سال انتشار ۱۳۹۳
تعداد صفحات: ۸ | زبان ارائه مقاله: فارسی
چکیده مقاله:
دراین مقاله در ابتدا به بررسی عملکرد هر یک از موتورهای احتراق خارجی استرلینگ و موتور احتراق داخلی شش زمانه با تزریق آب پرداخته و فرآیندهای ترمودینامیکی دو چرخه را به منظور بدست آوردن بیشترین راندمان حرارتی و مکانیکی، کم ترین میزان آلایندگی، میزان مصرف سوخت و موارد کاربرد آنها مورد مقایسه و بررسی قرار داده است. روش تحقیق در این مقاله در کنار پژوهش های میدانی و تخصصی، از پژوهش های کتابخانه ای برای بررسی چرخه های استرلینگ و شش زمانه با تزریق با آب استفاده شده است. موتور استرلینگ با تمام مزایای خود مانند پایین بودن میزان آلودگی پایین بودن مصرف سوخت، پایین بودن مقادیر تولید صوت و ارتعاش، استفاده ازسوخت های چندگانه و... دارای معایبی مثل نسبت توان به وزن پایین موتور، داشتن مبدل حرارتی پیچیده و گران قیمت، عکس العمل دیر موتور در زمان شروع کار، پاسخ دیر به شتاب، زمان لازم برای خاموش شدن، وزن زیاد موتورو .... می باشد. که باعث شده است در خودرو مورد استفاده قرار نگیرد. البته می تواند در خودروهای هیبریدی برقی یک انتخاب مناسب برای تولید توان باشد. اما موتور شش زمانه با تزریق آب این معایب را نداشته و تقریبا تمامی مزایای موتور استرلینگ را دارا می باشد.
کلیدواژهها:
استرلینگ -شش زمانه با تزریق با آب،چرخه ترمو دینامیکی
نحوه استناد به مقاله:
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (حسن زاده, عزت اله؛ یاسر میرزائی و محمد سبزواری، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (حسن زاده؛ میرزائی و سبزواری، ۱۳۹۳)
مقاله تحلیل و مقایسه فرآیندهای چرخه ترمودینامیکی موتورهای احتراق داخلی شش زمانه باتزریق آب و استرلینگ