فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:96
پایان نامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی در بانک ملت
چکیده
هدف از این تحقیق بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی دربانک ملت استان اردبیل می باشد. روش تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی، توصیفی بوده و سعی بر آن دارد تا تاثیر بازاریابی داخلی را بر بازارگرایی در بانک ملت استان اردبیل مورد بررسی قرار دهد. دوره زمانی تحقیق 7 ماهه بوده و از اول دی ماه سال 1391 تا انتهای تیر ماه سال 1392 بوده و زمان جمع آوری داده های پرسشنامه سه ماهه و از اول فروردین تا آخر خرداد ماه می باشد و جامعه آماری آن را کارکنان بانک ملت استان اردبیل تشکیل می دهند. روش نمونه گیری در این تحقیق بر اساس پرسشنامه استانداردی می باشد که توسط آواد و آگتی در سال 2010 طراحی شده است. در این پژوهش با توجه به اندازه جامعه آماری که تعداد325نفر می باشد تعداد نمونه لازم از طریق این جدول، 180 نفر انتخاب شده است. برای تعیین پایایی پرسشنامه از الفای کرونباخ یک بار برای 30 پرسشنامه و یک بارنیز برای 180پرسشنامه استفاده شده که پایایی برای 30 پرسشنامه 751/0 و برای 180 پرسشنامه 830/0 بدست آمد و برای تعیین روایی پرسشنامه، پرسشنامه طراحی شده همراه با فرضیات پژوهش در اختیار اساتید و خبرگان رشته مدیریت و بازاریابی قرار داده شده و بعد از کسب نظرات آنها و انجام اصلاحات لازم، روایی ابزار پژوهش تائید گردید همچنین فرضیات تحقیق بر اساس مدل های ارائه شده، از طریق آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل گرفته اند،از آمار توصیفی برای توصیف ویژگی های متغیرها و از آمار استنباطی برای آزمون فرضیه ها و به طور مشخص از روش SEM برای تعیین رگرسیون، همبستگی و تحلیل مسیر استفاده شده است و نرم افزارهای مورد استفاده در این تحقیق نیز اس پی اس اس و لیزرل می باشد. و در نهایت نسبت به معنی دار بودن مدل و هر یک ازمتغیرهای مستقل تصمیم گیری شده است.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده................................................................................................... ج
فصل اول- کلیات تحقیق
1-1 مقدمه........................................................................................... 1
1-2 بیان مسئله................................................................................ 1
1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق........................................................... 3
1-4 اهداف تحقیق............................................................................. 3
1-4-1 هدف اصلی تحقیق................................................................ 3
1-4-2- اهداف فرعی تحقیق.......................................................... 3
1-5-فرضیههای تحقیق....................................................................... 3
1-6 مدل مفهومی تحقیق.................................................................. 4
1-7 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها................................. 4
1-8 روش تحقیق................................................................................ 6
1-9 ابزار گردآوری اطلاعات.......................................................... 6
1-10-روش تجزیه و تحلیل.............................................................. 7
1-11- ساختار پایان نامه............................................................ 7
فصل دوم- ادبیات ومستندات،چارچوب ها و مبانی،سابقه و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه........................................................................................ 9
2-2- بازاریابی داخلی.................................................................. 9
2-2-1- مفهوم بازاریابی داخلی............................................... 9
2-2-2- اصول اساسی بازاریابی داخلی.................................. 10
2-2-3- عناصر بازاریابی داخلی............................................. 11
2-2-4 -گام های بازاریابی داخلی......................................... 12
2-2-5 - تعریف و مفهوم سازی بازاریابی داخلی............... 13
2 -2-6- آمیخته بازاریابی داخلی....................................... 14
2-2-7- بازاریابی داخلی استراتژیک.................................... 17
2-2-8- بازاریابی داخلی جمعی............................................... 18
2-2-9- مدیریت رابطه ای داخلی............................................. 19
2-3 - رفتار شهروندی.................................................................. 19
2-3-1- تعاریف رفتار شهروندی سازمانی.............................. 22
2-3-2- ابعاد رفتار شهروندی سازمانی................................ 23
2-3-4- رفتار شهروندی مدیریت (MCB).................................. 28
2-3-5- رفتار شهروندی کارکنان............................................. 29
2-3-6 - رفتارهای ضد شهروندی............................................... 29
2-3-7 - عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی سازمانی............. 29
2-4- تعهد سازمانی....................................................................... 33
2-4-1- تعاریف تعهد سازمانی................................................. 33
2-4-2- انواع تعهد سازمانی................................................. 34
2-4-2-1- مدل سه بخشی سازمانی............................................. 35
2-4-2-2- شاخصههای تعهد......................................................... 35
2-4-3 - عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی................................. 37
2-4-4- پیامدهای تعهد سازمانی........................................... 39
2-5- بازارگرایی........................................................................... 41
2-5-1- تعاریف و مفهوم بازارگرایی.................................... 41
2-5-2- دیدگاههای مختلف در زمینه بازارگرایی............... 42
2-5-2-1- دیدگاه تصمیم گیری شاپیرو و گلازر................... 43
2-5-2-2- دیدگاه هوشمندی بازار کوهلی و جاورسکی........ 44
2-6- پیشینه تحقیق....................................................................... 46
2-6-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور.......................... 46
2-6-2- تحقیقات انجام شده در خارج کشور.......................... 49
2-7-مدل و ارتباط متغیرهای تحقیق........................................ 50
فصل سوم- روش تحقیق
3-1- مقدمه...................................................................................... 52
3-2- روش پژوهش............................................................................. 52
3-2-1- طبقهبندی بر اساس روش............................................... 52
3-2-2- طبقهبندی بر اساس هدف............................................... 53
3-3- قلمرو پژوهش......................................................................... 53
3-4- جامعهی آماری....................................................................... 54
3-5- روش نمونهگیری و تعیین اندازهی نمونه.................... 54
3-6- روش و ابزار گردآوری اطلاعات........................................ 54
3-7- ابزار اندازهگیری پژوهش................................................. 55
3-8- مقیاس و طیف ابزار اندازهگیری پژوهش...................... 56
3-9- شیوه گردآوری دادهها....................................................... 57
3-10- اعتبار و پایایی ابزار اندازهگیری پژوهش........... 57
3-10- 1- روایی(اعتبار) ابزار پژوهش............................... 58
3-10-2- پایایی (قابلیت اعتماد) ابزار پژوهش.............. 60
3-12- متغیرهای تحقیق .............................................................. 62
3-12- روش تجزیه و تحلیل آماری دادهها............................. 62
3-13- آزمونهای برازندگی مدل کلی........................................ 62
3-13-1- شاخص مجذور خی دو بر درجه آزادی(کای دو بر درجه آزادی) 63
3-13-2- جذر برآورد واریانس خطای تقریب (RMSEA)....... 63
3-13-3 - ریشه استاندارد میانگین مجذور پس ماندها (SRMR) 63
3-13-4 - شاخص تاکر-لویز یا شاخص نرم نشده برازندگی (NNFI) 63
3-13-5- شاخص برازندگی تطبیقی (CFI).................................. 64
3-13-6- شاخص برازندگی (GFI)................................................ 64
فصل چهارم- تجزیه تحلیل دادهها و یافتههای تحقیق
4-1 مقدمه........................................................................................ 66
4-2 آمار توصیفی........................................................................... 66
4-2-1 جنسیت................................................................................. 66
4-2-2 سن........................................................................................ 67
4-2-3 حقوق دریافتی.................................................................. 68
4-2-3 وضعیت تأهل....................................................................... 69
4-3- میانگین نمرات متغیرهای پژوهش.................................... 70
4-4 مفروضات انجام تحلیل عاملی............................................ 71
4-5 ماتریس کواریانس بین متغیرهای پنهان پژوهش........... 72
4-6 تحلیل عاملی تأییدی (مدل اندازهگیری)...................... 72
4-7 تخمین مدل................................................................................ 76
4-8 شاخصهای برازش مدل.............................................................. 78
4-9 نتایج حاصل از آزمون فرضیات مدل................................. 79
4-14 نتایج حاصل از آزمون فرضیه اصلی پژوهش.................. 80
4-9- 1 نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی اول پژوهش..... 80
4-9-2 نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی دوم پژوهش....... 81
4-9-3 نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی سوم پژوهش....... 81
4-9-4 نتایج حاصل از آزمون فرضیه چهارم پژوهش............. 82
4-9-5 نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی پنجم پژوهش..... 82
4-10 ضریب تعیین متغیرهای درونزای پژوهش......................... 83
4-11 خلاصه نتایج آزمون فرضیهها............................................ 83
فصل پنجم- نتیجهگیری و پیشنهادات تحقیق
5-1- مقدمه...................................................................................... 86
5-2- نتایج بررسی فرضیات پژوهش............................................ 86
5-3- مقایسه نتایج پژوهش با پیشینهی پژوهش.................... 89
5-4-بررسی همسوئی نتایج تحقیق با پیشینه تحقیق........... 89
5-5- پیشنهادات پژوهش................................................................ 90
5-5-1- پیشنهادات ناشی از نتایج فرضیههای پژوهش (پیشنهادات کاربردی و مدیریتی)....................................................................................... 90
5-5-2- پیشنهادات برای پژوهشهای آتی................................ 90
5-6- محدودیتهای پژوهش............................................................ 91
منابع و مآخذ:................................................................................ 92
پیوست ها و ضمایم:....................................................................... 96
پایان نامه بررسی تاثیر بازاریابی بر بازارگرایی در بانک ملت