نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله ولایت و حکومت الهی

اختصاصی از نیک فایل مقاله ولایت و حکومت الهی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله ولایت و حکومت الهی


مقاله ولایت و حکومت الهی

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:218

درس اول                          ولایت و حکومت الهی.

1- انواع مالکیت:

الف) حقیقی: فقط از آن خداست.

ب) قراردادی: مانند مالیکت انسان به اموالش.

ج) مالیکت اصلی از آن خداوند متعال است و از سوی او به افراد بخشیده شده است.

2- آیه: و لله ملک السموات و الارض و الله علی کل شیء قدیر.

* و مالیکت و فرمانروایی آسماء نها و زمین از آن خداست و خدا بر همه چیز توانا می باشد.

نتیجه آیه: این آیه بیانگر مالیکت حقیقی است.

ولایت مطلق الهی:

3- ولی در لغت به معنای سرپرست، اولی به تصرف، دوست و یاور آمده است و در آیات ذیل مقصود همان سرپرست و اولی به تصرف می باشد.

4- ولی مطلق از دیدگاه قرآن فقط خداوند است و ولایت دیگران در صورتی که از سوی او باشد مجاز است.

- آیه: مالهم من دونه ولی و لایشرک فی حکمه احداً.

* برای ایشان غیر از او ولی و سرپرستی نیست و کسی را در حکم خود شریک قرار نمی دهد.

نتیجه آیه: 1) این آیه بیانگر ولایت مطلق الهی است.

2) قرآن طبق این آیه مخصوصاً با تعبیر دون الله، که به معنای غیر خداست ولایت و سرپرستی دیگران  را نفی کرده - و آنرا در انحصار خدا قرار می دهد.

3) طبق این آیه قرآن تنها برای افرادی حق ولایت قائل می شود که از طرف خداوند معین شده باشند.

حاکمیت الهی:

6- در قرآن حکم به معنای فرمان، امر و دستور است.

7- قرآن حکم را فقط و فقط از آن خدا می داند.

8- آیه: ان الحکم الا الله امر الا تعبدوا الا ایاه ذلک الدین القیم.

* حکم جز برای خدا نیست فرمان داده که جز او را نپرستید این آئین محکم و استوار است.

نتایج آیه: 1) در این آیه حکم به چه معناست؟ فرمان. ، امر، دستور.

2) حکم از آن چه کسی است؟ فقط خداوند.

3) عبادت همراه حکم آمده است، یعنی پذیرفتن هر حکمی جز حکم خدا بندگی   و پرستش غیر خداست و شرک در عبادت محسوب می شود.

4) عبارت امر ًالا تعبدوا الایاه. بیانگر چه توحیدی است: توحید افعالی.

- توجه 1) توحید عملی = توحید عبادی = توحید در پرستش یعنی:

الف) یگانه پرستی.     ب) در عمل خود را برای خدا خالص ساختن.

ج) روی گرداندن از هر مقصد غیر خدایی.

10- توجه2) نقطه مقابل توحید عملی، شرک عملی یا همان شرک در عبادت محسوب می گردد.

11- در زمان حضرت رسول (ص) بین یک منافق و یهودی اختلافی رخ داد و یهودی برای رفع اختلاف پیامبر را معرفی کرده. ولی منافق فرد کاهنی ( کعب بن اشرف یهودی) را معرفی کرد تابرای داوری به وی مراجعه کنند که آیه نازل شد:

  • آیا نمی بینی کسانی را که بگمان و دعوی خود به قرآن و آنچه پیش از تو نازل شده ایمان آورده اند. نه آنها می خواهند قضاوت و دادخواهی را نزد طاغوت ببرند در حالیکه فرمان داده شده که با طاغوت کافر شوند و شیطان می خواهد آنان را گمراه کند آنهم گمراهی دور.

- آیه: ولقد بعثنا فی کل امه رسولاً ان اعبد و الله و اجتنبوا الطاغوت.

همانا در میان هر قوم پیامبری برانگیختم ( تا مردم را پیام می‌دهد) که فقط خدا را پرستش کنید و از طاغوت دوری گزینند.

نتایج آیه: 1) در قرآن بین ایمان بخدا و پذیرش حاکمیت حق و فرستادگان او از یک طرف و نفی بندگی و نفی اطلاعات از طاغوت از سوی دیگر رابطه ای مستقیم بر قرار شده است.

    2) این آیه بیانگر نقش سیاسی - اجتماعی توحید است.

    3) مبین/ بیانگر نفی عبودیت غیر خداست.

    4) بعثت انبیاء برای دعوت مردم به پرستش خدا حتما همراه نفی طاغوت می باشند.

الف) نظام توحید : براساس ایمان بخدا و حاکمیت خداست، رهبرش امام حق است و پذیرندگان آن عبدالله است.

ب) نظام شرک: بر اساسی حاکمیت طاغوت است و رهبرش امام باطل یا طاغوت و پذیرندگان آن فرمانبرداران آن طاغوت است.

 

نظام توحید - نظام شرک:

13- انواع نظام

 

 

 

 دلایل لزوم تشکیل حکومت اسلامی:

14- دلایل لزوم تشکیل حکومت اسلامی عبارتند از:

1) برقراری توحید و نفی شرک. 2) لزوم اجرای احکام اسلامی. 3) تأمین استقلال جامعه اسلامی.

15-  برقراری توحید و نفی شرک: حاکمیت غیر خدا در جامعه چه در مرحله وضع احکام و چه در مرحله اجرای احکام و چه در مرحله داوری و قضا حاکمیت شرک و طاغوت است.

16- بنابر گفتاری از امام خمینی چرا هر نظام سیاسی غیر اسلامی نظامی شرک آمیز است؟ زیرا حاکمش طاغوت است.


لزوم اجرای احکام اسلام:

17-لازمه پیاده شدن اسلام در هر جامعه برقراری حکومت اسلامی است. بعبارت دیگر بدون برقراری حکومت اسلامی احکام اسلام از پشتوانه و ضمانت اجرای لازم برخوردار نخواهد بود.

18- تحقق کامل احکام اجتماعی وابسته به وجود یک حکومت الهی و داشتن امکانات اجرایی است.

چند نمونه از احکام اجتماعی:

19- چند نمونه از احکام اجتماعی که برای اجرای آن نیازمند حکومت هستیم.

الف) احکام جزائی و حقوقی که برای جلوگیری از گناه و اشاعه فحشاء منکرات وضع شده است.

ب) دستور فراهم آمدن نیرو و امکانات نظامی از این جهت که دشمنان حتی از فکر تعدی به اسلام و سرزمینهای اسلامی نیز باز بمانند.

ج) احکام اقتصادی مانند زکات و خمس و … که برای اداره یک جامعه و برآوردن نیازهای آن وضع شده است.

20- توجه: اجرای احکام فوق الذکر نیازمند حکومت است. بعبارت دیگر اسلام با بیان دستور فوق به لوازم آن یعنی تشکیل حکومت اسلامی نیز دستور داده است.

21- تعالیم اسلام محدود به دستورات فردی و عبادی نیست بلکه کلیه نیازهای اجتماعی واقتصادی و حقوقی انسانها را در بر می گیرد.

22- تأمین عدالت اجتماعی از اساسی ترین اهداف اسلام است و از ابزار تحقق این هدف تشکیل حکومت اسلامی است و بدون آن احکام اسلام از پشتوانه و ضمانت اجرای لازم برخوردار نخواهد بود.

3) تأمین استقلال جامعه اسلامی:

23- از مهمترین مقاصد اسلام است؛ ایجاد استقلال در تمامی زمینه ها.

24- آیه: ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلاً.

* خداوند هرگز برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلط باز نکرده اند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ولایت و حکومت الهی

مقاله آمادگی غرب برای پذیرش تدریجی اسلام

اختصاصی از نیک فایل مقاله آمادگی غرب برای پذیرش تدریجی اسلام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله آمادگی غرب برای پذیرش تدریجی اسلام


مقاله آمادگی غرب برای پذیرش تدریجی اسلام

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:16

خلأ عطش معنوی و نابسامانی های گسترده جوامع غربی از یک سو و جامعیت اندیشه اسلامی از سوی دیگر اکنون شرایطی را در غرب فراهم نموده است که می توان ادعا کرد:  فضای اجتماعی غرب آماده پذیرش اسلام است, اگر دعوت گرانی باشند که با زبان عرهر حاضر که علم و منطق است با انسان غربی ارتباط برقرار کنند  

تمدن غرب در غیاب اندیشه ای منطقی و معنوی والهی همچون اسلام به شرایط سخت و بغرنجی مبتلا شده است و مسلماً پیروزی انقلاب اسلامی فضای جدیدی را در غرب ایجاد کرده و افق تازه ای فراروی غربیان گشوده گردیده است و می توان گفت:  اکنون میلیون ها نفر در غرب در انتظار نجات بخش و مسیح هستند و اگر اسلام به درستی معرفی شود می تواند برای آنها نجات بخش باشد, چرا که تعالیم اسلام راهی برای رهایی از سرنوشت محتوم تمدن غرب یعنی نابودی است  

خانم لیلا, تازه مسلمان آلمانی, در این باره می گوید:

 با فساد وحشتناکی که در جوامع ما وجود دارد اگر مردم از حقایق اسلام وچهره واقعی اسلام آگاه می شدند بی شک همگی مسلمان می شدند, چون ما شاهد نتایج ارزش های غربی بوده ایم؛ خرهورهاً آلمانی ها که در پنجاه سال اخیر بعد از آمدن آمریکایی ها و تبلیغ معیارهای ضد انقلابی و ارزش های مادی به این فلاکت و هلاکت اخلاقی رسیده اند  

در تایید ادعاهای طرح شده می توان به گزارش تحلیلی خبرگزاری ایتالیا پیرامون رویکرد وسیع زنان اروپایی به اسلام اشاره نمود که در بخشی از آن آمده بود:

 اسلام به عامل هویت بخشی به زنان اروپایی که شخرهیت خود را گم کرده اند تبدیل شده است  

علل نیاز شدید غرب به اسلام از نگاه غربی ها

با مروری اجمالی بر سخنان شخرهیت های علمی, فرهنگی و سیاسی غرب درباره نیاز عمیق جهان غرب به بهره مندی از تعالیم اسلامی و تشریح توان مندی های منحرهر به فرد و رهگشای دین اسلام, به بررسی عمیق تر مقوله علل و عوامل رویکرد جهانی به اسلام و اسلام خواهی شهروندان جوامع غربی می پردازیم.

الف- نیاز به یافتن راه: امروزه بسیاری از نخبگان جوامع غربی همچون پرفسورلاماند > اسلام شناس فرانسوی براین باورند که:  جهان غرب برای یافتن راه گم کرده خود به اسلام نیاز دارد  

چنان که  در یک فاچت> معاون وزیر امور خارجه انگلستان نیز با اعتراف به اینکه بخش اعظم هنر و علم و فلسفه موجود در جهان مدیون اسلام است اظهار می دارد:

 

 ما هم زمان با جست وجوی غرب برای یافتن نوعی جایگزین برای مادی گری لجام گسیخته, نیازمند فراگیری بسیاری از اسلام هستیم  

از سویی  لوئی کاردو> استاد رشته تمدن اسلامی در دانشگاه پاریس هم در تحلیل علل نیاز شدید غرب به اسلام براین اعتقاد است که:

 خلأ فقدان روح در دنیای مادی غرب سبب شده که جهان مدرن در پی ایجاد توازن بین مادیت و معنویت باشد و اسلام می تواند این نیاز را برآورده سازد  

ب- نیاز به مسائل معنوی:  دکتر نیمارلیا> استاد دانشگاه سارایوو در این خرهوره
می گوید:

 مسائلی که ما از اسلام باید در اروپا مطرح کنیم مسائل معنوی و فلسفی و روانی است, زیرا اروپایی ها به این مسائل نیاز دارند و تبلیغ ما در این زمینه می تواند موثر باشد  

در نگاه متفکران برهیر, سر منشا بحران فراگیر و غیرقابل انکار تمدن غرب چیزی جز ادبار غرب به وحی و معنویت در عررهه های مختلف زندگی نیست و این بیماری را جز با بازشت به اندیشه معنوی و منطقی اسلام قابل درمان نمی باشد.

یکی از دانشجویان بوسنیائی با تایید ادعای فوق می گوید:


دانلود با لینک مستقیم


مقاله آمادگی غرب برای پذیرش تدریجی اسلام

تداخل جنسیت

اختصاصی از نیک فایل تداخل جنسیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

هرمافرودیتیسم (تداخل جنسیت)

: ملاک جنسیت نوزاد معمولاً در اتاق زایمان بر اساس سیستم تناسلی خارجی می باشد جنسیت مبهم یکی از عیوب شدید ملال آور است گرچه تاثیر آن در سلامتی جسمی مختصر است .

تمایز طبیعی جنسیت :

رویان از زمان انعقاد نطفه تا 6 هفتگی زندگی درون رحمی از نظر مرفولوژی جنسیت خنثی دارد شکل نهایی اعضا جنسی با کروموزوم های طبیعی جنسی ( X X) یا (XY) تعیین می شود رشد تخمدانها در جنس مونث بستگی به وجود 46 کروموزوم دارد که باید

X Xمکمل داشته باشد با حذفهر بخش از کروموزم X ،آثار سوء آن در غدد جنسی مشخص خواهد شد ناپدید شدن بازوی کوتاه کروموزوم X منجر به سندروم ترنر میشود به منظور پیدایش ظاهر مردانه نیاز به فرآیندهای پیچیده ای است که وجود کروموزوم Y را ضروری می سازد معمولاًوجود بیضه های نشان دهنده یک کروموزوم Y است ژنهای مشخص کننده جنس مذکر در بازوی کوتاه کروموزوم Y واقع شده است چنانچه اینها حذف شوند ظاهر زنانه باغدد جنسی متغیر در پی خواهد داشت.

بین هفته پنجم الی ششم زندگی درون رحمی کروموزوم Y موجب تمایز ابتدایی غدد جنسی (دارای قدرت تبدیل به بیضه یا تخمدان )شده لذا رشد بیضه شروع می شود که تعیین کننده جنسیت مذکر است ژنهای خاصی در بازوی کروموزوم Y قرار دارد که آنتی ژن H.Y را به معرض نمایش می گذاردبنابراین ژن تعیین کننده ابتدایی جنس مذکر است فنوتیپ زنانه در جنین XX است چون که عاری از ژنH .Y بوده که مشخص کننده جنس مذکر است در حدود 12 هفتگی تکامل جنینی غدد جنسی اولیه جنینی که عاری از آنتی ژن H Y است تبدیل به تخمدان می شود

هنگامی که غدد جنسی دوخاصیتی در جنین مذکر به بیضه تبدیل شدند شروع به ترشح دو هورمون می کنندجنین بین 8 الی 12 هفتگی زندگی تبدیل به جنس مذکر می شود .هورمونهایی که بیضه جنین ترشح می کند شامل تستوسترون و هورمون ضدمولریان است نخستین هورمون که همان تستوسترون است شروع به مردانگی کردن مجاری ولفیان کرده وسبب تولید ساختمان اپی دیدیم مجرای ترشحی بیضه و کیسه منوی می شود متابولیت فعال تستوسترون شامل دی هیدرو تستوسترون بوده که سبب مردانگی شدن سینوس اوروژنیتال وسیستم تناسلی خارجی می شود چنانچه عیبی در تولید تستوسترون وجود داشته باشد ممکن است نرینه سازی طبیعی حادث نشود هورمون دیگر ضد مولریان می باشد این هورمون اندکی پس از تمایز بیضه تولید شده تا پیش از تولد ادامه می یابد اثر این هورمون ایجاد وقفه در رشد مجاری مولریان می باشد چنانچه این هورمون وجود نداشته باشد مجاری مولریان به طور ثابت باقی مانده و منجر به پیدایش رحم لوله های رحمی وقسمت بالایی مهبل می شود فنوتیپ زنانه مستقل از غدد جنسی پدیدار می شود بمنظور مونث شدن رویان و جنین باید عاری از هر گونه آنتی ژن

H - Y تستوسترون و ضد مولریان می باشد

سیستم تناسلی خارجی از سینوس اوروژنیتال و برآمدیگیهای جانبی (لبیوسکروتال) و قدامی (ژنتیال) در رویان پدیدار می شود چنانچه آندر ژنهای بیضوی وجود داشته باشد برآمدگیهای ژنیتال به آلت و برآمدگی لبیوسکروتال به همدیگر پیوسته و تولید کیسه بیضه و پوست شکمی آلت و چینهای مجاری ادراری سبب تشکیل مجرای آلت و پرینه میشود در صورت عدم وجود آندر ژنهای بیضوی برآمدگی های ژنیتال تبدیل به کلیتوریس و برآمدگیهای لبیوسکروتال و چینهای مجاری ادرار به ترتیب لبهای بزرگ و کوچک وضمناً سینوس اورژنیتال قسمت پایینی مهبل و سوراخ مهبل و ادراری را به وجود می اورند توقف در مر حله از تکامل می تواند عیوبی را در این زمینه مطرح ساخته و به صورت سیستم تناسلی مبهم در نوزاد پدیدار شود

تمایز غیر طبیعی جنسیت:

رشد طبیعی رویان و جنین ممکن است به علت معیوب بودن کروموزوم ها رویش آنان یا اختلالات هورمونی مختل شود سیستم تناسلی مبهم در سه طبقه بندی اصلی قرار می گیرد جنسیت کاذب زنانه جنسیت کاذب مردانه ،دوجنسی حقیقی

جنسیت کاذب زنانه : در این حالت ژنوتیپ X X و غدد جنسی تخمدان بوده گرچه غدد تناسلی خارجی شباهت به مرد دارد به دلیل عدم وجود هورمون ضد مولریان ساختمان های درونی زنانه است بدلیل قرار گرفتن جنین مونث در معرض آندو ژنهای زیاد در رندگی درون رحمی ،مردانه شدن قسمت تناسلی خارجی خصوصاً هیپرتروفی کلیدتوریس ، چسبندگی لابیوس کروتال وجود دارد از آنجایی که تمایز زنانگی ساده تر از کسب مشخصات مردانه است لذا سه دلیل مهم برای این مسئله وجود دارد شامل هیپرپلازی مادر زادی آدرنال تومورهای نرینه سازی مادری و مصرف داروهای آندرژن توسط زن حامله است

جنیت کاذب مردانه : دارای ژنوتیپ X Y می باشد با این وجود سیستم تناسلی خارجی ممکن است کاملاً زنانه مبهم یا مردانه ناقص باشد بیضه ها ممکن است وجود داشته باشند ولی تکامل آنها طبیعی و یا غیر طبیعی خواهد بود همانطوریکه قبالاً بحث کردید تکامل طبیعی جنس مذکر دارای فرآیندی پیچیده است به این دلیل انواع مختلف در این دسته قرار می گیرند که احتمالاً به علت عیب در تمایض بیضه هورمونهای بیضوی و فعالیت آندرژن و غیره می باشد

چنانچه شیرخوار دچار رویش نامناسب غدد جنسی بوده و بیضه در بدو زندگی جنینی آسیب ببنینند جنین مونث شده و شیر خوار به صورت دختر نمایان خواهد شد چناچه شیر خوار از سیستم تناسلی خارجی طبیعی برخوردار باشد ولی بجای تخمدان دارای بیضه باشد می توان بیضه ها را در آورد و کودک را صورت مونث تربیت نمود در زمان بلوغ باید به کودک استروژن داده تا جبران اعمال تخمدان شود چناچه سیستم تناسلی خارجی مبهم یا مردانه باشد کودک در زمان بلوغ حالت مردانه پیدا کند هر گونه ساختمان مربوط به جنس مونث باید در آورده شود .

دوجنسی حقیقی :نادر است یافته های بالینی بافت تخمدان و بیضه را در شیر خوار نشان می دهد فنوتیپ ممکن است مردانه یا زنانه باشد معمولا سیستم تناسلی خارج وی مبهم است چنانچه تعیین جنس امکان پذیر نباشد تجسس جراحی غیر اضطراری شکم ممکن است ضروری باشد معمولاً اخذ تصمیم برای جنسیت اساساً در ارتباط با ترمیم سیستم تناسلی مبهم است و ارتباطی با کروموزوم ها ندارد .

تدابیر پرستاری در شیرخوار مبتلا به تداخل جنسیت :

نیاز به تیم در مراقبت از کودکی که دچار ابهام در سیستم تناسلی می باشد از اهمیت اساسی برخوردار است کادر پزشکی در این رابطه شامل متخصص کودکان پزشک فوق


دانلود با لینک مستقیم


تداخل جنسیت

پاورپوینت تجهیزات انتقال

اختصاصی از نیک فایل پاورپوینت تجهیزات انتقال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 9 صفحه

تاسیسات مکانیکی تجهیزات انتقال پمپ (تجهیزات انتقال) پمپ ها اساس کار پمپ ها عبارت است از ایجاد خلاء نسبی در یک مسیر به نام لوله مکش و انتقال آن به قسمت خروجی پمپ که لوله ی رانش نامیده می شود .
پمپ ها از نظر نوع مصرف به سه دسته تقسیم می شوند : 1-پمپ های تناوبی : به صورت خطی عمل می کنند مانند انواع پمپ های پیستونی و اساس کار آنها خلاء در فشار هواست 2- پمپ هایی که بر اساس فشار روی مایع عمل می کنند .
به نام پمپ های دوار یا چرخه ای 3-پمپ هایی که بر اساس نیروی گریز از مرکز عمل می کنند .
مانند پمپ های سیرکولاسیون شیر (تجهیزات انتقال) شیر ها شیر ها به سه دسته تقسیم می شوند : شیر هایی که برای شستشو و نظافت به به کار می روند و آنها را شیر های مصرف (faucet ) می گویند شیر هایی که در بین مسیر لوله کشی برای تنظیم کردن مقدار ، فشار و یا قطع و وصل جریان آب به کار می روند و آنها را شیر های بین مسیر ( valve) گویند شیر های اطمینان ( relief valves ) که در آبگرمکن ها برای کنترل دما و فشار داخل مخزن به کار می روند . الف ) شیر های مصرف شامل : شیر های تک واحدی ، مخلوط شیر ب ) شیر های بین مسیر ( 1-کشویی ، 2- بشقابی یا گلویی ، 3-زاویه ) شیر ج ) شیر های اطمینان : برای کنترل فشار و درجه حرارت آب گرم در آبگرم کن ها و جلوگیری از خطرات ناشی از افزایش آنها از شیر استفاده می شود که در بالا رفتن فشار و یا درجه حرارت به طور اتوماتیک باز شده و مقداری از آب یا بخار را خالی می کند . این شیر در انواع کنترل کننده فشار ، کنترل کننده درجه حرارت و کنترل فشار و حرارت ساخته و در بالای آب گرم کن نصب می شود . شیر (تجهیزات انتقال) شیر کشویی شیر یکطرفه شیر سوزنی .

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت تجهیزات انتقال

پاورپوینت تحلیل محتوای کتب درسی دوره های ابتدایی و راهنمایی 7 اسلاید

اختصاصی از نیک فایل پاورپوینت تحلیل محتوای کتب درسی دوره های ابتدایی و راهنمایی 7 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 7 صفحه

عنوان: تحلیل محتوای کتب درسی دوره های ابتدایی و راهنمایی بسمه تعالی بیان مساله : دانش آموزان در مدرسه نباید فقط به نوشتن و حساب کردن بپردازند، بلکه آنها علاوه بر یادگیری مهارتهای فوق باید برای زندگی اجتماعی، قبول مسئولیت و اشتغال آماده شوند. سوال : دانش آموزان در مدرسه برای چه کاری آماده می شوند ؟
الف : حساب کردن و نوشتن ب : مهارت های اجتماعی ج :اشتغال و قبول مسئولیت د : همه موارد مشاغل بی نیاز از تحصیلات دانشگاهی در دوره ابتدایی 612 بار و در دوره راهنمایی 1583 بار تکرار شده است. در تمامی پایه های دوره ابتدایی روند تأکید کتب درسی بر معرفی مشاغل روندی رو به تزاید است. در کتب دوره ابتدایی بیشترین تأکید بر مشاغل صنعتی در پایه چهارم و در دوره راهنمایی در پایه دوم بوده است.
و در کتب پایه سوم ابتدایی و پایه دوم راهنمایی بیشترین تأکید بر مشاغل کشاورزی بوده است.
ولی در پایه چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی بیشترین توجه به مشاغل خدماتی بوده است. سوال : در کتاب پایه چهارم ابتدائی بیشتر بر چه مشاغلی تاکید شده است ؟
الف : صنعتی ب : کشاورزی ج : خدماتی د : اداری 10- در کتب دوره ابتدایی و راهنمایی تصاویر مربوط به مشاغل یدی بیشتر از تصاویر مربوط به مشاغل فکری به چشم می خورد. 11- در دوره ابتدایی و راهنمایی تصاویر مشاغل خدماتی بیشتر از مشاغل کشاورزی و صنعتی می باشد. 12- بیشترین تصاویر رنگی مربوط به مشاغل فکری در پایه های چهارم ابتدایی و دوم راهنمایی مشاهده شده است. 13- بیشترین تصاویر رنگی مربوط به مشاغل یدی در پایه سوم ابتدایی مشاهده شده است. 14- در دوره ابتدایی بیشترین تصویر رنگی مربوط به مشاغل نیازمند تحصیلات دانشگاهی در پایه های اول ابتدایی و دوم راهنمایی مشاهده شده است.
و در پایه های سوم ابتدایی و دوم راهنمایی بیشترین تصاویر رنگی مربوط به مشاغل بی نیاز از تحصیلات دانشگاهی مشاهده شده است. سوال : در دوره ابتدائی و راهنمایی تصاویر مربوط به کدام مشاغل بیشتر به چشم می خورد ؟
الف : مشاغل دانشگاهی ب : مشاغل فکری ج : مشاغل یدی د : کشاورزی .

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت تحلیل محتوای کتب درسی دوره های ابتدایی و راهنمایی 7 اسلاید