تحقیق حاضر با هدف مطالعه میزان اختلالات گفتاری در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر نیشابور انجام شده است که جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر نیشابور تشکیل می دهند که به روش نمونه گیری تصادفی از 10 مدرسه مختلف نمونه ای به حجم 30 نفر انتخاب شدند و پرسشنامه مربوط به اختلالات گفتاری را که باید توسط والدین کودکان پاسخ داده می شد تکمیل کردند . این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است که با هدف بررسی یک فرضیه و سه سئوال انجام شده است . پس از استخراج نتایج پرسشنامه زمینه و سئوالات به این ترتیب مشخص شده اند که در نمونه مورد مطالعه لکنت زبان شایعترین اختلال گفتاری در دانش آموزان بوده است و دو زبانگی در ایجاد اختلالات زبانی کودکان تاثیری نداشته است همچنین لکنت زبان در نمونه مورد مطالعه ریشه ارثی ندارد و ترس و اضطراب نیز در ایجاد اختلال زبان کمترین نقش را دارد .
طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف پژوهش
فرضیه و سئوالات تحقیق
تعاریف مفهومی و عملیاتی
پیشینه نظری تحقیق
کلیاتی درباره زبان
رشد زبان و گفتار کودک
عوامل موثر در رشد طبیعی گفتار
تولید گفتار
علت ایجاد مشکلات گویایی برای دانش آموزان چیست
زیر و بمی
طرح ریزی و تولید گفتار
مراحل اختلالات گفتاری
برآورد مربوط به اختلال صوت
علل بوجود آورنده اختلال صوت
اختلال تولید گفتار
علل به وجود آورنده اختلال تولید گفتار
اختلال مربوط به روانی
اختلال روان بریدگی
بریده گویی و لکنت
لکنت و انواع آن
.
.
.
نتیجه گیری و منابع و ماخذ و فرم ها
این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 64 صفحه می باشد.
روش تحقیق بررسی اختلالات گفتاری دانش آموزان ابتدایی