رؤسای آموزشکده ها هر سال با ایام سخت تری مواجه می شوند. حمایتهای دولتی در حال کاهش یافتن است ومیزان پاسخگویی
آنان در خصوص استفاده از وجوه دریافتی افزایش می یابد. با این الزامات مالی آموزشکده ها باید گزینه های دیگری برای ایجاد
درآمد وپشتیبانی کردن از مأموریت هایشان جستجو نمایند .
امروزه آموزشکده ها از طریق فعالیتهایی که صرفا متوجه جذب دانشجو بوده است، در جستجوی حفظ وارتقاء موقعیت رقابتی خود
برآمده اند. اما باشرایط کنونی وپویایی موجود در محیط، آنان نمی توانند صرفا بر تلاشهای جذب کمی دانشجو برای موفقیت متکی
باشند بلکه آنها نیاز خوهند داشت که نوآمر وپیشگام باشند،بعلاوه ریسک پذیری نیز داشته باشند ودرگیر فعالیتهای کارآفرینی شده ونقش
ودامنه ی فعالیتهای خود را تغییر دهند.
بی شک آموزشکده ها نیز همانند بساری از موسسات ارائه دهنده خدمات آموزشی برای اجرای طرح کارآفرینی وافزایش پاسخگویی
عمومی با موانع ومشکلاتی مواجه اند : ناشناخته بودن مفهوم کارآفرینی نارسایی در نظام آموزشی، محدویت اختیارات، عدم ارتبط با
صنایع، نداشتن تخصصهای جدید مورد نیاز بازار وضعف فعالیتهای علمی وپژوهشی و... از آن جمله اند که در این مقاله به اختصار به
بررسی آنها پرداخته وراهکارهایی چند ارائه می گردد. امید است مفید فایده افتد.
موانع و مشکلات کارآفرینی در آموزشکدههای فنی و حرفهای سما