ینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 31
اولین و بزرگترین تولید کننده مراکز تلفن ثابت و سیّار کشور در تاریخ 11/11/1345 با مشارکت وزارت پست و تلگـراف و تلفن (ارتباطات وفناوری اطلاعات) به نسبت 30 % ، بانک توسعه صنعتی به نسبت 30% و شرکت زیمنس آلمـان به نسبت 40% بصورت شرکت سهامی خاص در شیراز در زمینـی به مساحت در حدود یکصد هزار متر مربع بمنظـور تولید تجهیزات مورد نیاز شبکه مخابراتی ( تلفنی )کشور و با ظرفیت اسمـی سالیانه 45 هزار خط تلفن EMD و 60 هزار دسـتگاه تلفن رومیزی تأسیس و در سال 1348 به بهره برداری رسید . پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همزمان با افزایش سرمایه سهام وزارت پست و تلگـراف و تلفن (ارتباطات وفناوری اطلاعات) به 45 % ، بانک صنعت و معـدن که همـان نام تغییر یافته بانک توسعه صنعتـی است به 35% و شرکت زیمنس آلمـان به 20% تغییر یافت و توانائـی تولید این کارخانجـات نیز سالیانـه به 200 هزار خط تلفـن و 300 هزار دسـتگاه تلفن رومیزی افزایش پیدا نمود ، در تاریخ 27/5/1382 نوع شرکت به سهامی عام تغییر یافته و از تاریخ 14/7/1383 با نماد "لکما" در فهرست نرخ های تالار فرعی سازمان بورس واوراق بهادار تهران درج گردیده است . تولیدات این کارخانه در حال حاضر علاوه بر تولیــــد نرم افزار و سخت افزار مراکـزسوئیچینگ پرظرفیت تلفن ثابت و همراه از سیستم های ITMC/S12 , ITMC/NEAX , ITMC/EWSD , ITMC/MSC ، تولید منابع تغذیه سوئیچ مد ، تولید مراکز تلفن همراه اضطراری بهمراه دکلهای تلسکوپی قابل حمل(BTS) ، ساخت انواع تلفن رومیزی ، انواع ترمینال های مخابراتی و انواع بردهای مورد مصرف در رایانه ، PCM و همکاری با سایر شرکت ها در ارتباط با ساخت انواع قالب ها میباشد . پشتیبانی فنی از هزاران مرکز تلفن منصوبه تولیدی این کارخانجات از دیگر مواردی است که در طول سالیان اخیر به شدت مورد توجّه مدیریت شرکت بوده است . حوزه پژوهش این کارخانجات بر اساس سیاست راهبردی خوداتکایی صنعتی، از سال 1378 با تجدید ساختاری اصولی مبادرت به همکاری نزدیک با دانشگاهها و مراکز معتبر تحقیقاتی کشور نمود . از جمله اقدامات انجام شده این واحد میتوان به طراحی مراکز ITMX ، منابع تغذیه، انواع گوشی تلفن رومیزی، دستگاههای هماتولوژی و رادیولوژی و مرکز تلفن همراه کم ظرفیت اشاره نمود که اکثر این موارد به مرحله تولید نیز رسیده اند . مشتری مداری و مشتری محوری، بهبود مستمر تولید وکیفیت محصول همواره مورد توجه این کارخانجات بوده است و در این راستا در سالهای اخیر با بکارگیری ماشین آلات پیشرفته و مکانیزه و بهبود مستمر فرآیندهای تولیدی با دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت ISO9001/2000 گامهای مؤثری در ارتقای کیفیت و مرغوبیت محصولات و همچنین سعی در جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریان برداشته است . محیط زیست ، حفظ و نگهداری و پیشگیری از آلودگی آن همواره مورد توجه این کارخانجات بوده ، لذا با تلاش و پیگیری و انجام اقدامات مورد نیازدر مردادماه 1383 موفق به اخذ گواهینامه استاندارد مدیریت زیست محیطی ISO14001 گردیده است.
دانلود مقاله کارخانجات مخابراتی ایران