![پایان نامه شناسایی عوامل موثر بر وفاداری به نشان تجاری از دیدگاه مصرف کنندگان داروهای ایرانی](../prod-images/415161.jpg)
پاین نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان شناسایی عوامل موثر بر وفاداری به نشان تجاری از دیدگاه مصرف کنندگان داروهای ایرانی به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر وفاداری به نشان تجاری از دیدگاه مصرف کنندگان داروهای ایرانی در بین بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در شهر مشهد است. این تحقیق میدانی به روش کاربردی – توسعه ای و پیمایشی- مقطعی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان سازمان تامین اجتماعی در شهر مشهد می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 270 نفر از مشتریان انتخاب شدند. برای آزمون فرضیه ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات در قسمت آمار توصیفی، از جداول توزیع فراوانی و شاخصهای مرکزی و پراکندگی، مانند فراوانی و غیره استفاده شد و در بخش آمار استنباطی برای آزمون فرضیه ها و تایید یا رد آنها، از رگرسیون و p برای معناداری مدل و آزمون فریدمن برای رتبه بندی متغیرها استفاده شد. نتایج توصیفی پژوهش نشان داد که بیشترین پاسخ دهندگان پرسشنامه پژوهش حاضر مردان متأهل 36-45 سال با مدرک تحصیلی لیسانس می باشند و نتایج به دست آمده از آزمون فرضیات نیز نشان داد که هر دوازده فرضیه ی تحقیق پذیرفته شدند و از این رو، مشخص شد که کیفیت ادراک شده، تبلیغات، توصیه دیگران، قیمت، بسته بندی و القا برند خاص از طرف پزشک یا داروخانه بر وفاداری (رفتاری و نگرشی) به نشان تجاری داروهای ایرانی در بین بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در شهر مشهد تأثیر معناداری دارد.
پایان نامه شناسایی عوامل موثر بر وفاداری به نشان تجاری از دیدگاه مصرف کنندگان داروهای ایرانی