لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:27
فهرست مطالب
تشویق
روشهاى تشویق
تشویق رفتارهاى خوب
آموزش رفتار خوب
تلویزیون وداورىهاى اخلاقى
تشویق غیر مادى
صورتهاى عملى تشویق
معرفى عمل آن در حضور جمع
معرفى و ارائه آثار
نصب عکس او
نزدیک کردن به خود
سپردن مسؤولیت
ذکر قصه و داستان
یافتن راه صواب
اثر بخشى فورى
تضعیف رفتار
ایجاد بیدارى
پرهیزها در تنبیه
عقده گشائىها
تنبیه مضاعف
خشونت
طرد و اخراج
تکرار تنبیه
تنبیه دسته جمعى
منعهاى دیگر
تربیت ، تنبیه نیست
محیط ایدهآل محیطی است که در آن، طفل در دبستان از امکانات آموزشی بسیار عالی برخوردار است و در منزل هم گذشته از کمک والدین با سواد، از انواع و اقسام سرگرمیهای آموزنده برخوردار است.
منظور ما محیطی است که در آن طفل معصوم بعد از صرف ۴ یا ۵ ساعت از بهترین ساعات عمر خود در مدرسه، ساعات بیکاری را با بازی فوتبال در کوچهها و درگیری با پسر همسایه پر میکند. روشهای آموزشی که در گذشته با تنبیه بدنی همراه بود ، کاملا نکوهیده و در خور ملامت است.
در بعضی مدارس دانش آموزان میبایست کتکهای روز جمعه را پنجشنبه نوش جان میکردند و یا سیاه کردن انگشتان به وسیله مداد که در اکثر مواقع توانایی انجام تکالیف را از دانش آموزان به کلی سلب میکرد. در این دوره متاسفانه، بعضی از مواقع دانش آموزان با مساله کتک کاری نوعی زندگی مسالمت آمیز را در پیش می گرفتند؛به این صورت که تنبیه شدن از بخشهای لاینفک آموزشگاهی آنان شده بود هدف این گونه تنبیهات جز خشونت و رفع عقده نبوده است.
آموزش ، تشویق ، تنبیه