نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایانامه شناخت و آموزش و پرورش کودکان

اختصاصی از نیک فایل پایانامه شناخت و آموزش و پرورش کودکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایانامه شناخت و آموزش و پرورش کودکان


پایانامه شناخت و آموزش و پرورش کودکان

شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:72

فهرست و توضیحات:

فهرست مطالب

عنوان                                 صفحه

مقدمه...................................... 2

بیان مسئله................................. 3

ضرورت پژوهش................................ 5

هدف پژوهش.................................. 6

فرضیات پژوهش............................... 7

روش پژوهش ................................. 7

کلید واژه ها............................... 8

 

فصل دوم : پیشنیه و تاریخچه پژوهش

مفهوم مدیریت.............................. 14

مکتب ها و نظریه های مدیریت................ 15

مدیریت علمی............................... 16

مدیریت علمی تیلور......................... 18

مدیریت اداری.............................. 20

عناصر مدیریت.............................. 21

  • برنامه ریزی........................... 21
  • سازماندهی............................. 22
  • هدایت و انگیزش........................ 22
  • نظارت و ارزشیابی...................... 23
  • هماهنگی............................... 23

نظریه های کلاسیک مدیریت ................... 24

محدودیتهای نظریه های کلاسیک................ 25

سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت....... 26

طبقه بندی های  تاریخی نظریه های سازمان و مدیریت 27

اهمیت و ضرورت مدیریت...................... 28

تعریف مدیریت آموزش و پرورش................ 30

تاریخچه برنامه ریزی آموزش و پرورش......... 31

اهمیت تدریس............................... 33

تدریس و آموزش............................. 35

تاریخچه عقب ماندگی ذهنی در جهان........... 36

تعریف عقب ماندگی ذهنی..................... 39

  • طبقه بندی طبق درجه کم هوشی........... 42
  • مونته سوری............................ 43
  • نظام آموزشی دکودر..................... 45
  • هدف ها و مقاصد........................ 46
  • سازمان دهی برنامه های آموزشی.......... 47
  • برنامه کلاسی پیش از رفتن به مدرسه...... 48

تاریخچه برنامه آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهنی در ایران  50

نقش مادران و پدران کودکان استثنایی........ 52

چه کاری از دست مدیران و معلمان ساخته است ؟ 53

نقش مدیران در بهسازی بهداشت روانی معلمان و دانش آموزان عقب مانده..................................... 55

بهداشت روانی.............................. 57

 

فصل سوم :‌ روش اجرای پژوهش

مقدمه..................................... 59

طرح تحقیق................................. 59

جامعه آماری............................... 60

ابزار تحقیق............................... 60

روش اجرا.................................. 61

روش آماری................................. 62

روش تجزیه و تحلیل داده ها................. 62

چگونگی گردآوری داده ها.................... 63

محدودیت های  تحقیق........................ 63

ارائه پیشنهادات مدیران در رابطه با موفقیت در کارشان 63

تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از ایران در این خصوص   64

فهرست منابع............................... 69

 

مقدمه:

توجه به شناخت و آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی و عقب مانده ی ذهنی یعنی افرادی که به دلایل خاص جسمانی و ذهنی – روانی – عاطفی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحو مطلوب بهره مند گردد .

از نشانه های پیشرفت و اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است .

کوشش در جهت شناسایی و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات آموزشی هر چه بیشتر برای کودکان و دانش آموزان عقب مانده ذهنی که عمدتاً به دلیل نیاز فوق العاده از اولویت خاصی برخوردارند ،‌گامی در تحقق اهداف مقدس انقلاب فرهنگی است .

مطابق ارقام و آمار بین المللی حدود 10 الی 15 درصد از کل دانش آموزان سنین مدرسه رو در هر جامعه ای به نحوی از انحاء نیاز به کل برنامه های آموزشی ویژه و خاص دارند ،‌در این رهگذر از جمله مسائل و مشکلات و موانع عمده کمبود قابل ملاحظه نیروی انسانی متعهد و متخصص و آشنا به اصول و روش های آموزش و پرورش استثنایی است ،‌در این میان نقش مدیران به عنوان الگو برای اولیا و مربیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا کارآیی و اثربخشی هر سازمان تا حد قابل ملاحظه ای به نحوه مدیریت و کاربرد صحیح و مؤثر منابع انسانی بستگی دارد . بنابراین مدیران مدارس کودکان عقب مانده ذهنی باید به دانش و بینش لازم جهت مواجه شدن و حل مشکلات این عامل پیچیده و حساس مجهز شوند .

بنابراین ما در این پژوهش به دنبال آن هستیم که عوامل مؤثر بر عملکرد مدیران در این مرکز آموزشی ع . م . ذ در شهر تهران را بیابیم و بررسی کنیم . ( سلیمی اشکوری ، هادی ، 1370 ، ص 12 )

 


دانلود با لینک مستقیم


پایانامه شناخت و آموزش و پرورش کودکان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد