مقاله راجع لباسهای هوشمند؛ فرمت doc؛ قابل ویرایش؛ 13 صفحه
چکیده:
در سالهای اخیر لباسهای هوشمند بسیار مورد توجه قرار گرفته و بخش قابل توجهی از بازار سرگرمی، ورزش، پزشکی و نظامی را به خود اختصاص داده اند. لباسهای هوشمند دیگر محصولاتی تمام الکترونیک نیستند؛ بلکه سیستم هایی با تعامل بالا و رسانهای مکمل برای افزایش خودبیانگری افراد بوده که ضمن ایجاد دغدغههای اجتماعی، موج جدیدی از ارتباطات را رقم زده اند. از آنجایی که احساسات یک عنصر مهم از تعامل اجتماعی روزمره میباشد، لباس میتواند واسطهای باشد در مسیری که فرد توسط دیگران درک میشود، با دیگران تعامل برقرار کرده و فضای اطرافش را مدیریت میکند. همزمان با گسترش مباحث مرتبط با لباسهای هوشمند در سالهای اخیر در فضای داخل کشور، به نظر میرسد تنها زوایای فنی و تکنیکی این موضوع توسعه یافته و سایر زوایا از جمله تحقیقات طراحی-به عنوان یک بخش ضروری و جدانشدنی از فرآیند توسعه لباسهای هوشمند- تاکنون مورد کاوش دقیق قرار نگرفته است. این مقاله پس از مرور پیشینه تحقیقات در زمینه لباسهای هوشمند و کاوش نیازمندی های خاص این حوزه، عوامل موثر بر طراحی و توسعه آنها را از دیدگاه طراحی تعامل شناسایی و در قالب یک چارچوب مفهومی ارائه میکند. چارچوب مطرح شده بر شش معیار کارکرد، قابلیت استفاده، دوام، امنیت، راحتی و مُد استوار شده است. نتایج بیان میکند که لباسهای هوشمند، به عنوان یک گیرنده و فرستنده ثابت احساسات، تجربیات و معنا، علاوه بر لحاظ کارکردهای الکترونیکی، باید ارتباطات مستقیم محیطهای روزمره بین مردم را شبیهسازی کرده، به علاوه با لحاظ گرایشات دنیای مُد، مردم را تشویق کند ضمایمی درازمدت را به وسایل شخصی خود اضافه کنند. پیشبینی میشود نسل آینده لباسهای هوشمند بیشتر در خدمت بیان احساسات و تعاملات اجتماعی کاربران باشد تا هرگونه استفاده دیگر.
دانلود مقاله مروری راجع لباس های هوشمند