فرمت فایل wordبوده و قابلیت ویرایش دارد
تعداد صفحه:24
مقدمه :
ارزشیابی آموزش
تعریف ارزشیابی آموزش
مراحل ارزشیابی:
ارزشیابی مقدماتی:
ارزشیابی میانی:
ارزشیابی پایانی:
-تفسیر داده ها درباره عوامل نظام آموزش:
مراحل و فرایند ارزشیابی :
1- در مرحله ی آماده سازی
2- سنجش و اندازه گیری
3- مرحله ی ارزشیابی (قضاوت)
4- مرحله ی بازخورد و اصلاح
دو رویکرد متفاوت به مقوله ی ارزشیابی
الف)ارزشیابی سنتی :
ب)سنجش تکوینی (ارزشیابی مستمر) و پرسش های تدریجی :
ارزشیابی پویا و معتبر
تأثیر سنجش تکوینی (ارزشیابی مستمر) در
کاهش اضطراب دانش آموزان در امتحانات پایانی
روش های ارزشیابی بدون آزمون و غیررسمی
روش های مشاهده
مشاهده آنی
مشاهده برنامه ریزی شده
سیاهه های خواندن غیررسمی
روش های پرسش شفاهی
مقدمه :
ارزشیابی بر زندگی دانش آموزان تأثیر بسیار زیادی می گذارد و به نوعی آینده ی آن ها را رقم می زند، تأکید صرف بر توانایی های تحصیلی کافی نیست، بلکه سایر توانمندی های دانش آموزان نیز جزء اهداف ارزشیابی است.
ارزشیابی آموزشی