چکیده
تحقیق حاضر تحت عنوان بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان در فرآیند تصمیم خرید خودرو به انجام رسیده است. اهداف این تحقیق عبارتند از: تجزیه و تحلیل موقعیت ویژه تبلیغات تلویزیونی در امر مدیریت بازاریابی، تجزیه و تحلیل رفتار بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو بوده است. نوع تحقیق توصیفی و همبستگی از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش انتخاب نمونه در شهر تهران وشهروندان تهرانی است ،که به صورت تصادفی می باشد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه وتجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده با کمک نرم افزار SPSS 18 انجام شده است. نتایج تحقیق نشان دادند که بین مولفه های تشخیص مساله، جستجوی اطلاعات، ارزیابی راه چاره ها، تصمیم خرید و در نهایت رفتار پس از خرید با متغیر خرید خودرو دارای رابطه معنادار می باشند. فرضیه های پژوهش که به بررسی رابطه تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو وتشخیص مسئله برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار گرفته است. فرضیه دوم پژوهش تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو و جستجوی اطلاعات برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار می گیرد. فرضیه سوم پژوهش تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو و ارزیابی راه چاره ها برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار می گیرد. فرضیه چهارم پژوهش تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو و تصمیم خرید برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار می گیرد. فرضیه پنجم پژوهش تبلیغات تلویزیونی در بازار خودرو و رفتار پس از خرید برای این محصولات بوده است که با استفاده از آزمون تی مورد تایید قرار می گیرد. نتایج داده های هر چهار فرضیه را مورد پذیرش قرار داد .
تعداد صفحات 156
فرمت فایل : word
فهرست مطالب
1- 2 اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق: 5
2-3 فلسفه های مدیریت بازاریابی: 15
2-3-5 گرایش بازاریابی اجتماعی 18
2-4 ماهیت و اهمیت ترفیعات و تشویقات 18
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-6 تعیین ترکیب فعالیت های تشویقی: 19
2-7 عوامل موثر بر ترکیب ترفیع: 19
2-8 اجزای آمیخته ترفیع و تشویق عبارتند از: 20
2- 18 تصمیمات عمده در تبلیغ 32
2-8-3 تصمیمات در مورد پیام: 35
2-8-4 تصمیمات در مورد رسانه آگهی: 35
2-19 ده اشتباه رایج در تبلیغات: 36
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-23 مخاطب از دیدگاه اندیشمندان مکتب انتقادی فرانکفورت 44
2-23-1-1 دسته بندی مخاطبان بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی 46
2-23-1-2 دسته بندی بر حسب باورها 46
2-23-1-3 دسته بندی بر اساس نگرش ها 46
2-23-1-4 دسته بندی بر مبنای شیوه زندگی 47
2-23-1-5 دسته بندی بر اساس اصل دسترسی 47
2-23-1-6 دسته بندی بر اساس منابع اقتصادی مخاطبان 48
2-23-1-7 دسته بندی بر مبنای مراحل فراگرد 48
2-23-1-8 دسته بندی بر اساس استفاده از رسانه ها 49
2-23-1-9 دسته بندی بر اساس مجرا و پیام 49
2-23-2 هفت نقش کارگزار تبلیغ در ارتباط با مخاطبان هدف 49
2-24-1 مهم بودن مطالعه رفتار مصرف کننده: 52
2-24-2 فرآیندهای مبادله و رفتار مصرف کننده 55
2-24-4 شخصیت و رفتار مصرف کننده 58
