پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی رابطه میان شخصیت برند و وفاداری مشتریان در بخش محصولات لوازم خانگی شهرستان سبزوار به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
اهمیت برند و تاثیر آن در فروش محصولات شرکت ها به طور فزاینده ای در حال گسترش بوده و آگاهی از شخصیت برند و ابعاد آن به سبب تاثیر گذاری بر رضایت، ارزش ادراکی و وفاداری مشتریان برای شرکت ها حائز اهمیت می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش از نوع توصیفی می باشد و هدف از آن شناسایی رابطه بین شخصیت برند و وفاداری مشتریان در بخش محصولات لوازم خانگی(چهار برند: سامسونگ، ال جی، پارس خزر و اسنوا) فروشگاه های شهرستان سبزوار می باشد. مدل پژوهشی طراحی شده بر مبنای مدل شخصیت برند آکر( 1997 ) و مدل ماندهاچیتارا و پولتهونگ( 2011 ) شکل گرفته است. اعتبار محتوایی و سازه پرسشنامه های پژوهش با استفاده از نظرات خبرگان و سنجش پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. پرسشنامه طراحی شده بین 384نفر از مشتریان فروشگاه های لوازم خانگی شهرستان سبزوار به شیوه نمونه گیری ترکیبی قضاوتی –در دسترس توزیع و در نهایت تعداد 371 پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه نیز متناسب با نیاز آماری از نرم افزار آماری پی ال اس استفاده گردید. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که:
- بین شخصیت برند و وفاداری مشتریان در چهار برند سامسونگ،ال جی،پارس خزر و اسنوا رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
- بین بعد صداقت،اشتیاق و هیجان،صلاحیت،کمال و قوت و استحکام شخصیت برند با وفاداری مشتریان در چهار برند ذکر شده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
- بین شخصیت برند با وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری مشتریان در چهار برند ذکر شده رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
پایان نامه بررسی رابطه میان شخصیت برند و وفاداری مشتریان در بخش محصولات لوازم خانگی شهرستان سبزوار