرار خواهد یافت.

فهرست منابع

صفحه

نوشته

منبع وماخذ

عنوان

ردیف

1

دکتر ناصر میرسپاسی

مرکز آموزش مدیریت دولتی

پژوهش تحلیل در زمینه ارزشیابی کارکنان ومدیران دولت

1

15

تحقیق یک شرکت ژاپنی

دفتر همکاریهای علمی وبین المللی

ارزشیابی کارکنان

2

24

جمعی از صاحب نظران

-

اهداف ارزشیابی

3

42

محمود ساعتچی

مرکز آموزش مدیریت دولتی

مصاحبه ارزشیابی، انواع فنون واجرای آن

4

جمع آوری کننده


دانلود با لینک مستقیم


دانلود چهار مقاله در خصوص ارزشیابی کارکنان