2-25-1 تصویر محصول و باورهای مصرف کننده: 61
2-26 انواع دیدگاهها در مورد تصمیم گیری مصرف کنندگان 62
2-27 الگوی رفتار مصرف کننده 66
2-28 فرآیند تصمیم گیری خریدار 67
2-29 تفاوت افراد در مورد محصولات جدید (نوآوری) 72
2-30 رفتارهای گوناگون به هنگام تصمیم گیری برای خرید 73
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-31 عوامل مؤثر در تصمیمات خرید مصرف کنندگان 75
2-32- 1 ایجاد رضایت و نارضایتی پس از اکتساب 80
2-33 رفتار مصرف کنندگان در برابر آگهی های تبلیغاتی: 82
2-34 پیش بینی رفتار خریداران با استفاده از مدل مازلو 83
2-35-1 هرم تأثیرات ارتباطات 86
2-37 تاریخچه تبلیغات بازرگانی در جهان 90
2-37- 1 تاریخچه تبلیغات بازرگانی در ایران 93
3-4 روش نمونه گیری و تعیین حجم 107
3-5 ابزار گرد آوری داده های پژوهشی 108
3-5-1 مطالعات کتابخانهای : 108
3-6 مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری تحقیق : 109
3-7 روایی ابزار اندازه گیری : 109
3-9 روش تجزیه و تحلیل داده ها: 110
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل چهارم:جمع آوری و تجزیه وتحلیل اطلاعات
2-4آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی: 113
4-2-1 بررسی توزیع دادههای تحقیق (پیوست 3 ) 118
5-2 نتایج بررسی فرضیه اول: 128
5-3 نتایج بررسی فرضیه دوم: 128
5-4 نتایج بررسی فرضیه سوم : 129
5-5 نتایج بررسی فرضیه چهارم : 129
5-6 نتایج بررسی فرضیه پنجم: 129
5-7 پیشنهادات مستخرج از نتایج تحقیق : 130
فهرست مطالب
فهرست جداول
جدول 2-1 علل مطالعه رفتار مصرف کننده 54
جدول 2-2 سه دیدگاه در مورد تصمیم گیری 63
جدول 2-3 برخی راهبردهای آمیخته بازاریابی برای محصولاتی که از طریق 64
جدول 2-4 انواع نمایش های مصرف کننده 79
جدول 4-1 توزیع فراوانی و درصد پاسخ دهندگان به تفکیک جنسیت 113
جدول 4-2توزیع فراوانی و در صد پاسخ دهندگان به تفکیک وضعیت تاهل 114
جدول 4-3 توزیع فراوانی و درصد پاسخ دهندگان به تفکیک سن 115
جدول 4-4 توزیع فراوانی و درصد پاسخ دهندگان به تفکیک میزان تحصیلات 116
جدول 4-5 توزیع فراوانی و درصد پاسخ دهندگان به تفکیک میزان درآمد ماهیانه 117
جدول 4-6نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای متغیر تشخیص مساله در فرایند تصمیم خرید 118
جدول 4-7نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای متغیر جستجوی اطلا عات در فرایند تصمیم خرید 119
جدول 4-8نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای متغیر ارزیابی 119
جدول 4-9 نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای متغیر تصمیم خرید در فرایند تصمیم خرید 120
جدول 4- 10 نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای متغیر رفتار 120
فهرست نمودارها
فهرست اشکال
شکل1-1چهارچوب نظری.(کاتلر، آرمسترانگ،235،ص 251) 6
شکل 2-1 مفهوم قدیم (فروش) وجدید بازاریابی (1) 17
شکل 2-2 : جایگاه تبلیغات در بازاریابی و مراحل یک برنامه تبلیغاتی 20
شکل 2-5 چارچوب سازمانی رفتار مصرف کننده 57
شکل2-7 فرآیند تصمیم گیری خریداران 68
شکل2-8 عوامل موثردر تصمیمات خرید مصرف کنندگان 76
شکل2-9 محیط مصرف کننده و فرآیند مبادله 77
شکل2-10 مدلی از فرآیند پس از حصول در مصرف کننده 78
شکل2-11 مدل رضایت / عدم رضایت مصرف کننده 81
شکل2-12 مدل تبدلی / معکوس سازی Levine - siegel ziff 82
دانلود پایانامه بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو