نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه اول ابتدایی تدریس عدد3

اختصاصی از نیک فایل دانلود درس پژوهی ریاضی پایه اول ابتدایی تدریس عدد3 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه اول ابتدایی تدریس عدد3


دانلود درس پژوهی ریاضی پایه اول ابتدایی تدریس عدد3

دانلود درس پژوهی ریاضی پایه اول ابتدایی تدریس عدد3 کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش 

نام کتاب :ریاضی پایه اول ابتدائی.            

زمان تدریس:45 دقیقه.  عنوان درس: تدریس عدد3.                       تاریخ تدریس:   روش تدریس :یاد سپاری.                        تعداد فراگیر:32 نفر.  نام مدرس :      هدف کلی :معرفی نماد 3 و روش نوشتن آن .  هدف جزئی: مفهوم عدد 3 را بیان کند . عدد 3 را بخواند . عدد 3 را بنویسد.عدد 3 را در شکل ها نشان دهد.  هدف رفتاری:  دانش آموز بتواند در کلاس درس با استفاده از شکل هایی که معلم به او نشان می دهد در مدت زمان 2 دقیقه فقط عدد 3 را نشان دهد.  دانش آموز بتواند در کلاس و با استفاده از وسایلی که معلم دراختیار او قرار می دهد عدد 3 را جدا کند و از بین وسایلی که در اختیار دارد 3 شکل یکسان را انتخاب کنند . (و به او می گوییم که 3 گردی قرمز را پیدا کنند).    حیطه گانیه :  حیطه کلامی :  - تعریف عدد 3 را بیان کند.  - عدد 3 را نوشته و اجزا آن را برای نوشتن تشریح کند.  - مفهوم عدد 3 را توضیح دهد.  مهارت ذهنی:  برای عدد 3 شکلی را بکشد.  برای شکل 3تایی عدد 3 را بنویسد.  برای 3 مسئله بسازد.  با عدد 3 ارتباط برقرار کند.  مهارت شناختی :  خودش مفهوم 3 را کشف کند.  نوشتن حروف عدد 3 راخود کشف کند.  مهارت نگرشی :  نسبت به عدد 3 از خود علاقه نشان دهد و برای آموختن آن و به کارگیری عدد علاقه نشان دهد.    مهارت حرکتی :  با گرفتن مدادهای خود در دست عدد 3 را نشان دهد.  ابزار و وسایل:  کتاب ، تخته ،‌گچ ،‌مدلی از عدد3 ،‌سیب ،‌شکلات و... .  ورد به کلاس:  سلام و احوالپرسی حضور و غیاب دانش آموزان خواندن سوره حمد و توحید برای شروع کلاس.  ارزشیابی ورودی:  پرسیدن درس قبلی که عدد 2 بوده . عدد 2 را روی تابلو می نویسیم و شکل مربوط را از بچه ها می خواهیم که بکشند یا دو شکل کشیده و از بچه ها می خواهیم که عدد 2 را بنویسند.  دیدن تکالیف: بررسی تکالیف روز گذشته اگر اشتباهی داشتند آن را رفع  کنند.  ارائه درس:  گام اول :  ابتدا توجه دانش آموزان را به مطلب جلب می کنیم . سه سیب را به کلاس آورده و آن را در سینی قرار می دهیم می گوییم داخل سینی 3تا سیب وجود دارد. سپس این کار را با شکلات انجام می دهیم. در دست راست 2 شکلات را می گیریم می پرسیم در دست راست ما چند شکلات قرار دارد . بچه ها می گویند 2 شکلات . در دست دیگر خود 3 شکلات را می گیریم می گوییم در دست من چند شکلات وجود دارد 3 تا چند تا بچه‌ها می گویند 3 تا.  گام دوم (ایجاد پیوند):  از دانش آموز می خواهیم که پای تابلو بیاید 3 سیب و 3 شکلات را در دست خود بگیرد .  معلم می گوید : علی چند سیب دارد؟ دانش آموز:3 سیب این پرسش ها ادامه می دهیم سپس مدلی که از عدد 3 درست کرده بودیم را در دست خود می گیریم ،‌شعر را می خوانیم . من عدد 3 هستم زیبا قشنگم حالا    می رم تو خانه اعداد کنار دوست خود عدد 2 .  و طرز نوشتن آن را روی تابلو می نویسم .           3     گام سوم:  با استفاده از تصاویر و ماکت تدریس راادامه می دهیم . مثلاً برگ های 3 تایی را درست کردیم را داخل بسته قرار می دهیم و می گوییم داخل بسته چند برگ وجود دارد؟ بچه ها 3 برگ.  گام چهارم:  یادآوری از بچه ها می خواهیم که صفحه مربوط را با راهنمایی معلم باز کنند و به تعداد دسته ها توجه کنند و شروع به نوشتن عدد 3 درداخل خانه ها کنند بعد از نوشتن این صفحه (26)از آنها می خواهیم که صفحه (27)را مانند نمونه حل کنند با یادآوری عدد 2 و3 که یادگرفته شود.  ارزشیابی تکوینی :  در حین تدریس معلم از دانش آموز سئوالاتی را می‌پرسد     که بچه ها چند تا سیب داریم؟ دانش آموز :3 تا این عمل را به صورت گروهی انجام می دهد سپس به صورت انفرادی از چند دانش آموز می پرسد. دراین مرحله معلم مشکلات دانش آموزان را برطرف می کند.  ارائه تکالیف:   همه در منزل 3 سطر از عدد 3 را بنویسند . و برگ های کپی شده ای که نقاشی دریایی است که 3 ماهی ،‌صدف و 3 لاک پشت را پیدا کنند ماهی را قرمز ،‌صدف ها را نارنجی و لاک پشت را قهوه ای رنگ آمیزی کنند.  ارزشیابی پایانی : در پایان دادن چند تمرین به فراگیران پای تابلو و نوشتن پاسخ ها توسط دانش آموزان و ارائه توضیحات لازم و مناسب.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:

چکیده مقدمه   بیان مسئله تبین ضرورت و اهمیت موضوع یک دوره درس پژوهی برنامه ریزی درس پژوهشی اهداف کلی هدف درس پژوهی حیطه عاطفی نحوه تقسیم کار ویژگی های طرح درس ( سناریو  ) زمان بندی نحوه اجرا  چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها ارزشیابی تدریس طرح درس تدریس اول *بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه جلسه دوم درس پژوهی تعیین امکانات مورد نیاز ارزشیابی تدریس  معایب تدریس : چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی ارایه گزارش پایانی دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف راهبرد های یاد دهی – یادگیری  ابزار و امکانات مورد نیاز گروه چالش های فرا روی گروه :  روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی: امکانات مورد نیاز گروه نتایج حاصله: فهرست منابع و مآخذ :


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی ریاضی پایه اول ابتدایی تدریس عدد3
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد