روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس ادبیات فارسی جهت جلوگیری از افت تحصیلی در این درس
نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:36
فهرست مطالب
چکیده ......................................................................... ...1
مقدمه ........................................................................ ...3
بیان مسئله : توصیف وضعیت موجود.............................. 11
گردآوری اطلاعات ( شواهد 1 )...................................... 22
تجزیه و تحلیل داده ها..................................................... 25
انتخاب راه حل های جدید موقتی و اجرای آنها................. 25
توصیف وضعیت مطلوب ( شواهد 2 )............................ 30
گزارش نهایی و نتیجه گیری........................................... 33
پیشنهادات................................................................... 34
منابع و مآخذ.............................................................. 36
چکیده
اینجانب …….. با میزان تحصیلات ……. در رشته ی …….. و ……… سابقه ی خدمت، در سال تحصیلی ……… با سمت دبیر ادبیّات فارسی در هنرستان حاج قاسم عاشوری واقع در شهرستان علی آبادکتول مشغول به خدمت بودم.
من در این تحقیق روش هایی را برای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به این درس شیرین و پر محتوا را جهت جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دهم.
از آنجایی که می دانید در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت عرضه ی اطّلاعات کافی نیست. بلکه روش تدریس دوسویه از اهمّیّت ویژه برخوردار است. نقش اصلی بر عهده ی دانش آموزان گذاشته میشود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل میدهند و شیوه های تفکّر کردن را تمرین میکنند. که این عمل به صورت های مختلفی که در این پژوهش شرح داده شده است میسر می گردد.
روشهای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرستان به درس ادبیات فارسی جهت جلوگیری از افت تحصیلی در این درس