چکیده:
امروزه با توجه به وضعیت کنونی کشور عزیزمان ایران،که با اعمال تحریم های ناجوانمردانه از سوی غرب،زیر بنای اقتصادی کشور را آسیب پذیر کرده است، ونتیجه ی آن کاهش شاخص رشد اقتصادی کشور ، رکود و کسادی در بازار مصرف داخلی و کاهش قدرت خرید مردم شده است،تولید کنندگان بایستی تمرکز زیادی بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی خود داشته باشند. این پژوهش به شیوه علمی – پژوهشی تدوین گردیده است. اطلاعات ان توامان بصورت میدانی (پرسشنامه) و کتابخانه ای جمع اوری گردیده است. جامعه اماری ما در این پژوهش کارکنان شرکت X می باشد. 75 پرسشنامه بین کارکنان توزیع گردید که از این تعداد 75 مورد بازگشت داده شد و نتایج ان با نرم افزار اماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و یافته های ان بصورت نمودار نشان داده شده است. در این مقاله ابتدا مقدمه ای بر بازاریابی و مدیریت سرمایه انسانی اورده شده است سپس پیشینه ای از مقالات گذشته که در راستای این موضوع تدوین گردیده با ارائه نتایج ان بیان شده است. در ادامه، بازاریابی و مفاهیم اساسی ان توضیح داده شده است و سپس روش های جذب سرمایه انسانی با استفاده از انواع روش های بازاریابی مورد بحث قرار گرفته است. در ادامه بعد از اینکه در قسمت تجزیه و تحلیل، نمودار مورد بررسی و بحث قرار گرفته نتیجه گیری کلی راجب این مقاله انجام شد و سپس راهکارهایی برای جذب سرمایه انسانی با استفاده از روش های بازاریابی ارائه شده است. در این مقاله سعی شده روش های بازاریابی در جذب و استخدام سرمایه انسانی مورد بررسی قرار گیرد.
مقاله تحلیل روش های بازاریابی جدید در جذب سرمایه های انسانی در یک شرکت دولتی