نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلودطرح توجیحی ماالشعیر

اختصاصی از نیک فایل دانلودطرح توجیحی ماالشعیر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فهرست مندرجات
مقدمه: 1
معرفی محصول 2
الف– جو 2
ب- مالت 3
ب- 1-انواع مالت: 4
ب– 2- ترکیب شیمیایی و ارزشتغذیه ای مالت 4
ب- 3-موارد استفاده مالت 5
ج- عصاره مالت 6
د- ماء الشعیر 7
د- 1-خواصماءالشعیر 8
8 ( -1-1 نام و کد محصول(آیسیک 3
-2-1 شماره تعرفه گمرکی 8
-3-1 شرایط واردات 9
-4-1 بررسی و ارائه استاندارد( ملی یا بین المللی) 10 :
1-4-1 استاندارد و و یژگی های عصاره مالت 10
-2-4-1 استاندارد و ویژگی های ماءالشعیر 10
-3-4-1 ویژگیهای ظاهری ماءالشعیر : 11
-4-4-1 ویژگیهای شیمیایی و میکروبیولوژی ماءالشعیر: 13
-5-4-1 نحوه بسته بندی: 14
-5-1 بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمتتولید داخلی و جهانی محصول 15
-1-5-1 قیمت محصول در 5 سال گذشته 15
-6-1 توضیح موارد مصرف و کاربرد 16
-7-1 بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن برمصرف محصول 17
-8-1 اهمیتاستراتژیکی کالا در دنیای امروزتولید 18
-9-1 کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول(حتی الامکان سهم 18
-10-1 شرایط صادرات 19
-2 وضعیت عرضه و تقاضا 19
-1-2 بررسی ظرفیتبهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تا کنون و محل واحد ها و 19
تعداد انها و سطح تکنولوژی واحدهای موجود،ظرفیت اسمی ،عملی،علل عدم بهره برداری
کامل از ظرفیتها،نام کشورها و شرکتهای سازنده ماشین الات مورد استفاده در تولید
محصول
-1-1-2 سابقه عرضه کالا 19
-2-1-2 شرحی بر وضعیتتولید کنندگان داخلی محصول 20
-2-2 بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا(از نظر تعداد،
ظرفیت،محل اجرا،میزان پیشرفت فیزیکی و سطح تکنولوژی آنها و سرمایه گذاریهای انجام
شده اعم از ارزی و ریالی و مابقی مورد نیاز)
22
-2-3 بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 85 (چقدر از کجا) 23
-1-2-3 شرحی بر وضعیت گذشته و فعلی واردات محصول 23
-2-2-3 واردات عصاره مالت 24
-3-2-3 بررسی اجمالی رقبا و دور نمای پوششتقاضا در سالهای آتی 25
-4-2 بررسی روند مصرف از آغاز برنامه 29
-1-4-2 مصرف ماءالشعیر 31
-2-4-2 مصرف عصاره مالت 31
-5-2 بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 85 و امکان توسعه
آن(چقدر به کجا)
34
-1-5-2 شرحی بر وضعیت گذشته صادرات محصولات 34
-2-5-2 صادرات ، بررسی سوابق و عوامل اصلی مؤثر در آن 34
-3-5-2 شرحی بر صادرات عصاره مالت 35
-4-5-2 محدودیتهای دولت جهت صادرات 35
-2-6 بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم 35
1-6-2 نیاز به ماءالشعیر 40
-2-6-2 نیاز به محصول عصاره مالت 41
-3 بررسی اجمالی تکنولوژی و روشهای تولید و عرضه محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر
کشورها
41
1-3 – روشتولید در ایران و اروپا: 42
-1-1-3 روشمعمول در ایران
-2-1-3 روشمعمول در اروپا
42
44 (Malting ) -2-3 پروسه تولید مالت
53 (Brew house &Filling) -3-3 فرآیند تولید عصاره مالت ، ماءالشعیر و واحد پرکنی
-1-3-3 عصاره مالت: 54
57 O.P.C -4-3 نمودارهای
-4 تعیین نقاط قوت و ضعفتکنولوژیهای مرسوم در فرایند تولید محصول 58
-1-4 مزایای متدولوژی تولید منتخبو دلایل انتخاب آن: 58
-2-4 چگونگی انتقال تکنولوژی 61
-3-4 مسائل زیستمحیطی مرتبط با تکنولوژی منتخب 61
-4-4 ضایعات تولیدی تکنولوژی منتخب 62
-5 بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت به
تفکیکریالی و ارزی
63
-1-5 تعیین ظرفیتاقتصادی 64
-2-5 محاسبه تعداد ماشین آلات مورد نیاز 65
-1-2-5 تعداد ماشین آلات مورد نیاز بخشمالت سازی 65
-2-2-5 تعداد ماشین آلات مورد نیاز بخشتولید عصاره مالتو ماءالشعیر 67
-3-5 انتخاب فروشنده یا سازنده ماشین آلات 70
-1-3-5 معرفی شرکتهای برتر در صنعت ماءالشعیرسازی 70
-4-5 سایر نیازمندیها 71
-5-5 فضاها و ساختمانها 73
-1-5-5 فضای مورد نیاز بخشاداری کارخانه 73
-2-5-5 محاسبه فضای مورد نیاز تولیدی 73
-3-5-5 فضای مورد نیاز غیر مستقیم تولید 75
-4-5-5 فضای مورد نیاز نهارخوری و آشپزخانه 75
-5-5-5 فضای مورد نیاز سرویسبهداشتی 76
-6-5-5 فضای مورد نیاز انبار مواد اولیه 76
-7-5-5 فضای مورد نیاز انبار محصول 76
-8-5-5 خلاصه وضعیتفضاهای مورد نیاز 76
-6 میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تأمین آن 77
-1-6 مشخصات فنی مواد اولیه و میزان مصرف 77
-2-6 میزان مواد اولیه( اصلی ، کمکی و بسته بندی) مورد نیاز طرح 77
-1-2-6 میزان مواد اولیه مورد نیاز جهتتولید محصولات طرح 78
-2-2-6 میزان مواد مصرفی کمکی و بسته بندی 79
-7 پیشنهاد منطقه مناسببرای اجرای طرح 80
-8 وضعیتتأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال 81
-1-8 چارت سازمانی دوران بهره برداری 84
-9 بررسی و تعیین میزان تأمین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و... 84
-1-9 برق 85
-2-9 آب مصرفی 85
-3-9 تأسیسات برق اضطراری 88
-4-9 سیستم تصفیه آب 88
-5-9 سیستم تصفیه فاضلاب 88
-6-9 سوختمصرفی( گاز و گازوئیل) 90
-7-9 سیستم هوای فشرده 91
-8-9 سیستم بخار مصرفی 91
-9-9 سیستم گرمایش 92
-10-9 سیستم سرمایش 93
-11-9 تجهیزات اطفاء حریق 93
-10 وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی 94
11 – تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحد های جدید 95
مقدمه

مقدمه :
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن جهان به همراه تنوع فوق العاده بخصوص در تولیدانواع
کالاهای مصرفی و با کیفیت گوناگون موجب شده ، گرایش مردم به سوی مصرف نوشابه ها شدیداً افزایش
پیدا نماید . تنوع درتولید نوشیدنیها بسته به نوع طعم دهنده ها ( طبیعی یا مصنوعی) و گاز دار یا غیر گاز
دار بودن آنها بسیار وسیع بوده و بطور کلی روزانه چند صد میلیون لیتر از اینگونه محصولات نوشیدنی در
جهان مصرف می شوند و می توان گفت بعد از دخانیات پرمصرف ترین فرآورده های صنعتی محسوب می
گردند .
بر طبق آمار و ارقام موجود مصرف سرانه نوشابه در کشور آلمان 90 لیتر و در ایران 25 لیتر در سال می
باشد. از طرفی همزمان با پیشرفت فن آوری تولید نوشابه ها ، اطلاعات ذیقیمتی در حیطۀ علوم زیستی و
بیولوژیکی بدست آمده است که ارزش و اهمیت نوشیدنیهای طبیعی یا ساخته شده براساس مواد طبیعی و
غیر سنتیتک را در مقابل نوشیدنیهای ساخته شده از مواد سنتیتک روبروز مشخصتر کرده و به عبارت
دیگر مضرات و اثرات جانبی نوشابه های غیر طبیعی روی ارگانهای مختلف بدن بویژه جهاز هاضمه و کبد و
همچنین ایجاد چاقی بوضوح بر همگان معلوم گردیده است . از این جهت گرایشبه مصرف نوشیدنیهای
طبیعی از جمله ماءالشعیر و استفاده از آنها در رژیم غذایی روزانه افراد ، به منظور تأمین مواد مغذی نظیر
ویتامین ها ، املاح معدنی و اسیدهای آمینه صورت گرفته و به همین لحاظ آبجو از دیر باز در کشورهای
اروپایی به نان مایع معروف بوده است . اهمیت این محصول از بابت طبی علاوه بر ارزش غذایی آن خود
مقوله ای است که برای مصرف کنندگان آن پوشیده نیست ولی ذکر آنها در این مقدمه مقدور نمی باشد .
پی بردن به اهمیت حیاتی این محصولات و تغییر الگوی غذایی جهت برخورداری از سلامتی و حداکثر طول
عمر انسانها کشورهای شرقی را بر آن داشته است که قدمهای اساسی در تولید و مصرف نوشیدنیهای
طبیعی بردارند بر همین اساس مصرف سرانه آبجو ( الکلی و غیر الکلی) در کشور آلمان 150 لیتر در
مقایسه با نوشابه 90 لیتر در سال می باشد . در حالیکه آمار سرانه مصرف ماءالشعیر در کشورمان از 3 لیتر
فراتر نمی رود .


دانلود با لینک مستقیم


دانلودطرح توجیحی ماالشعیر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد