§در این بخش شما خواهید آموخت :
§کلاس ها ، اشیاء ، توابع عضو ، عضوهای داده ای چه هستند .
§چگونه یک کلاس تعریف کنیم و از آن برای به وجود آوردن یک شیء استفاده کنیم .
§چگونه توابع عضو را در یک کلاس تعریف کنیم تا بتوانیم رفتار آن کلاس را پیاده سازی کنیم .
§چگونه عضوهای داده ای را در یک کلاس تعریف کنیم تا بتوانیم ویژگی های آن کلاس را پیاده سازی کنیم .
§چگونه یک تابع عضو از یک شی ء را برای انجام وظیفه اش فراخوانی کنیم .
§تفاوت های بین عضو های داده یک کلاس و متغیرهای عمومی یک تابع .
§چگونه از یک سازنده (constructor) برای اطمینان از اینکه اطلاعات مربوط به یک شیء در هنگام به وجود آوردن آن شیء مقدار دهی اولیه شده است ، استفاده کنیم .
§چگونه کلاسی طراحی کنیم که ظاهر آن مجزا از پیاده سازی اش باشد و امکان استفاده مجدد از آن تقویت شده باشد .
مقدمه
- 2 کلاس ها ، اشیاء ، توابع عضو ، عضوهای داده ای .
- 3 مروری بر مثال های بخش .
- 4 تعریف یک کلاس با استفاده از تابع عضو .
- 5 تعریف یک تابع عضو با استفاده از پارامتر .
- 6 عضوهای داده، توابع set و get.
- 7 مقداردهی اولیه به اشیاءبا استفاده از سازنده ( constructor) .
- 8 قرار دادن یک کلاس در یک فایل جدا برای استفاده مجدد .
- 9 جداکردن ظاهر از پیاده سازی .
- 10 معتبر سازی اطلاعات با استفاده از توابع set
- 11 (اختیاری) مطالعهء موردی در مهندسی نرم افزار : شناساندن کلاس ها در ATM (سند نیازمندی ها)
- 12 پایان
شامل 2 فایل پاورپوینت
دانلود پاورپوینت آموزش مقدمه ای بر کلاسها و اشیاء ++c