نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد بررسی وضعیت کودکان خیابانی

اختصاصی از نیک فایل تحقیق در مورد بررسی وضعیت کودکان خیابانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد بررسی وضعیت کودکان خیابانی


تحقیق در مورد بررسی وضعیت کودکان خیابانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه28

 

فهرست مطالب

  طرح تحقیق اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف تحقیق موقعیت فرهنگی فصل سوم بررسی وضعیت زندگی کودکان خیابانی در استان گلستان

  1. کودکانی که هر دو والدین هستند.
  2. کودکان تک سرپرست.
  3. کودکان بی‌سرپرست.
  4. کودکان بدسرپرست.

کودکان خیابانی بیشتر از چه قشری هستند؟

توزیع فراوانی پذیرش شدگان به لحاظ سن

انواع سوء استفاده از کودکان خیابانی

  • استفاده در تکدی‌گری‌های فردی و گروهی

بررسی وضعیت کودکان خیابانی

مقدمه

گسترش شهرنشینی، نرخ بالای بیکاری جوانان و تورم، به تدریج فشارهایی را بر ضعیف‌ترین اعضای جامعه یعنی زنان و کودکان وارد می‌آورد. در مورد پدیده بچه‌های خیابانی، کودکان معلول، فرزندانی که سرپرست خانواده هستند، کار کودکان و کودک‌آزادی اطلاعات محدودی دست است. همانند سایر کشورها، معضل کودک آزاری، به تدریج مورد شناسایی قرار می‌گیرد. قوانین ایران حداقل سن استخدام و شرایط استخدام افراد کم سن و سال را تعیین کرده است. در عمل، اما کودکانی که بیرون از حیطه نظارت رسمی و در مشاغل سازمان نیافته بکار اشتغال دارند و این به معنی باز ماندن آنان از تحصیل است.

با توجه به مسیر تجارت مواد مخدر که از ایران می‌گذرد، حمایت از کودکان در برابر استعمال غیرقانونی و خرید و فروش مواد مخدر به تدریج به صورت یک مساله درمی‌آید. افزایش اعتیاد به مواد مخدر ممکن است به افزایش میزان ابتلاً به ویروس ایدز منجر و به یک معضل تبدیل شود.

ایران قوانین جداگانه‌ای برای نوجوانان معارض ندارد. امکانات موجود برای این نوجوانان معمولاً ناکافی به نظر می‌رسند. به طور سنتی، اکثر موسسات تربیتی و اصلاحی، ‌ماهیتی تنبیهی داشته‌اند، اما در حال حاضر آگاهی بیشتری نسبت به نیاز به اتخاذ روش انسانی و مثبت در بازپروری کودکان مشاهده می‌شود.

بررسی‌های جدید و روش‌های مشارکتی، بینش بهتری را در مورد مسائل و نظرات نوجوانان، کودکان مقیم مراکز بازپروری، بچه‌های خیابانی و سایر کودکانی که باید از برنامه‌های مبتنی بر حقوق کودک برخوردار شوند، فراهم می‌آورند. برگزاری جلسات نظرخواهی با سایر همکاران برنامه‌های توسعه و گروه‌های ذیربط منجر به ظهور نوعی تفاهم در مورد اولویت‌ها شده و وحدت نظر جدیدی را پدید آورده است.

بیش از 97 درصد از کودکان بین 6 و 10 سال در مدارس ابتدایی ثبت‌نام می‌کنند و بیش از 90 درصد از آنان دوره ابتدایی را به پایان می‌رسانند. قرار است لایحه‌ای به مجلس تقدیم ود که به موجب آن آموزش ابتدایی تا 9 سال تحصیلی اجباری گردد. با اینکه آموزش ابتدایی رایگان است، بسیاری از خانواده‌ها باید هزینه‌های گزافی را برای خرید لوازم التحریر، روپوش


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بررسی وضعیت کودکان خیابانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد