فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
دانلود بررسی رابطه بین مدیریت آرد و نان و رضایت مشتریان
چکیده:
با توجه به اهمیت نان و جایگاه نخست آن در تغذیه مردم، کیفیت گندم و آرد و به تبع آن کیفیت نان از مسائل مطرح و مقوله های بسیار پرسروصدای سالهای اخیر است. در صنعت نان بررسی رضایتمندی مصرف کننده از کیفیت نان اهمیت بالایی دارد، لذا ضعفهایی در نظام مدیریتی، سیاستگذاریهای حاکم و همچنین ضعفهای کیفی در فرآیند تولیدی آرد و نان که باز میتوان گفت ناشی از ضعف مدیریتی سازمان های مسئول میباشد، دیده میشود.
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین مدیریت کیفیت آرد و نان با رضایت مشتریان در استان اردبیل می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش تجزیه و تحلیل یک تحقیق تحلیلی می باشد. به شیوۀ پیمایشی و از طریق نمونه گیری تصادفی از مشتریان ذی ربط در سال 1392 انجام شد.
نتایج حاصله نشان می دهد که از دیدگاه مشتریان بین مدیریت کیفیت و رضایت مشتریان همبستگی مثبت و معنادار متوسطی وجود دارد. بنابراین واحدهای تولیدی با رساندن کیفیت به انتظارات مشتریان که پشتوانه آین واحدها سازمانهای مسئول میباشند؛ میتوانند رضایت آنها را افزایش دهند.
فهرست عناوین
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1) بیان مساله....................................................................................................................................................................2
1-2) اهمیت و ضرورت موضوع...........................................................................................................................................4
1-3) نوآوری تحقیق.............................................................................................................................................................4
1-4) تعریف مفهومی............................................................................................................................................................4
1-5) تعریف عملیاتی............................................................................................................................................................5
1-6) اهداف و فرضیه های تحقیق.....................................................................................................................................6
1-7) روش اجرای تحقیق....................................................................................................................................................7
1-8)ابزار اندازه گیری...........................................................................................................................................................8
1-9) جامعه و نمونه آماری تحقیق....................................................................................................................................8
1-10)روش تجزیه و تحلیل اطلاعات................................................................................................................................8
1-11) تحدید موضوع...........................................................................................................................................................9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1) مقدمه..........................................................................................................................................................................11
بخش اول) مفاهیم مدیریت کیفیت.........................................................................................................................................12
2-1-1) تعریف مدیریت کیفیت......................................................................................................................................12
2-1-2)اصول حاکم بر سیستم های مدیریت کیفیت.................................................................................................13 2-1-3) استانداردهای مدیریت کیفیت ........................................................................................................................17
2-1-3-1) انواع استاندارد مدیریت کیفیت ..................................................................................................................17
2-1-3-2)تعریف جایزه کیفیت.......................................................................................................................................21
2-1-3-3)هفت اصل جوایز مورد نظر جوایز کیفیت...................................................................................................21
2-1-3-4)اهداف جوایز کیفیت.......................................................................................................................................21
2-1-3-5)نکات برجسته مقالات ارائه شده در همایش جوایز کیفیت و برتری جویی فیجی............................22
2-1-3-6)مدل جایزه ملی کیفیت ایران.......................................................................................................................23
2-1-4)مدیریت کیفیت جامع..........................................................................................................................................24
2-1-4-1)تعریف مدیریت کیفیت جامع.......................................................................................................................24
2-1-4-2)رابطه بین فعالیت های TQM و عملکرد کیفیت....................................................................................24
2-4)پیشینه داخلی و خارجی .......................................................................................................................................38
فصل سوم: روششناسی تحقیق
3-1) روش تحقیق..............................................................................................................................................................49
3-2) مدل تحقیق...............................................................................................................................................................49
3-3) فرضیههای تحقیق....................................................................................................................................................52
3-4) جامعه و نمونه آماری تحقیق.................................................................................................................................52
3-5) ابزارگردآوری دادهها......................................................................................................................... ........................53
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1) مقدمه..........................................................................................................................................................................58
4-2)توصیف نمونه آماری..................................................................................................................................................58
4-2-1)جنسیت...................................................................................................................................................................58
4-2-2)میزان تحصیلات....................................................................................................................................................60
4-2-3)سن...........................................................................................................................................................................61
4-3)شاخص های آماری....................................................................................................................................................62
4-3-1)آماره های توصیفی متغیرها................................................................................................................................63
4-4-1) نتایج تحلیل آمار استنباطی..............................................................................................................................63
4-4-2) آزمون نرمال بودن...............................................................................................................................................64
4-4-3) بررسی فرضیه های تحقیق................................................................................................................................64
4-4-3-1)آزمون فرضیه اول.............................................................................................................................................64
4-4-3-2)آزمون فرضیه دوم............................................................................................................................................65
4-4-3-3)آزمون فرضیه سوم...........................................................................................................................................66
4-5) نتیجهگیری................................................................................................................................................................66
4-6)نمایش تجزیه و تحلیل داده ها بر روی مدل اصلی.............................................................................................69
فصل پنجم : نتیجهگیری و پیشنهادها
5-1) مقدمه.........................................................................................................................................................................70
5-2) جمع بندی................................................................................................................................................................71
5-3) پیشنهادها..................................................................................................................................................................78
منابع.......................................................................................................................................................................................82
دانلود بررسی رابطه بین مدیریت آرد و نان و رضایت مشتریان