پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی با عنوان ارزیابی و شناسایی کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از تکنیک های تحلیل شبکه و دیمتل به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
کیفیت ارائه خدمات آموزشی در دانشگاهها یکی از مسائل مهم و دغدغه مدیران و دانشجویان محسوب میگردد. در صورت مشخص شدن این موضوع که مدیران در هنگام ارائه خدمات مطلوبتر به چه ملاکها و به چه اطلاعاتی نیاز دارند میتوان آنان را در اتخاذ تصمیمات منطقی و ایجاد فضای آموزشی مطلوبتر در فضای رقابتی چه در عرصه ملی و چه در عرصه بین المللی یاری کرد.
جامعه آماری تحقیق حاضر را دانشجویان و کارشناسان در حوزه خدمات آموزشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی در سطح مشهد تشکیل می دهند. به منظور تجزیه و تحلیل فاکتورها و عوامل شناسایی شده در این پژوهش 25 پرسشنامه در بین دانشجویان و کارشناسان آموزشی که حداقل سابقه 3سال تجربه در فضای آموزشی را داشته اند توزیع گردید و در نهایت 17 عدد آن برگشت داده شده که 15 عدد، مورد قبول واقع شد.
به این منظور در گام اول فاکتورها و عوامل موثر بر تصمیم مدیران و دانشجویان در تجزیه و تحلیل و ارائه خدمات آموزشی مطلوب با توجه به پیشینه تحقیق، مطالعات کتابخانهای و نظرهای اساتید و کارشناسان آموزشی شناسایی گردید.
در گام بعدی به منظور اولویت بندی عوامل فوق، از ترکیب روش های دیمتل و فرایند تحلیل شبکهای استفاده گردیده است.
با توجه به نتایج فرایند تحلیل شبکهای به ترتیب معیار تضمین(دانش و مهارت کارکنان و توانایی آنان جهت ارتقا و ایجاد اعتماد و اعتقاد در مشتریان )دارای بیشترین وزن و با اختلاف کمی معیار اطمینان رتبه دوم را از دیدگاه دانشجویان به خود اختصاص داده است. بعد از این دو معیار های پاسخگویی، همدلی و ملموس بودن بترتیب رتبههای سوم تا پنجم را دارند. بنابراین هرچه میزان توانایی اساتید و کارکنان در انتقال حس اعتماد نسبت به انجام خدمات به دانشجویان بیشتر باشد می تواند موجب ارتقای هرچه بیشتر کیفیت خدمات آموزشی گردد. همچنین عمل به تعهدات اولیه از جانب موسسات بیانگر بالا بودن کیفیت خدمات آموزشی آنها خواهد بود.