فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:103
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه 2
طرح مسئله 4
اهمیت و ضرورت تحقیق 6
اهداف تحقیق 12
سوالات تحقیق 13
قلمرو تحقیق 14
شهرستان زاهدان 15
موقعیت 15
پیشینه تاریخی 15
اقوام و آداب 16
زاهدان جدید 17
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
تلویزیون چیست ؟ 21
تاریخچه تلویزیون 23
تلویزیون در ایران 24
نظریه های ارتباطی و رویکرد آن به تلویزیون 28
تعریف مصرف 38
الگوی مصرف 39
تعریف تبلیغات 43
انواع تبلیغات 43
تاثیر تبلیغات 45
سهم آگهی تلویزیونی در مصرف گرایی 49
فصل سوم : روش انجام تحقیق
فرضیههای تحقیق 59
روش تحقیق 61
مفاهیم متغیرها 62
جامعه نمونه آماری 64
روشها و ابزار های جمع آوری اطلاعات 64
روایی و پایایی ابزار اندازه گیری 65
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
توصیف متغیر های مربوط به پاسخ دهندگان تحقیق 68
آزمون فرضیه های تحقیق 71
فصل پنجم : نتیجه گیری
نتیجه گیری 88
پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی 94
منابع و ماخذ 96
نمونه پرسشنامه 98
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول توزیع فراوانی جنسیت 68
جدول توزیع فراوانی تاهل 68
جدول توزیع فراوانی سواد 69
جدول توزیع فراوانی شغل 69
جدول توزیع فراوانی درآمد 70
جدول توزیع فراوانی علاقه به تلویزیون 70
جدول توزیع فراوانی مدت زمان تماشای تلویزیون 71
جدول رابطه جنسیت و احساس 71
جدول رابطه مدت زمان تماشای تلویزیون و علاقمندی به آن با تاثیر گذاری آگهی بر احساس 72
جدول رابطه سواد و غرور 73
جدول رابطه جنسیت و سواد با تاثیر آگهی های تجاری تلویزیون بر احساسات 74
جدول رابطه میان جنسیت و الگوبرداری از هنرمند 74
جدول رابطه میان تاهل و الگوبرداری از هنرمندان و هنرپیشه های تلویزیونی 75
جدول رابطه سن و الگوبرداری از هنرمند 76
جدول رابطه میان مدت زمان تماشای تلویزیون و الگوبرداری از هنرمند 77
جدول رابطه میان جنسیت و تاهل با الگوبرداری از هنرمند 78
جدول رابطه جنسیت و آموزندگی آگهیها 79
جدول رابطه علاقمندی به تلویزیون با آموزندگی تلویزیون 79
جدول رابطه میان جنسیت و تاثیر آگهیهای تجاری بر انتخاب 80
جدول رابطه جنسیت سواد با تاثیر آگهی های تجاری بر انتخاب 81
جدول رابطه میان شغل و اعتماد به تبلیغات تلویزیونی 82
جدول رابطه میان درآمد و اعتماد به تبلیغات تلویزیونی 83
جدول رابطه جنسیت و سواد با اعتماد به تبلیغات تلویزیونی 84
جدول رابطه جنسیت و فایده مندی برنامه های تلویزیونی 85
جدول رابطه درآمد با رقابت 85
جدول رابطه کلی متغیر ها 100
چکیده :
تحقیق پیش رو که در آن به بررسی تاثیر آشکار و نهان آگهی های تجاری تلویزیون بر الگوی مصرف خانواده پرداخته خواهد شد ، یک بررسی میدانی از عملکرد و نقش رسانه ملی در سطح شهرستان زاهدان است که به عنوان جامعه نمونه مورد ارزیابی قرار گرفت . در این مجموعه که از بکارگیری همزمان چند روش تحقیق شامل بررسی میدانی ، بررسی کتابخانه ای ،پیمایش ،مصاحبه و مشاهده سود می برد ، تعداد 93 نفر پاسخگو از میان 3 قشر مختلف اجتماعی و منطقه ای بصورت تصادفی به عنوان جمعیت مورد آزمون شرکت نمودند.
در طی مراحل تحقیق ضمن تعیین وضعیت هر یک از متغیرها از طریق انجام آزمون های آماری رابطه این متغیرها نیز با یکدیگر مورد سنجش قرار گرفت و پس از بررسی رابطه همبستگی متغیرها در محدوده اطمینان 95% متغیرهای جنسیت و احساس، مدت زمان تماشای تلویزیون با الگوبرداری از هنرمندان و درآمد با اعتماد به تلویزیون با هم رابطه معنی دار داشته اند که از این میان بین شاخصهای مدت زمان تماشای تلویزیون و تاثیر آگهی ها بر احساسات، جنسیت و فایده مندی برنامههای تلویزیونی با توجه به ضریب همبستگی بالاتر( محدوده 98% الی 99%) رابطه متقابل شدیدتری برقرار بوده است.
همچنین مشخص گردیدکه میان برخی از متغیر ها مانند جنسیت و سواد با اعتماد به تلویزیون رابطه معناداری وجود ندارد.
کلید واژه ها:
فرهنگ مصرفی
احساس کاذب نیاز
مصرف زدگی
هویت جمعی
شی وارگی
هم احساسی