نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت بادگیر

اختصاصی از نیک فایل پاورپوینت بادگیر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت بادگیر


پاورپوینت بادگیر

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 47 صفحه

به نام خدا بادگیر موضوع : ÷ بادگیر اجزای بادگیر نحوه عملکرد بادگیر شیوه ساخت بادگیر انتخاب مکان بادگیر انواع بادگیر سازه بادگیر موارد استفاده بادگیر معایب بادگیر بادگیرهای مناطق جنوب بادگیرهای مدرن بادگیر باغ دولت آباد یزد نتیجه گیری هدف از ارائه این مقاله معرفی معماری بادگبر به عنوان یکی ازعناصر معماری سنتی و انواع آن در مناطق مختلف ایران است .
همانطور که می دانیم بادگیرها در مناطق مختلف دو اقلیم گرم و خشک و گرم و مرطوب با کالبدهای متفاوت دیده شده اند . در این پژوهش ابتدا با شناساندن اجزای بادگیر به شرح نحوه عملکرد آن پرداخته شد و سپس تحلیل انواع آن که بر حسب نوع عملکرد ، اقلیم هر منطقه و شکل ظاهریشان دسته بندی شده اند ،بیان می گردد .
مسئله مهمی که به آن اشاره می شود ، نقش بادگیر در زندگی امروز با عنوان " بادگیرهای مدرن " است .
در پایان بادگیر باغ دولت آباد یزد به عنوان یکی از انواع مهم بادگیر و بزرگترین بادگیر جهان تحلیل می کنیم . چکیده بارزترین روش تهویه طبیعی ساختمان بادگیر است.
وجود بادگیر با آب و هوای هر منطقه در رابطه مستقیم است.
به طوری که هر چه شدت گرمای هوا کاسته شود به همان میزان از تعداد بادگیرها کاسته می شود.
شاید بتوان گفت ، وجود بادگیر در هر خانه معرف تعیّن و تشخّص افراد آن خانه است.
بزرگی و کوچکی بادگیر با موقعیت اقتصادی صاحب خانه ارتباط دارد.
بادگیر در هر محل، جهت بادگیر را در سمتی می‌سازند که مناسب‌ترین جریان هوایی منطقه را جذب کند.
در خانه‌ها، بادگیر معمولا در ضلع جنوبی حیاط یعنی در قسمت تابستان نشین‌خانه ساخته می‌شوند.
بادگیر معمولاً چهارگوش است و در دیوارهای چهارگانة آن چند سوراخ تعبیه شده است .
درون بادگیر با تیغه ها و جدارهایی که از خشت یا چوب و خشت ساخته شده است ، به چند بخش تقسیم می شود.
مصالح ساختمانی بادگیر، معمولا خشت خام، آجر، گل، گچ و چوب شورونه می‌باشد.
1.
پایه بادگیر : پایه بام بادگیر را به صورت خرپشته در می آورند تا در کشاندن هوای مطبوع یا در بیرون کردن هوای گرم و آلوده، کمک کند .
این پایه ها، نوعی بادشکن نیز به حساب می آید . 2.
چشمه بادگیر : عرض بین دو تیغه که اصطلاحاً «چشمه» نامیده می شود، بین 40 تا 60 سانتی متر است.
تعداد چشمه های هر بادگیر، به بزرگی آن بادگیر و عرض اتاق بستگی دارد.
از طرفی، تعداد چشمه های هر طرف بادگیر، با شدت باد همان طرف، ارتباط دارد.
ضمناً در بعضی خانه ها، گاهی برای فصل زمستان که احتیاج به بادگیر نیست، چشمه های بادگیر را با آجر یا خشت، تیغه می کنند؛ یا چنانچه در قسمت پایین بادگیر، دریچه ای کار گذاشته باشند، آن را می بندند.
این کار معمولاً هر ساله در اواخر پاییز و در آستانه زمستان، صورت می گیرد. 3.
سردابه : در مناطق گرم و خشک و نیمه‌ کویری که رطوبتی وجود ندارد، در پایین بادگیر یک حوض پر از آب تعبیه می‌کنند و در مناطق نیمه کویری اتاقی زیرزمینی به نام «سردابه» نیز مورد استفاده است.
4.
چپیله : پوشش سقف دو پایه «چپیله » گویند .
اجزای بادگیر طرز کار بادگیر ها بر این پایه نهاده شده که از وزش باد برای کشاندن هوای خوش به درون س

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت بادگیر

پاورپوینت آسیب شناسی گچبری های تاریخی

اختصاصی از نیک فایل پاورپوینت آسیب شناسی گچبری های تاریخی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت آسیب شناسی گچبری های تاریخی


پاورپوینت آسیب شناسی گچبری های تاریخی

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 26 صفحه

آسیب شناسی گچبری های تاریخی برای چه فضایی ساخته شده است.(داخلی- خارجی) در حال حاضر در چه فضایی قرار دارد.(رو باز- رو بسته) در چه ارتفاعی قرار گرفته است.(بالا، وسط یا پایین دیوار) چه ترکیبی مادی ای برای گچبری استفاده کرده اند. گچبری روی چه بستری قرار گرفته است. برای چه فضایی ساخته شده است در حال حاضر در چه فضایی قرار گرفته است در چه ارتفاعی قرار گرفته است چه ترکیبی مادی ای برای گچبری استفاده کرده اند گچبری چه ضخامتی دارد و روی چه بستری قرار گرفته است.
گچبری چه ضخامتی دارد و روی چه بستری قرار گرفته است جنس بستر ضخامت آسیب شناسی تزئینات آجرکاری چه ترکیبی مادی داشته و چقدر حرارت دیده است چه رابطه ی بین تزئین و شکل آجر وجود دارد با چه ملاتی ترکیب شده است چه ترکیب مادی ای داشته و چقدر حرارت دیده است چه رابطه ی بین تزئین و شکل آجر وجود دارد با چه ملاتی ترکیب شده است شایع ترین آسیبهای تزئینات آجری آسیب شناسی کاشی کاری های تاریخی تقسیم بندی فن شناسی کاشی های تاریخی رابطه ی تقسیم بندی فن شناسی و آسیب شناسی آسیب های وارده بر بدنه و لعاب کاشی رابطه ی محل قرار گیری کاشی و آسیبهای وارده تعریف و طبقه بندی کاشی و کاشی کاری تاریخی تعریف کاشی: بدنه ای شبیه آجر که با لایه ای نازک، رنگی و شیشه ای (شبه شیشه ای) پوشیده شده است.
رابطه ی تقسیم بندی فن شناسی و آسیب شناسی آسیبهای کاشی های معرق در اثر خصوصیات فن شناسانه آسیبهای کاشی های هفت رنگ در اثر خصوصیات فن شناسانه آسیبهای کاشی های زرین فام در اثر خصوصیات فن شناسانه آسیب های وارده بر بدنه و لعاب کاشی رابطه ی محل قرار گیری کاشی و آسیبهای وارده آسیب شناسی تزئینات نقاشی از چه تکنیک نقاشی استفاده شده است؟
جنس بستر وتکیه گاه نقاشی چیست و چه وضعیتی دارد؟
رنگها تغییر رنگ داده اند یا نه؟
اتصال رنگدانه ها و بستر چگونه است؟
جنس بستر وتکیه گاه نقاشی چیست و چه وضعیتی دارد از چه تکنیک نقاشی استفاده شده است رنگها تغییر رنگ کرده اند یا نه؟
اتصال رنگدانه ها و بستر چگونه است بست به خوبی بین رنگدانه ها و بستر اتصال ایجاد کرده است؟
ترکهای بزرگ و سازه ای در نقاشی دیده می شود؟
چه نوع ترکها و ریز ترکهایی که در سطح نقاشی دیده می شوند؟
آسیب شناسی تزئینات سنگی(حجاری) تاریخی جنس سنگ مورد استفاده چیست؟
چه ناخالصی ها و رگه های در سنگ وجود دارد؟
ضخامت حجاری چقدر است؟
شیوه ی اتصال قطعات به یکدیگر چگونه است؟
جنس سنگ مورد استفاده چیست آسیبهای رایج در تزئینات سنگی تاریخی What you see, Is what you getQuestion? .

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت آسیب شناسی گچبری های تاریخی

مقاله درباره الگوهای برتر

اختصاصی از نیک فایل مقاله درباره الگوهای برتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره الگوهای برتر


مقاله درباره الگوهای برتر

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

الگوهای برتر

ما عندکم ینفذ و ما عند الله باق. «نحل-96» آنچه نزد شماست تمام می شود و از بین می رود ولی آنچه نزد خداست باقی می ماند.

اهداف آموزش:

1- تقویت روخوانی و روان خوانی قرآن کریم

2- آشنایی با قرائت زیبای ترتیل قرآن

3- آشنایی با معنای برخی از کلمات پراستعمال قرآن

4- درک معنا و توانایی ترجمه برخی از عبارات و آیات ساده و پرکاربرد قرآن

5- آشنایی با برخی از داستانها

6- تقویت علاقه و انس به قرائت مستمر و روزانه قرآن

7- تقویت علاقه به درک هر چه بیشتر معنای عبارات و آیات قرآن

8- تقویت علاقه به داستانها، مطالب و معارف قرآن.

روش تدریس

1- قرائت آیات: از دانش آموزان خواسته می شود که آیات هر درس را یک هفته پیش از تدریس در خانه قرائت کند. و ترجمه آیات متن درس را از روی کتاب قرآن بنویسند.

قرائت در کلاس اول معلم بصورت ساده و روان از روی متن درس می خواند و قواعد ادغام و ابدال و تلفظ صحیح حروف خاص عربی را برای دانش آموزان می گوید و بعد آیات درس به صورت هر عبارت دو بار از نوار آموزشی پخش می شود که دانش آموزان بار اول گوش می دهند و بار دوم با نوار هم خوانی می کنند. پس از انجام این مرحله از دانش آموزان خواسته می شود که در ظرف چند دقیقه یک بار دیگر آیات و عبارات را مرور کنند تا در خواندن صحیح آیات اشکالی نداشته باشند بعد دبیر محترم به دانش آموزانی که نیاز بیش تری به تمرین دارند بطور انفرادی اشکالات آنها را برطرف می کند.

2- درک معنا: از دانش آموزان خواسته می شود که تمرین های کار در کلاس را در دفتر قرآن بنویسند بدون جواب سپس دبیر محترم از دانش آموزان می خواهد که جدول لغات درس را تکمیل کنند. سپس دبیر محترم چند بار کلمات جدول را از عربی به فارسی و از فارسی به عربی از دانش آموزان- بصورت دسته جمعی- می پرسد. آنگاه دانش آموزان با استفاده از جدول و دانسته های قبلی خود، ترکیب ما و عبارات ساده جدلها را معنا می کنند.

3- آشنایی با قرآن: از دانش آموزان خواسته می شود که متن آیات هر درس را ترجمه کنند. و بعد دانش آموزان متن را ترجمه می کنند و اگر به داستانی برخوردند آن داستان را بازگو می کنند. اگر وقت بیشتری برای قرآن باشد می توان از تفاسیر قرآن استفاده کرد. که هدف اصلی دبیر از یک سو فراهم آوردن زمینه و انگیزه ی لازم برای آموزش قرآن و از سوی دیگر آشنایی بیش تر با قرآن کریم و موضوعات آن است. قابل ذکر است که بحث بخش آشنایی با قرآن پس از تدریس، در گفت و گوهای آزاد کلاس و ارزش یابی مستمر، یادآوری و تمرین می گردد ولی در ارزش یابی های کتبی و پایانی مورد سئوال قرار نمی گیرد.

فعالیتهای خارج از کلاس

تشویق دانش آموزان به فعالیتهای قرآنی خارج از کلاس علاوه بر تقویت توانایی ایشان در یادگیری قرآن، زمینه انس پیش تر آنها را با قرآن کریم فراهم می آورد. برخی از اهم این فعالیتها عبارتند از: عضویت در دارالقرآن. انجام تمرین های آزاد هر درس، مطالعه و انجام فعالیتهای بیش تر مربوط به بخش آشنایی با قرآن و داستانها.

استماع نوارهای قرائت تحقیق و ترتیل زیبا از قاریان مشهور.

ارزش یابی

ارزش یابی یکی از ارکان برنامه آموزشی است. همان طور که در ابتدای هر درس با انجام ارزش یابی تشخیصی، میزان دانش و توانایی دانش آموزان سنجیده می شود، پس از هر درس نیز آموخته مالی دانش آموزان ارزش یابی می گردد.

معمولا ارزش یابی بصورت شفاهی، کتبی و به دو گونه ی مستمر و پایانی انجام می شود و آموخته های دانش آموزان در سه حیطه ی دانش، مهارتهای عملی و نگرش مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد. ارزش یابی هم میزان پیشرفت دانش آموزان


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره الگوهای برتر

مقاله درباره تاریخچه ریاضیات

اختصاصی از نیک فایل مقاله درباره تاریخچه ریاضیات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره تاریخچه ریاضیات


مقاله درباره تاریخچه ریاضیات

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

«تاریخچه مختصر ریاضیات»

-------------------------------------------انسان اولیه نسبت به اعداد بیگانه بود و شمارش اشیاء اطراف خود را به حسب غریزه یعنی همانطور که

مثلاً مرغ خانگی تعداد جوجه هایش را می داند انجام می داد اما به زودی مجبور شد وسیله شمارش

دقیق تری بوجود آورد لذا به کمک انگشتان دست دستگاه شماری پدید آورد که مبنای آن 60 بود. این

دستگاه شمار که بسیار پیچیده می باشد قدیمی ترین دستگاه شماری است که آثاری از آن در کهن

ترین مدارک موجود یعنی نوشته های سومری مشاهده می شود. سومریها که تمدنشان مربوط به حدود

هزار سال قبل از میلاد مسیح است در جنوب بین النهرین یعنی ناحیه بین دو رود دجله و فرات ساکن

 بودند. آنها در حدود 2500 سال قبل از میلاد با امپراطوری سامی عکاد متحد شدند و امپراطوری و

تمدن آشوری را پدید آوردند. نخستین دانشمند معروف یونانی طالس ملطلی (639- 548 ق. م.) است

که در پیدایش علوم نقش مهمی به عهده داشت و می توان وی را موجد علوم فیزیک، نجوم و هندسه

دانست. در اوایل قرن ششم ق. م. فیثاغورث (572-500 ق. م.) از اهالی ساموس یونان کم کم ریاضیات

را بر پایه و اساسی قرار داد و به ایجاد مکتب فلسفی خویش همت گماشت. پس از فیثاغورث باید از

زنون فیلسوف و ریاضیدان یونانی که در 490 ق. م. در ایلیا متولد شده است نام ببریم. در اوایل نیمه دوم

 قرن پنجم بقراط از اهالی کیوس قضایای متفرق آن زمان را گردآوری کرد و در حقیقت همین قضایا

است که مبانی هندسه جدید ما را تشکیل می دهند. در قرن چهارم قبل از میلاد افلاطون در باغ

آکادموس در آتن مکتبی ایجاد کرد که نه قرن بعد از او نیز همچنان برپا ماند. این فیلسوف بزرگ به تکمیل

منطق که رکن اساسی ریاضیات است همت گماشت و چندی بعد منجم و ریاضی دان معاصر وی ادوکس

با ایجاد تئوری نسبتها نشان داد که کمیات اندازه نگرفتنی که تا آن زمان در مسیر علوم ریاضی گودالی

حفر کرده بود هیچ چیز غیرعادی ندارد و می توان مانند سایر اعداد قواعد حساب را در مورد آنها به کار برد.

در قرن دوم ق. م. نام تنها ریاضی دانی که بیش از همه تجلی داشت ابرخس یا هیپارک بود. این ریاضیدان

و منجم بزرگ گامهای بلند و استادانه ای در علم نجوم برداشت و مثلثات را نیز اختراع کرد. بطلمیوس

که به احتمال قوی با امپراطوران بطالسه هیچگونه ارتباطی ندارد در تعقیب افکار هیپارک بسیار کوشید.

در سال 622 م. که حضرت محمد (ص) از مکه هجرت نمود در واقع آغاز شکفتگی تمدن اسلام بود.

در زمان مأمون خلیفه عباسی تمدن اسلام به حد اعتلای خود رسید به طوری که از اواسط قرن هشتم

 تا اواخر قرن یازدهم زبان عربی زبان علمی بین المللی شد. از ریاضیدانان بزرگ اسلامی این دوره

 یکی خوارزمی می باشد که در سال 820 به هنگام خلافت مأمون در بغداد کتاب مشهور الجبر و المقابله

 را نوشت. دیگر ابوالوفا (998-938) است که جداول مثلثاتی ذیقیمتی پدید آورد و بالاخره

محمد بن هیثم (1039-965) معروف به الحسن را باید نام برد که صاحب تألیفات بسیاری در ریاضیات

 و نجوم است. قرون وسطی از قرن پنجم تا قرن دوازدهم یکی از دردناکترین ادوار تاریخی اروپاست.

عامه مردم در منتهای فلاکت و بدبختی به سر می بردند. برجسته ترین نامهایی که در این دوره ملاحظه

می نماییم در مرحله اول لئونارد بوناکسی (1220-1170) ریاضیدان ایتالیایی است. دیگر نیکلاارسم

فرانسوی می باشد که باید او را پیش قدم هندسه تحلیلی دانست. در قرون پانزدهم و شانزدهم

دانشمندان ایتالیایی و شاگردان آلمانی آنها در حساب عددی جبر و مکانیک ترقیات شایان نمودند.

در اواخر قرن شانزدهم در فرانسه شخصی به نام فرانسوا ویت (1603-1540م) به پیشرفت علوم

ریاضی خدمات ارزنده‌ای نمود. وی یکی از واضعین بزرگ علم جبر و مقابله جدید و در عین حال

هندسه دان قابلی بود. کوپرنیک (1543-1473) منجم بزرگ لهستانی در اواسط قرن شانزدهم درکتاب

مشهور خود به نام درباره دوران اجسام آسمانی منظومه شمسی را این چنین ارائه داد:1- مرکز منظومه شمسی خورشید است نه زمین.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره تاریخچه ریاضیات

پاورپوینت آنتونی گائودی

اختصاصی از نیک فایل پاورپوینت آنتونی گائودی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت آنتونی گائودی


پاورپوینت آنتونی گائودی

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 20 صفحه

به نام خدا آنتونی گائودی اطلاعات شخصی: نام : آنتونی گائودی کرنت تاریخ تولد: 25 ژوئن 1852 محل تولد : رئوس تاریخ مرگ :7 ژوئن 1926 محل مرگ : بارسلونا ملیت: اسپانیایی سبک ها :آرت نوو تاریخچه زندگی: آنتونی گائودی، معمار مشهور اهل ناحیه کاتالونیای کشور اسپانیا، از جمله بزرگترین معماران جهان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است و به خاطر سبک معماری مدرن و به شدت شخصی‌اش شهرت فراوانی دارد.
از جمله آثار معماری فراوانی که گائودی در طول زندگی خویش خلق کرد، هفت اثر که همگی در بارسلون یا حومه آن قرار دارند، تحت عنوان واحد «آثار آنتونی گائودی» از سال 1984 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.
گائودی در سال 1852 میلادی در ناحیه توراگونا در ایالت کاتالونیای اسپانیا متولد شد.
هر چند محل تولد گائودی به روشنی مشخص نیست و در این مورد میان مورخان اختلاف نظر وجود دارد، اما مسلم است که او یک روز پس از تولد در کلیسای رئوس غسل تعمید یافت.
پدر گائودی آهنگر بود و او کوچک‌ترین فرزند در میان پنج فرزند خانواده بود.
گائودی از همان نخستین سال‌های کودکی به خاطر ابتلاء به بیماری رماتیسم قادر به بازی با دیگر کودکان همسال خود نبود و به خاطر درد شدید پاهایش، هر بار که قصد خروج از خانه را داشت باید از قاطر استفاده می‌کرد.
این بیماری همچنین موجب می‌شد تا او قادر به حضور در بسیاری از کلاس‌هایش نباشد و گائودی به این ترتیب از همان نخستین سال‌های کودکی فرصت مشاهده و تعمق در طبیعت و طراحی‌های طبیعی را پیدا کرد.
به گمان کارشناسان تاریخ هنر، برخورد نزدیک گائودی با طبیعت در این سال‌ها به شکل‌گیری دو ویژگی مهم او که بعدها نقش کلیدی در آثارش ایفا کرد ــ یعنی مشاهده و تحلیل طبیعت ــ کمک فراوانی کرد.
گائودی از همان نخستین سال‌های تحصیل هوش و خلاقیت خود را نشان داد و هر چند شاگرد ممتازی نبود، اما در درس‌های خاصی چون هندسه استعداد فراوانی از خود نشان داد.
گائودی از همان نخستین برخورد شیفته هندسه شد و این شیفتگی که تا پایان عمر او نیز ادامه داشت، مسیر حرفه‌ای گائودی را نیز مشخص کرد.
گائودی از سال 1873 وارد مدرسه معماری تکنیکا سوپریور شد و پس از فارغ‌التحصیلی در رشته معماری در سال 1878، بلافاصله کار طراحی و معماری را آغاز کرد.
گائودی با مطالعه دقیق زوایا و پیچ و خم‌های اشکال طبیعی، آن‌ها را وارد طراحی‌های خود کرد و به جای اتکا به اشکال هندسی صرف، طبیعت را مبنای کار معماری خود قرار داد.
این امر خود را در استفاده فراوان گائودی از سازه‌های سهمی شکل و هذلولی شکل نشان می‌دهد که با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک ناشی از انقلاب صنعتی، منجر به شکل‌گیری یک سبک معماری خاص در آثار گائودی شد.
شیوه معماری آنتونی: نخستین آثار معماری گائودی به سبک گوتیک و شیوه‌های معماری سنتی کاتالونیایی ساخته شدند، اما او خیلی زود سبک شخصی و متمایز خاص خود را در معماری پیدا کرد.
گائودی در این دوره تا حد زیادی تحت تأثیر اوژن ویولت لودوک، معمار مشهور فرانسوی قرار داشت.
هر دوی این معماران از اساتید معماری پیش از خود فراتر رفتند و با طراحی عمارت‌های بدیع و نامنظم، دوره‌ جدیدی را در تاریخ معماری جهان رقم زدند.
آثار معماری گائودی در زمره آثار جن

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت آنتونی گائودی