نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله شرکت برق مشهد

اختصاصی از نیک فایل دانلود مقاله شرکت برق مشهد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

در باره شرکت

 

این شرکت در سال 1373 به صورت شرکت سهامی خاص به ثبت رسید ه است و

 

فعالیت های عمده شرکت اجرای قراردادهای پنجگانه منعقده با شرکت برق منطقه

 

می باشد

 


موضوع قراردادهای پنجگانه به شرح ذیل می باشد :

 


1-قرارداد "خدمات مشترکین"در خصوص خدمات بعد از برقراری سرویس برق و

 

انجام کلیه اقدامات مورد نیاز مشترکین

 


2-قرارداد "برنامه ریزی و طراحی"در خصوص مطالعه ،برنامه ریزی و طراحی

 

اقدامات مرتبط،احداث ،توسعه،اصلاح و بهینه سازی تاسیسات توزیع

 


3-قرارداد "اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع " در خصوص حمل ،نگهداری

 

مواد و نصب و اجرا در جهت اصلاح و بهینه سازی خطوط و پست ها ، ساختمانها

 

و روشنایی معابر

 


4- قرارداد " توسعه و نوسازی شبکه های توزیع " در خصوص حمل ،نگهداری

 

مواد و نصب و اجرا در جهت توسعه و نوسازی خطوط و پست ها ، ساختمانها و

 

روشنایی معابر

 


5- قرارداد " بهره برداری از شبکه های توزیع " در خصوص بهره برداری بهینه

 

از شبکه های توزیع در محدوده عملیاتی ودر راستای تامین برق مطلوب و مطمئن و

 

دائم مشترکین

 


دفتر نظارت بر خدمات مشترکین و فروش

 

این دفتر وظیفه مشاوره و نظارت بر کار خدمات مشترکین امور هشتگانه برق

 

مشهد را بر عهده دارد ضمنا" انعقاد قراردادهای بالای یک مگا وات تا سقف دو

 

مگاوات نیز با این دفتر می باشد و این کار در امور انجام نمی گیرد. وظایف

 

سازمانی فوق در قالب چارت ذیل انجام می گیرد:

 


مسئول دفتر

 

 

 

کارشناس وصول مطالبات
کارشناس عقد قراردادها

 

 

 

کارشناس تشخیص مصرف

 

 

 

ناظر1
ناظر 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار بر اساس برنامه زمانبندی شده که توسط رانیر تهیه

 

شده قسمت تشخیص امور هشتگانه اطلاعات جمع آوری شده (کنتور خوانی )را از

 

پیمانکار دریافت می کند ، پیمانکاربرای جمع آوری اطلاعات کنتورها از وسیله ای

 

به نام پی دابل یو استفاده می کند

 

مسئول تشخیص مصرف مستقر در امور بویسله متصدی مصرف بطور رندمی

 

روزانه 40 تا 60 مورد از قرائت کنتورها را کنترل و گزارش آنرا به دفتر نظارت

 

می فرستد ، این دفتر هم بصورت موردی ،بعضی از گزارشات را کنترل می کند ،

 

کارانه متصدیان مربوطه بر حسب تعداد بازدید روزانه مشخص می شود ، مسئول

 

تشخیص میانگین کارانه متصدیان را دریافت میکند ،نحوه پرداخت دستمزد به

 

پیمانکار به این صورت است که پیمانکار صورت وضعیت کار انجام شده را هر دو

 

ماه یکبار به مسئول تشخیص ارائه می کند که پس از تایید به دفتر نظارت برای

 


کنترل و اعمال اضافات و کسورات فرستاده می شود اضافات یا تشویقی ها مربوط

 

به گزارش بعضی موارد همچون شناسایی کنتور ،گزارش خرابی کنتور و ... می

 

باشد ،

 

کسورات مانند کنتور خوانی غلط و... می باشد پس از اعمال نرخهای مربوط و

 

محاسبه ی مبلغ ریالی صورت وضعیت ، جهت پرداخت به امور مالی ارسال می

 


شود ، مسئول قطع و وصل امور هشتگانه با توجه به لیست بدهکاران که در موعد

 

مقرر بدهی خود را پرداخت نکرده اند ، یا اینکه مجوز استفاده از برق آنها به پایان

 

رسیده است و یا حکم محاکم قضایی به وسیله یک کارفن قطع و وصل روزانه بین

 

40 تا 60 مورد را اقدام به قطع برق می کند و گزارش کار خود را به ناظر قطع و

 

وصل در دفتر نظارت ارسال می کند ، کارانه کارفن قطع و وصل بر

 

اساس تعداد موارد انجام شده روزانه که حداقل از 40 مورد باید بیشتر باشد ،

 

مشخص می شود

 

متصدی مربوط30% آن را به عنوان کارانه دریافت . تخصیص کنتور برای امور

 

هشتگانه بر اساس سهمیه از قبل مشخص شده هر امور ، با کمک نرم افزار مدیریت

 

کالا در این واحد صورت میگیرد .

 

ضمنا" اساس کار این دفتر بر پایه آئین نامه و کتابچه تعرفه مصوب هیات وزیران

 

می باشد .

 


دفترسیستمها و روشها

این دفتر مستقیما" زیر نظر مدیر عامل بوده و بطور خلاصه میتوان 2 مسئولیت زیر

 

را برای آن متصور شد:

 

1- پیاده سازی و نگهداشت و بهبود سیستم های مدیریتی

 

2- متولی ارزیابی

 

در این دفتر با نظریه دیمینگ آشنا شدیم طبق این نظریه با طراحی ، اجرا ، بررسی

 

و اقدام اصلاحی درطی زمان به سوی کیفیت بهتر می توانیم حرکت کنیم .

 

استانداردها دیگر موضوعی بود که با آن آشنا شدیم ،استانداردهای ایزو ادعا دارند

 

فرایند تحت یک سیستم جامع و کنترل شده در سازمانها طراحی شده ،به اجرا درآمده

 

، بررسی و بازنگری شده و روی آن اقدام اصلاحی صورت می گیرد .

 

روش گردش کار واحدها توسط واحدها و با حضور نماینده مدیریت در

 

کیفیت و کارشناس بهره وری و کارشناس زیست محیطی تنظیم و در دفتر سیستمها

 

به عنوان سند تضمین کیفیت مدون و پس از تایید مدیر ابلاغ می شود .ایزو

 

9001 بر کنترل کیفیت ایزو 14001 بر حفاظت محیط زیست و ایزو او اس ای

 

اس بر رعایت ایمنی و بهداشت محیط کار و مشتری تاکید دارد، انجام هماهنگی لازم

 

برای برگزاری جلسات بازنگری مدیریت و کمیته عالی اقدام اصلاحی برای رعایت

 


استانداردهای فوق و بهبود سیستم از دیگر کارهای این دفتر میباشد

 

،فرم نظر خواهی از مشتری که هنگام ارائه خدمات به آنها تحویل می شود پس از

 

تکمیل توسط مشتری مستقیما" به این دفتر می آید این دفتر پس از تماس با مسئول

 

مربوطه اگر مشکل حل نشد

 


، اقدام به برگزاری کمیته عالی اصلاحی می نمایند ، این کمیته شامل مدیر پشتیبانی

 

، مدیر مالی ، مدیر عامل می باشد که با ابلاغ مدیر عامل نظر کمیته لازم الاجراست

 


قسمت بهره برداری

 

پس از تکمیل یک پروژه و تایید صورت وضعیت تحویل و تحول توسط افراد

 

ذیصلاح ، پروژه عملا" جهت بهره برداری به این واحد تحویل میشود . نگهداری و

 

تعمیر شبکه و تاسیسات بر عهده این واحد می باشد ، این واحد جهت سرویس دهی

 


بهتر وظایف خود را در غالب شش گروه انجام می دهد گروه های شش گانه با

 

بازدید و یا اطلاع مرکز 121 به عیوب شبکه پی برده و جهت اصلاح آن اقدام می

 

کند این گروه ها عبارتند از:

 

1- اتفاقات

 

2- واحد بالانس

 

3- واحد روشنایی معابر

4- واحد سرویس پستها

 

5- واحد تعمیرات زمینی

 

6- واحد تعمیرات هوایی

 


خدمات فنی بیست کیلو وات

 

وظیفه تعمیر و نگهداری از شبکه بیست کیلووات (فشار متوسط) باب این اداره می

 

باشد در این واحد حداکثر سعی بر این است که ضمن رعایت نکات ایمنی ،بدون قطع

 

برق (اصطلاحا" خط گرم ) بتوانند خدمات خود را انجام دهند این خدمات در غالب

 

4 گروه به شرح زیر انجام می شود :

 


1- اداره تعمیرات خط گرم که خود شامل گروه بازدید شبکه ، گروه تعمیرات و

 

گروه پاکسازی اشجار می باشد

2- گروه تعمیرات و سرویس ترانسفورماتورهای هوایی و زمینی

 

3-گروه عیبیاب کابلها ( از آنجایی که دستگاه عیب یاب فقط در اختیار این اداره

 

