نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه و پایان نامه بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکان

اختصاصی از نیک فایل دانلود پروژه و پایان نامه بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه و پایان نامه بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکان


دانلود پروژه و پایان نامه بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکان

دانلود پروژه و پایان نامه بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکان در شهر تهران

جهت اخذ مدرک کارشناسی در رشته روانشناسی عمومی

تعداد صفحات :84

فهرست مطالب

عنوان                                                                                         صفحه  

فصل اول ( معرفی پژوهش )                                                               

الف : مقدمه ............................................................................................................................... 2         

ب : بیان مسئله و سوالهای پژوهش ....................................................................................... 3

ج : هدف پژوهش ....................................................................................................................... 4

د : اهمیت پژوهش ..................................................................................................................... 5

ه : فرضیه پژهش ........................................................................................................................ 6

تعریف عملیاتی واژها................................................................................................................. 7

فصل دوم ( پیشینه تحقیق )

الف : پیشینه آموزش و پرورش پیش از دبستان در داخل و خارج از ایران ............... 9

رشد شناختی ............................................................................................................................. 15

نظریه های شکل گیری مفهوم ............................................................................................. 16

1الف– نظریه همخوانی گرایی محرک – پاسخ ................................................................ 16

ب – نظریه برونر ....................................................................................................................... 17

نظریه مفاهیم طبیعی................................................................................................................ 20

نظریه پیاژه .................................................................................................................................. 22

نظریه ویگوستکی ....................................................................................................................... 28

بررسی آزمایشگاهی صورت بندی مفهوم ( مراحل رشد تفکر مفهومی ) ................... 30

ابزار شکل گیری مفهوم ........................................................................................................... 35

1 – روشهای مبتنی بر مقایسه و تفکیک ........................................................................... 35

2 – روشهای مبتنی بر اصول طبقه بندی ......................................................................... 36

3 – روش تشکیل مفاهیم ساختگی .................................................................................... 37

مروری بر مطالعات گذشته ...................................................................................................... 37

1 – تاثیر تجارب فرهنگی و شخصی در رشد مفهومی .................................................. 37

2 – تفاوت های فردی در شکل گیری مفهوم و نقش فرهنگ و آموزش در آن...... 38

3 – تحقیق بین فرهنگی در رشد شناخت ....................................................................... 39

4 – تاثیر تعامل بزرگسالان با کودک در رشد شناخت.................................................... 40

نقش جنسیت در توانائیهای شناختی ................................................................................ 40

تفاوتهای فردی بین دو جنس در رابطه با شکل گیری مفهوم ...................................... 41

کودکستان محیطی برای آموزش و مشاهده ...................................................................... 41

  • آموزش مستقیم و غیر مستقیم در کودکستان ها ................................................... 43
  • ویژگیهای کودکان در دوره کودکستان ( 3 تا 6 سالگی )........................................ 44
  • سپردن کودک به کودکستان از نظر رشد اجتماعی ................................................ 46
  • کودکستان و فواید آن ...................................................................................................... 48
  • نقش پیش از دبستان در آموزش و پرورش قرن 21 .............................................. 49
  • واقعیت های فراموش شده دوره پیش از دبستان ................................................... 51

فصل سوم ( روش پژوهش )

الف : روش پژوهش ................................................................................................................... 54

ب : نوع پژوهش ........................................................................................................................ 54

ج : جمعیت آماری پژوهش .................................................................................................... 55

د : نمونه و شیوه نمونه گیری ................................................................................................ 55

1 – ابزار پژوهش ...................................................................................................................... 55

1-1- آزمون شکل گیری مفهوم ویگوستکی ..................................................................... 55

1-2- نحوه اجرا و دستورالعمل آزمون ................................................................................ 57

1-3- پرسشنامه تحقیق .......................................................................................................... 57

2 – روش تحلیل داده ها ........................................................................................................ 58

فصل چهارم :

نتایج پژوهش .............................................................................................................................. 60

فصل پنجم :

الف : خلاصه نتایج .................................................................................................................... 68

ب : تعیین و تفسیر نتایج ........................................................................................................ 69

ج : محدودیت ها و پیشنهادهای پژوهش ........................................................................... 72

فهرست منابع .............................................................................................................................. 73

 

چکیده پژوهش :

این پژوهش به منظور بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکانی است که قبل از ورود به مدرسه دوره مهدکودک و پیش دبستانی را طی کرده اند .

برای نمونه برداری از بین کل دانش آموزان شهر تهران ، تعداد 30 نفر در مقطع تحصیلی اول ، دوم ، سوم دبستان به طور تصادفی خوشه ای گزینش شدند که از این تعداد نیمی پسر و نیمی دختر بودند .

فرضیه های اساسی این پژوهش عبارت بودند از :

  • کودکانی که از آموزشهای مهد کودک برخوردار هستند رشد مفهوم سازی آنها بیش از کودکانی است که آموزشهای مهد کودک استفاده نکرده اند.
  • آموزشهای مهد کودک ، مفهوم سازی کودکان را افزایش می دهد .

ابزار پژوهش، آزمون شکل گیری مفهوم ویگوستکی بود : که پس از اجرای آزمون نمره گذاری داده های حاصل از پژوهش ب آزمون t مستقل و روش آنالیز واریانس دو متغییر مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت که در این بررسی فرضیه های پژوهش تایید شدند : یعنی کودکانی که مهد کودک رفته و آموزش دیده اند در رشد مفهوم سازی با کودکانی که مهد کودک نرفته اند تفاوت معنا داری دارند و آموزش رشد مفهوم سازی را در کودکان افزایش می دهد.

افزون بر موارد گفته شده نتیجه گیری شد که ، رشد مفهوم سازی کودکان و عملکرد بالای آنها در انجام آزمون با عامل تحصیلات والدین ارتباط معنا داری ندارد .

بین تعداد فرزندان خانواده و توانایی کودکان در انجام آزمون ارتباط معناداری وجود ندارد .

رشد مفهوم سازی بین کودکان دختر وپسر تفاوتی ندارد اما بین کودکان آموزش دیده و آموزش ندیده تفاوت معنا دار است .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه و پایان نامه بررسی تاثیر آموزشهای مهد کودک بر رشد مفهوم سازی کودکان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد