پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی اثر تفاوتهای جنسیتی بر قصد خرید اینترنتی به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
در عصر حاضر رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات وجود دارد. از طرفی مشتریان خواهان دریافت خدمات و کالاهایی با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت میباشند و تجارت اینترنتی این امکان را فراهم میسازد که تولیدکننده، عرضه کننده یا مشتری بدون در نظر گرفتن فواصل جغرافیایی در دامنه وسیعتری بتوانند یکدیگر را بیابند. این بدین معنا میباشد که تولیدکنندگان، عرضه کنندگان خدمات و محصولات میتوانند با استفاده از تجارت الکترونیک و با صرف حداقل هزینه در هر نقطه از کره زمین برای کالای خود مشتری مناسب داشته باشند. با توجه به اهمیت این موضوع لذا در این پژوهش به بررسی تفاوتهای جنسیتی بر انگیزههای خرید اینترنتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان پرداخته شده است.
روش تحقیق: به روش پیمایشی، از نظر زمانی مقطعی و از نوع مطالعات کاربردی است. روش نمونه گیری، تصادفی در دسترس است که تعداد 364 نفر از دانشجویان انتخاب شدهاند. این تحقیق با استفاده از ابزار پرسشنامه دیتمار، لانگو میک استفاده شده است. در این پژوهش از آزمونهمبستگی پیرسون و t مستقل استفاده شده است.
یافتهها نشان میدهد که بین انگیزه کاربردی، انگیزه احساسی- اجتماعی، انگیزه هویتی با جنسیت و انگیزه کاربردی، انگیزه احساسی- اجتماعی، انگیزه هویتی، جذابیت ظاهری، قیمت کالا با خرید اینترنتی رابطه معناداری وجود دارد.
پایان نامه بررسی اثر تفاوتهای جنسیتی بر قصد خرید اینترنتی