میباشد این قسمت نه تنها وظیفه عیب یابی کابل بیست کیلو ولت بلکه کابل های فشار

 

ضعیف ، و انتقال را نیز بر عهده دارد و به سایر شرکت ها برق منطقه نیز خدمات

 

ارائه می دهد
.
4- واحد رلیاژ و حفاظت از پستهای توزیع و شبکه های هوایی

 


اداره بازرسی

 


وظایف زیر به عهده این قسمت می باشد :

 

1- اعمال نظارت بر بازدید های مرتب از شبکه

 

2- تهیه صورت مجلس موارد تخلف

 


3- نظارت بر قطع برق مشترکی که سه دوره میزان مصرف وی یادداشت نشده باشد

 

4- نظارت بر آزمایش کنتور

 

5- رسیدگی به گزارش مسئول تشخیص مصرف

 

6- انجام محاسبات مصرف برق اعیاد و جشن ها

 

7- نظارت بر مکانی که از دو کنتور استفاده می کند

 

8- نظارت بر برق مشترکین بزرگ

9- رسیدگی به شکایات متفرقه

10- تحقیق در مورد کد تعرفه برق

 

 

 

آزمایشگاه کنتور (کالیبراسیون )

 


هرگاه مشترک به میزان برق مصرفی اعتراض داشته باشد یا کنتور نویسان گزارش

 

دهند اداره بازرسی مراجعه و در صورت لزوم کنتور مشترک را جهت آزمایش به

 

آزمایشگاه کالیبراسیون کنتور منتقل می کنند البته برای یک مدت کنتور جایگزین

 

نصب می شود در آزمایشگاه با استفاده از دستگاه زرا و پر تابل کنتور را آزمایش و

 

مقدار انحراف برای مدت مصرف را محاسبه می کنند کنتور تعمیر شده زیر نظر

 

بازرسی در محل اولیه نصب می شود و چنانچه مشترک مقصر باشد هزینه تعمیر و

 

آزمایش از وی اخذ می شود در غیر این صورت این هزینه با شرکت می باشد .

 


مرکز دیسپاچینگ و121

 

هماهنگ کردن قطع و وصل فیدر ها در پستهای فوق توزیع با اتفاقات یا بهره

 

برداری در امور به این واحد می باشد اطلاعات پستها روزانه جمع آوری و در

 

سیستم جهت تجزیه وتحلیل ثبت می شود در طرح اتوماسیون فیدرها از این مرکز و

 

از راه دور قابل کنترل می باشد و اطلاعات بار شبکه و ... در سیستم جمع آوری

 

می شود برای شبکه فشار ضعیف عملیات فوق توسط مرکز 121 انجام می گیرد

 

هر گاه برق مشترکی قطع شود با تماس وی با این مرکز آدرس وی در سیستم توسط

 

اپراتور ثبت شده این مرکز با توجه به محدوده مشترک با اتفاقات امور مربوطه

 

تماس گرفته ضمنا" گزارش کار را نیز بعد از رفع عیب از آنها جهت رفع عیب از

 

آنها جهت ثبت در سیستم جویا می شود به این ترتیب بانک اطلاعاتی جامعی از قطع

 

برق و... در این قسمت جمع آوری می شود که از اطلاعات آن می توان به قسمتهای

 

فرسوده شبکه ، به کالاهای نا مرغوب استفاده شده درشبکه و... پی برد .

 


واحد بازرگانی

 

این واحد زیر نظر امور پشتیبانی میباشد و مهمترین کار آن خرید کالای مورد نیاز

 

پروژهها بر اساس کتابچه نیازمندی کالا که اول سال دفتر مهندسی در اختیار آنها

 

قرار داده و سایر کالا های درخواستی که تاییدات و اعتبارات لازم را کسب کرده ،و

 

انعقاد قراردادهای خرید خدمات ، فروش کالاهای مازاد و ... می باشد که امور

 

محوله را توسط سه بخش قراردادهای مناقصه ها ، سفارشات و کارپردازی انجام

 

می دهد . طبق آخرین آئین نامه معاملات ابلاغ شده شرکت ، معاملات ( اعم از

 

خرید ، فروش ، اجاره و استیجاری ، پیمانکاری ، اجرت کار خدمات ، مشاوره و

 

غیره ) از لحاظ مبلغ به سه دسته تقسیم می شوند :


الف) معاملات جزئی : معاملات تا سقف 8000000 ریال جزء این گروه از

 

معاملات می باشد .

 

این معاملات توسط کارپرداز یا مامور خرید و به کمترین بها ی ممکن انجام گرفته

 

توسط ایشان کفایت می کند .

