نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله دستگاه اندازه گیری مختصات CMM

اختصاصی از نیک فایل دانلود مقاله دستگاه اندازه گیری مختصات CMM دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله دستگاه اندازه گیری مختصات CMM


دانلود مقاله دستگاه اندازه گیری مختصات CMM

معرفی دستگاه CMM

شرکت DEA ایتالیا اولین مخترع CMM در جهان است که در حدود 40 سال قبل(سال 1963 ) اولین CMM بنام Alfa را ساخته است .در دهه 80 تغییرات عمده و پیشرفت های زیادی در ساخت و طراحی CMM ها ایجاد شد و نسل ماشین های CMM امروزی از سال 1990 طراحی و ساخته شده است .

بازرسی ورودی ها (کنترل قطعات سازنده) :

شرکت های مادر مثل شرکت ایران خودرو سازنده های بسیاری دارند که قطعات مصرفی آنها را تامین میکنند ، به جهت آنکه کیفیت قطعه ساخته شده توسط سازنده  با مشخصات در خواستی مطابقت داشته باشد ، قبل از ارسال به خط تولید نهایی قطعات به آزمایشگاه شرکت مادر ارسال و تست های مختلفی طبق استاندارها و نقشه های مربوطه انجام میشود که یکی از آنها اندازه گیری قطعه می باشد .در این حالت قطعه در محل دیگری تولید و جهت دریافت تاییدیه به شرکت اصلی ارسال و به صورت رندوم اندازه گیری میشود .

استفاده در محل کارخانه (In line , Side line , Off line ) : جهت کنترل خط تولید و با هدف کم کردن دوباره کاری و دور ریز و اصلاح روش تولید از CMM به سه روش زیر استفاده میشود .

1-2 ) Off line :

به این صورت که یک فضای مناسب از نظر شرایط محیطی در خارج از محل تولید در کارخانه CMM را قرار میدهند و قطعه تولید شده را از خط به سالن CMM جهت اندازه گیری ارسال میکنند و تتیجه به واحد های مربوطه ارسال میشود .در گذشته روش کار فقط به همین صورت بود ولی از 1990 به بعد این روش تغییر کرده و کمتر مورد استفاده دارد .

2-2 ) Side line :

با توجه به اینکه در روش Off line در زمان ارسال قطعه و اندازه گیری و ارائه گزارش ، تعداد زیادی قطعه تولید میشود و اگر قطعه معیوب باشد مقدار زیادی ضایعات بوجود میآمد سعی بر این شد که سیستم کنترلی به خط تولید نزدیک تر شود ، که این کار مستلزم ایجاد تغییرات و اضافه کردن قابلیت های به دستگاه جهت غلبه بر شرایط نامناسب محیط تولید ( از جمله دما ، رطوبت ، گرد وغبار ، ارتعاش و ... ) و افزایش سرعت بود .

دستگاه بازویئ دوقلو
دستگاه بازوئی با یک ستون
بازرسی ورودی ها (کنترل قطعات سازنده) :
CMM چه پارامتر های را میتوان اندازه بگیرد :
شناخت دستگاههای CMM :
انواع CMM :
دسته بندی پراب ها :
نرم افزار(soft ware) :
4- دقت و خطای دستگاه :

شامل 38 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد