نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها

اختصاصی از نیک فایل بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها

بصورت ورد ودر132صفحه

چکیده:

در طول دو دهه گذشته، صادرات به عنوان یکی از فعالیت¬هایی که رشد اقتصادی را تسریع می¬بخشند، شناخته شده است. صادرات نقش یک عامل کلیدی را در دست¬یابی به مزیت رقابتی در بازار پرتلاطم امروزی، برای شرکت¬ها ایفا می¬کند. از طرفی ارتباط بین فعالیت¬های صادراتی و عملکرد به موضوع بسیار پراهمیتی در تدوین و اجرای استراتژی¬ها و نیز عرصه¬ی تجارت بین المللی برای شرکت¬ها مبدل شده است. در واقع درجه یا مقیاسی که شرکت به اهداف صادراتی خود نایل آمده است را عملکرد صادراتی آن می-نامند. یکی از ابزارهای عمده¬ای که عملکرد صادرات را اندازه¬گیری می¬نمایند، در نظر گرفتن نتایج استراتژیک صادرات می¬باشد. نکته¬ی اصلی این روش این است که اغلب شرکت¬ها دارای مجموعه¬ای از اهداف استراتژیک درخصوص صادرات می¬باشند. در این دیدگاه دست¬یابی به اهداف استراتژیک نظیر: بهبود وضعیت رقابتی و افزایش سهم بازار بایستی به عنوان بخش پراهمیتی از عملکرد صادرات مد نظر قرار گیرد. از طرف دیگر ازجمله عواملی که عملکرد صادرات شرکت¬ها را تحت تاثیر قرار می¬دهد، ارتباط شرکت¬ها با مشتریان خارجی می¬باشد و در این میان مبحث کیفیت ارتباطات جایگاهی بسیار پراهمیت را دارای می¬باشد، به دلیل این¬که تعیین کننده¬ی شدت و استحکام یک رابطه است. در مبحث صادرات، کیفیت ارتباطات اشاره دارد به این¬که ارتباطات فراتر از مرزهای ملت¬ها توسعه داده می¬شود. کیفیت ارتباطات نشان دهنده¬ی میزان تمایل برای به اشتراک¬گذاری اطلاعات، نگرش رابطه¬ی بلندمدت و رضایت¬مندی از برقراری رابطه بین صادرکننده و مشتریان خارجی آن می¬باشد. ابعاد کیفیت ارتباطات عبارتند از: اشتراک اطلاعات، ارتباطات بلندمدت و رضایت از برقراری ارتباط. این تحقیق درصدد است تاثیر کیفیت ارتباطات با مشتریان را بر عملکرد صادراتی شرکت¬ها مورد تحقیق و پژهش قرار دهد. جامعه آماری این مطالعه کارکنان و مدیران شرکت¬های تولیدی و صادراتی استان اردبیل هستند که تعداد آن¬ها 1100 نفر بوده و نمونه¬ای به اندازه 243 نفر از بین آن¬ها برای توزیع پرسش¬نامه انتخاب شده است. نمونه¬گیری به روش تصادفی می¬باشد. روش تحقیق حاضر توصیفی- تحلیلی، روش جمع¬آوری اطلاعات میدانی و ابزار جمع¬آوری اطلاعات در آن پرسش¬نامه است. تجزیه و تحلیل داده¬ها نیز به دو روش توصیفی و استنباطی انجام گردیده است. آزمون فرضیه¬ها از طریق روش آزمون رگرسیون و با استفاده از نرم افزار spss 18 صورت گرفته است. نتایج حاصل از بررسی¬های انجام شده نشان می¬دهد که کیفیت ارتباط با مشتریان تاثیر بسزایی بر عملکرد صادراتی شرکت¬های تولیدی و صادراتی استان اردبیل داشته است. و از میان ابعاد کیفیت ارتباطات، متغیر رضایت از برقراری ارتباط بیشترین تاثیر را بر عملکرد صادراتی دارد.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد