
فرمت فایل : WORD + PDF
تعداد صفحات:33
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
مقدمه 1
کاربردها 2
تاریخچه 3
قرن بیستم و تحولات تبلیغاتی 4
وضعیت امروزی 4
انواع 6
بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی 7
بیلبورد در تبلیغات ایران 29
بیلبورد این جا، بیلبورد آنجا، بیلبورد در همه جا 30
منابع 33
مقدمه
آگهی نما یا بیلبورد، به تابــلوی بزرگی گفته میشود که فضــــای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا میگذارد. و در اصل به هر فضـای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق میشود. اما امــــروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شدهاست که بر پایههای بلندی قرار گرفته و از فواصـل دور قابل دیده شدن هستند.
امروزه بیلبوردها مجموعهای از تصاویر بزرگ هستند، بعضی از آنها مضحک، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند. ما به عنوان بیننده میتوانیم دیدگاههای مختــلفی نسبت به هر بیلبورد داشته باشیم اما این واقعیت را نمیتوان انکار کرد که بیلبـــــوردها، نماد جریان دائمی و روان زندگی هستند.
کاربردها
در بسیاری از کشورها، تختههای آگهی به مردم کمک میکنند تا جایی برای غذا خوردن، خوابیدن یا تهیه بنزین پیدا کنند، به خصوص در جایی مانند آمریکا، با بزرگراهــهای متعدد و مسافتهای طولانی و خالی از سکنه بین شهری، وجود چنین تابلوهایی برای مسافرین غریب و خسته، نعمتی است.
از طرفی تابلوهای آگهی، به بسیاری از شرکتها و دارندگان صنایع مختلف کمک میکنند و وجود این تابلوهای بزرگ، برای شرکتها و تجارتهای نوپایی که قادر به پرداخت هــزینهٔ تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید بوده است. در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کــم نتیجه بودن تبلیغــات در داخل مجلات و روزنامــهها، بیلبورد، میتوانــد با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را داشته باشد