 


ب) معاملات متوسط : معاملات بین مبلغ 8000000 تا 80000000 ریال

 

معاملات متوسط نامیده شده اند برای این معاملات علاوه بر تایید کارپرداز یا مامور

 

خرید ، سرپرست وی و نماینده مجاز مدیر عامل نیز باید این مطلب که معامله به

 

کمترین بهای ممکن انجام گرفته را تایید نمایند ، برای معاملات 20000000 تا

 

80000000 ریال اخذ استعلام کتبی الزامی است .

 

ج) معاملات عمده : معاملات بیش از 80000000 ریال معاملات عمده هستند و

 


نیاز به برگزاری مزایده یا مناقصه عمومی یا محدود به تشخیص مدیر عامل دارد .

 

در مورد معاملات جزئی و متوسط قید تاریخ خرید و نشانی فروشنده روی فاکتور

 

الزامی است در مورد معاملات عمده آگهی مناقصه باید از یک تا سه نوبت به

 

اقتضای اهمیت معامله در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار با ذکر نکات زیر

 

منتشر شود :

 

1- نوع و مقدار کالا یا کار

 

2- محل اخذ اسناد مناقصه و تسلیم پیشنهاد

 

3- مدت قبول پیشنهادات

 

4- محل و تاریخ تشکیل مناقصه و نحوه حضور پیشنهاد دهندگان

 


اتخاذ تصمیم در مورد تعیین برنده مناقصه ، موضوع معاملات عمده ، توسط

 

کمیسیون معاملات صورت می گیرد.

 

اعضای این کمیسیون عبارتند از :

 

1- نماینده منتخب مدیر عامل

 

2- نماینده واحد تدارکات بدون حق رای

3- نماینده واحد در خواست کننده

 

4- نماینده امور مالی

 


اداره انبارها و سیستم انبار

این اداره زیر نظر امور پشتیبانی می باشد و شامل پنج انبار به شرح ذیل می باشد :

 

1-انبار71 انبار کالای فشار متوسط 20 کیلو وات

 

2- انبار 72 انبار کالای برگشتی که خود به دو دسته کالای قابل استفاده و نیازمند

 

تعمیر تقسیم می شود .

 

3- انبار 73 انبار کالای عمومی

 

4- انبار74 انبار کالای اسقاط

 

5- انبار 75 انبار کالای فشار ضعیف

معمولا" برای ورود جنس به انبار می تولن گردش زیر را متصور شد :

 

1- با ورود کامیون به محوطه انبار ، بدون توجه به اینکه جنس ورودی آیا

 

درخواست خرید دارد یا نه ، بر اساس شواهد ظاهری صورتی توسط حراست پر می

 

شود که در آن کالای وارد شده و شماره بارنامه و شماره ماشین قید می شود و این

 

صورت مجلس به " صورت مجلس ورود کالا " مشهور است

 


2- جنس ورودی توسط کمیسیون فنی از لحاظ مطابقت با در خواست خرید و

 

مطلوبی کنترل می شود این تاییدیه " صورت مجلس تایید کالا " نامیده می شود .

 


3- برای کالایی که مراحل فوق را طی کرده و تحویل انبار دار می شود " رسید

 


انبار " صادر می شود ظاهرا" در انبار این شرکت مورد اول به صورت مکانیزه

 

صادر نمی شود و در حسابداری بابت پرداخت وجه فاکتور انبار ، پیوست بودن

 

مورد 2و3 کافی است ، ضمنا" فرم 2 که توسط کمیسیون فنی تایید می شود با نام "

 

صورت مجلس ورودی " پرینت گرفته می شود و شماره بارنامه و ماشین روی ان

 

قید شده است که هیچ ارتباطی با تایید کنندگان فرم ندارد .

 


سیستم طبقه بندی و کد گذاری کالا در انبار :

 


در صنعت برق سیستم های طبقه بندی و کد گذاری "هارزا و تاتا " سابقه طولانی تر

 

و جامعیت بیشتری دارد هر چند که این سیستم ها نیز به دلیل عدم وجود گروه

 

نگهداشت بروزرسانی نشده و یا در انبارهای مختلف به صورت سلیقه ای دچار

 

تغییر شده است در ذیل به توضیح مختصر در مورد دو سیستم فوق می پردازیم :

 

 

 

سیستم هارزا:

 

شرکت مهندسین مشاورهارزا در سال 1346 جهت طراحی و اجرای سیستم کد

 

گذاری متحدالشکل فعالیت خود را آغاز ودر سال 1349 در برق منطقه تهران

 

شروع به اجرای آن نمود این شرکت کمیته استاندارد کالای برق را تشکیل داد این

 

کمیته با استفاده از یک کدینگ نه رقمی با ساختار ذیل اقدام به کد گذاری اجناس

 

نمود :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


* * **** * **

 


کد گروه اصلی

 


کد گروه فرعی

 


شماره مشخصات جنس

 


نوع مصرف و خرید

 


رقم کنترل کننده

 

 

 

کدینگ 9 رقمی هارزا

 

سیستم تاتا :
از سال 1350 کار طبقه بندی و کد گذاری کالاهای انبار نیروگاها بر اساس

 

قراردادی به شرکت مشاورهای تاتا از هندوستان واگذار شد و تا سال 57 در بعضی

 

از نیروگاهها از جمله نیروگاه مشهد این سیستم پیاده شد و چون توسط شرکت تاتا

 

انجام گرفته به سیستم تاتا مشهور شده است .

 

این سیستم با استفاده از کدینگ ده رقمی و ساختار زیر پیاده شده است :

 


* *** ** ** **

 

 

 

کلاس اصلی

 


کلاس فرعی

 


کلاس فرعی فرعی

 


شماره شناسی

 


رقم کنترل کننده

 

بودجه و اعتبارات :

 

بودجه عبارت است از پیش بینی درآمدها و هزینه ها برای یک دوره مالی معین .

 

بودجه تولید و فروش: اولین بودجه ای که هر موسسه تجاری اقدام به تهیه آن می

 

نماید بودجه فروش می باشد زیرا مبنای اصلی تهیه و تنظیم سایر بودجه هاست با

 

پیش بینی مقدار فروش (متاثر از شرایط جغرافیایی ، فرهنگی ، اقتصادی ، وضعیت

 

رقبا و ...) مقدار مورد نیاز برای تولید محصول یا خدمات بدست می آید با پیش بینی

 

مقدار تولید ، مقدار مواد مصرف شده ، دستمزد مستقیم و سربار پیش بینی می شود

 

با پیش بینی مواد مصرف شده با توجه به موجودی اول دوره و پیش بینی مقدار لازم

 

برای پایان دوره ، می توان مقدار خرید را پیش بینی کرد .

 

بودجه نقدی : هدف از تنظیم بودجه نقدی تعیین میزان وجه نقد با پیش بینی دریافتها

 

و پرداختها طی دوره و مقدار مورد نیاز برای پایان دوره می باشد بطوریکه شرکت

 

با کمبود نقدینگی یا تراکم بیش از نیاز نقدینگی روبرو نشود .

 

بودجه قابل انعطاف : موسسات تجاری ( تولیدی ، بازرگانی ، خدماتی ) بودجه های

 

مورد نیاز خود را ممکن است فقط با در نظر گرفتن ظرفیت عادی تهیه و تنظیم

 

نمایند این نوع بودجه ها ، بودجه ثابت نامیده می شوند در این نوع بودجه ها در

 

صورت عدم تحقق ظرفیت تولید ، امکان مقایسه بودجه با عملکرد واقعی و محاسبه

 

انحرافات مربوطه و تجزیه تحلیل آنها به آسانی میسر نخواهد بود برای رفع این

 

مشکل توصیه می شود موسسات بودجه تنظیمی خود را به جای تهیه بر مبنای یک

 

ظرفیت ، در ظرفیتهای متفاوت تنظیم نمایند که به این نوع بودجه بودجه قابل

 

انعطاف گویند .

 

بودجه قابل انعطاف می بایست حاوی هزینه های متغیر و ثابت به تفکیک باشد و

 

هزینه های نیمه متغیر باید با روشهای خاص به ثابت و متغییر تفکیک شوند تا بتوان

 

هزینه های واقعی را مقایسه و انحرافات مربوط را مقایسه و انحرافات مربوطه را

 

محاسبه و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد .

 

بودجه سرمایه ای : طرح ریزی ، ارزیابی و کنترل مخارج سرمایه ای که بودجه

 

بندی سرمایه ای نامیده می شود عبارتست از فرایند طرح ریزی سرمایه گذاری

 

مستمر ، تجدید سرمایه گذاری منابع واحد تجاری ، و هدایت و اعمال نظارت بر

 

اینگونه سرماغیه گذاری ها و واضح است که این سرمایه گذاری ها توسط بنگاه

 

جهت کسب سود بوده و منافع آن باید مشخص شود توجه داشته باشیم که این مخارج

 

سرمایه ای با هزینه های که در بودجه تولید و فروش پیش بینی می شود متفاوت

 

است .

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   108 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله شرکت برق مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد