نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پایان نامه ارشد علوم اجتماعی - بررسی عوامل مؤثر در کسب مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه با فرمت ورد

اختصاصی از نیک فایل دانلود پایان نامه ارشد علوم اجتماعی - بررسی عوامل مؤثر در کسب مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه با فرمت ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه ارشد علوم اجتماعی - بررسی عوامل مؤثر در کسب مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه با فرمت ورد


دانلود پایان نامه ارشد علوم اجتماعی - بررسی عوامل مؤثر در کسب مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه با فرمت ورد

فهرست مطالب

عنوان............................................................................................................................. صفحه

چکیده.. Error! Bookmark not defined.

مقدمه.. Error! Bookmark not defined.

فصل اول

کلیات تحقیق

1-1 .طرح مسئله :.. Error! Bookmark not defined.

1-2 . اهمیت و ضرورت تحقیق :.. 5

1-3.سئوالات تحقیق :.. 5

.4-1 فرضیه های تحقیق :.. 5

1-5 . اهداف تحقیق :.. 6

1-5-1 .اهداف کلی.. 6

1-5-2.اهداف جزئی.. 6

1-6. موانع و مشکلات تحقیق.. 6

1-7. روش تحقیق:.. 7

1-8.تعاریف مفاهیم و اصطلاحات:.. 7

1-9.کاربرد تحقیق :.. 8

 

فصل دوم :ادبیات تحقیق

گفتار اول

الف: مفاهیم تحقیق

2-1 -1.مفهوم رشد اجتماعی :.. 10

2-1-2. اهمیت و ضرورت رشد اجتماعی.. 11

2-1-3.ویژگی افرادی که از لحاظ اجتماعی رشد نیافته اند:.. 11

2-1-4. تربیت اجتماعی.. 12

2-1-5. اهداف تربیت اجتماعی در جامعه اسلامی.. 13

2-1-6. رشد اجتماعی در دوره نوجوانی.. 13

2-1-7. خصوصیات رشد اجتماعی در دوره نوجوانی.. 14

2-1-8. نشانه های رشد اجتماعی در دوره نوجوانی.. 14

الف) انس و الفت.. 15

ب)نفرت:.. 15

2-1-9. تغییر رفتار اجتماعی در دختران نو جوان.. 16

2-1-10. نشانه های فرد رشد یافته اجتماعی.. 16

2-1-11جامعه پذیری.. 17

2-1-11-1. مفهوم جامعه پذیری.. 17

2-1-11-2.هدف های جامعه پذیری.. 18

2-1-11-3. عوامل مؤثر بر جامعه پذیری.. 19

2-1-11-4.رابطه اجتماعی شدن و مهارت اجتماعی.. 19

2-1-12. تعریف مهارت های اجتماعی.. 20

2-1-13. مهارت های اجتماعی از نگاه صاحب نظران.......................................................................................................21

2-1-14. انواع مهارت های اجتماعی.. 24

2-1-14-1. مهارت ارتباط.. 25

2-1-14-2. مهارت ارتباط میان فردی.. 25

2-1-14-3. مهارت ارتباط غیر کلامی.. 26

2-1-14-4. مهارت تقویت وپاداش.. 27

2-1-14-5. مهارت پرسش.. 27

2-1-14-6. مهارت آماده سازی.. 28

2-1-14-7- مهارت خاتمه دادن:.. 28

2-1-14-8. مهارت توضیح دادن.. 29

2-1-14-9. مهارت گوش دادن.. 30

2-1-14-10.مهارت نفوذ.. 31

2-1-14-11. مهارت ابراز وجود.. 31

2-1-14-12 مهارت تعامل در گروه ها ورهبری:.. 32

2-1-14-13. مهارت همکاری.. 33

2-1-14-14. مهارت همدلی.. 33

2-1-14-14-1. اثرات همدلی.. 33

2-1-14-14-2. زمینه های بروز رفتار همدلانه. 34

2-1-14-15. مهارت تصمیم گیری 35

2-1-16. آموزش مهارت های اجتماعی .. 35

2-1-17. فواید وآثار آموزش مهارت های اجتماعی.. 36

2-1-18. روش های آموزش مهارت های اجتماعی.. 39

2-1-19. روش های ارزیابی مهارت های اجتماعی.. 41

2-1-20. عوامل مؤثر بر آموزش مهارت های اجتماعی.. 41

2-1-20-1. خانواده.. 41

1- نوع رابطه.. 41

2- اهمیّت سالهای اولیه زندگش.. 42

3- تکوین شخصیت فرد.. 42

4- نقش تربیتی والدین.. 42

5- نقش پدر.. 42

6- نقش مادر.. 42

7- مادران شاغل.. 42

8- فرزندان.. 42

9- شکل و روش تربتی خانواده. 42

10- میزان تحصیلا والدین و اجتماعی بودن آن ها.. 42

2-1-20-2. مدرسه.. 43

2-1-20-3. هم سالان.. 45

2-1-20-4. تلویزیون.. 47

ب- پیشینه تحقیق

2-1-21- پژوهش های داخلی.. 48

2-1-22. پژوهش های خارجی.. 49

2-1-23. جمع بندی مطالعات پیشین.. 51

 

 

گفتار دوم

مباحث نظری تحقیق

2-2-1 مقدمه .. 51

2-2-2. نظریه خود آئینه ای چارلز هورتن کولی.. 51

2-2-3 نظریه دیگری تعمیم یافته مید.. 52

2-2-4.نظریه نقش های اجتماعی جرج هربرت مید. 53

2-2-5. نظریه یادگیری اجتماعی آلبرت بندورا.. 54

1- فرایندهای توجّه .. 55

2- فرایند به یادسپاری یا نگه داری.. 55

3- فرایند باز تولید حرکتی.. 56

4- فرایند انگیزشی و تقویتی.. 56

2-2-6 نظریه تاریخی- فرهنگی ویگوتسکی.. 56

2-2-7 رهیافت نظری تحقیق.. 58

2-2-8 مدل تحلیلی تحقیق.. 59

 

فصل سوم

روش شناسی

3-1. مقدمه.. 61

3-2. روش تحقیق:.. 61

3-3.گردآوری داده ها و ابزار اندازه گیری.. 61

3-4. روایی و پایایی ابزارهای اندازه گیری.. 62

3-5. روش نمونه گیری ، جامعه آماری.. 62

3-6. روش تجزیه تحلیل اطلاعات:.. 64

3-7.متغییرهای تحقیق :.. 64

3-8. شاخص سازی:.. 65

3-9 محاسبه نمرات متغیرهای مستقل و وابسته.. 69

 

 

فصل چهارم

تجزیه وتحلیل اطلاعات

4-1مقدمه.. 71

4-2 (توصیف ویژگی های پاسخگویان) .. 71

4-2-1 بررسی و توصیف ویژگی های دموگرافیک نمونه آماری .. 71

4-2-2.بررسی وضعیت پاسخگویان مورد مطالعه از لحاظ سن.. 71

4-2-3 . بررسی وضعیت پاسخگویان مورد مطالعه از لحاظ پایه تحصیلی   72

4-2-4. بررسی وضعیت پاسخگویان مورد مطالعه از لحاظ رشته تحصیلی    72

4-2-5. بررسی وضعیت پاسخگویان مورد مطالعه از لحاظ نوع آموزشگاه    73

4-2-6. بررسی وضعیت پاسخگویان مورد مطالعه از لحاظ محل و موقعیّت آموزشگاه .. 74

4-2-7. بررسی وضعیت پاسخگویان مورد مطالعه از لحاظ ناحیه محل آموزشگاه .. 74

4-2-8. بررسی وضعیت پاسخگویان مورد مطالعه از لحاظ وضعیت فعالیّت و اشتغال پدر .. 75

4-2-9. بررسی وضعیت پاسخگویان مورد مطالعه از لحاظ وضعیت تحصیلات پدر 76

4-2-10. بررسی وضعیت پاسخگویان مورد مطالعه از لحاظ وضعیت فعلیّت و اشتغال مادر 77

4-2-11. بررسی وضعیت پاسخگویان مورد مطالعه از لحاظ وضعیت تحصیلا مادر    78

4-2-12. بررسی وضعیت پاسخگویان مورد مطالعه از لحاظ محل زندگی    79

4-2-13. بررسی وضعیت پاسخگویان مورد مطالعه از لحاظ درآمد ماهیانه خانوار 80

4-3- متغیرهای مستقل و وابسته ی اصلی تحقیق.. 81

4-3-1. توصیف متغیرهای مستقل تحقیق.. 81

4-3-1-1. توصیف متغیر مستقل خانواده.. 81

4-3-1-2. توصیف متغیر مستقل گروه دوستان.. 81

4-3-1-3. توصیف متغیر مستقل مدرسه.. 82

4-3-2.توصیف متغیر وابسته تحقیق.. 83

4-3-2-1. مؤلفه مهارت های ارتباطی.. 83

4-3-2-2.مهارت های احترام به دیگران.. 84

4-3-2-4. مهارت های همکاری.. 84

4-3-2-5. مهارت های مسئولیت پذیری.. 85

4-3-2-6. مهارت های قانونمندی.. 86

4-3-2-7. مهارت های اجتماعی.. 86

4-4. آزمون فرضیات پژوهش.. 87

4-4-1.آزمون فرضیه اول پژوهش(به نظر می رسد خانواده بر کسب مهارت های اجتماعی دختران تاثیر دارد).. 87

4-4-2.آزمون فرضیه دوم پژوهش(به نظر می رسد ، مدرسه بر کسب مهارت های اجتماعی دختران تاثیر دارد).. 87

4-4-3.آزمون فرضیه سوم پژوهش(به نظر می رسد گروه دوستان بر کسب مهارت های اجتماعی دختران تاثیر دارد).. 88

4-4-4.آزمون فرضیه چهارم پژوهش(به نظر می رسد تلویزیون بر کسب مهارت های اجتماعی دختران تاثیر دارد).. 88

4-4-5.آزمون فرضیه پنجم پژوهش(به نظر می رسد، میزان تأثیر گذاری هر کدام از عوامل خانواده، مدرسه، گروه دوستان89 و تلویزیون در کسب مهارت های اجتماعی دختران متفاوت می باشد)..................................................................89

 

فصل پنجم

نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1. مقدمه.. 94

5-2. خلاصه بحث و نتیجه گیری ....................................................................................................................................94

5-3. پیشنهادات.. 96

5-3-1. پیشنهادات کلی.. 96

5-3-2. پیشنهادات موردی حاصل از تحقیق.. 97

5-3-3.پیشنهاد موضوع های پژوهشی.. 97

منابع و مآخد.. 98

ضمائم.. 103

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

عنوان..................................................................................................................صفحه

جدول3-1.توزیع تعداد دانش آموزان و تعداد آموزشگاه های دخترانه سال تحصیلی90-1389 در شهر اصفهان.. 63

جدول 3-2.توزیع تعداد دانش آموزان در نواحی و مناطق در سال تحصیلی 90-1389 در شهر اصفهان.. 63

جدول3-3. تعداد نواحی، مدارس و تعداد پرسشنامه توزیع شده در هر ناحیه. 64

جدول3-4. شاخص سازی متغیر مستقل.. 65

جدول3-5. شاخص سازی متغیر وابسته. 67

جدول3-6. محاسبه نمره دهی سئوالات طیف لیکرت... 69

جدول3-7. محاسبه نمره دهی سئوالاتطیف لیکرت... 69

جدول4 -1. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن آنها.............................................................................................. 72

جدول 4-2 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب پایه تحصیلی آنها 72

جدول 4-3. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب رشته تحصیلی آنها 73

جدول 4-4. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسبنوع آموزشگاه آنها 73

جدول4-5 . توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب محل آموزشگاه آنها 74

جدول4-6. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب ناحیه محل آموزشگاه آنها 74

جدول4- 7. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت فعالیّت و اشتغال پدران آنها 75

جدول4-8 . توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تحصیلات پدران آنها 76

جدول4-9. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت فعالیّت و اشتغال مادران آنها 77

جدول4-10. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تحصیلات مادران آنها 78

جدول4-11. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب محل زندگی آنها 79

جدول4-12. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب در آمد ماهیانه خانوار آنها 80

جدول 4-13. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب تأثیر پذیری آنها از خانواده. 81

جدول4-14. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب تأثیر پذیری آنها از گروه دوستان.. 82

جدول4-15. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب تأثیر پذیری آنها از مدرسه. 82

جدول4-16. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب تأثیر پذیری آن ها از تلویزیون.. 83

جدول4-17. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب مهارت های ارتباطی آنها 83

جدول4-18. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب مهارت های احترام به دیگران آنها 84

جدول4-19. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب مهارت های همدلی آنها 84

جدول4-20. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب مهارت های همکاری آنها 85

جدول4-21. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب مهارت های مسئولیت پذیری آنها 85

جدول4-22. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب مهارت های قانونمندی آنها 86

جدول4-23. توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب مهارت های اجتماعی آنها 86

جدول4-24. نتایج آزمون تحلیل واریانس متغیرهای خانواده و مهارت های اجتماعی.. 87

جدول4-25. نتایج آزمون تحلیل واریانس متغیرهای مدرسه و مهارت های اجتماعی 88

جدول4-26. نتایج آزمون تحلیل واریانس متغیرهای گروه دوستان و مهارت های اجتماعی.. 88

جدول4-27. نتایج آزمون تحلیل واریانس متغیرهای تماشای تلویزیون و مهارت های اجتماعی دختران.. 89

جدول4-28. تحلیل واریانس رگرسیون چند متغیره مهارت های اجتماعی.. 89

جدول4-29. نتایج آماره های تحلیل رگرسیون چند متغیره مهارت های اجتماعی.. 90

جدول4-30. نتایج معنی داری رابطه ی همبستگی ضرایب متغیرهای(خانواده،گروه دوستان،مدرسه با مهارت اجتماعی.. 91

فهرست نمودارها عنوان.............................................................................................................................. صفحه

نمودار2-1 .اثر گذاری مهارت های اجتماعی و رابطه آن ها با مهارت های شناختی، عاطفی ، رفتاری... 38

نمودار 2-2. مدل تحلیلی تحقیق عوامل مؤثر بر کسب مهارت های اجتماعی دختران.. 59

نمودار 4-1.مدل مسیر  92


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه ارشد علوم اجتماعی - بررسی عوامل مؤثر در کسب مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه با فرمت ورد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد