تاثیر تاکتیک های بازاریابی رابطه مند بر کیفیت روابط و وفاداری مشتریان (مطالعه موردی هتل های سواحل دریای خزر شرق گیلان)
126 صفحه
چکیده:
هدف از این پژوهش، بررسی رابطه تاکتیکهای بازاریابی رابطه مند برکیفیت روابط و رابطه کیفیت روابط بر وفاداری مشتریان هتل های شرق گیلان است. حجم نمونه از روش غیر احتمالی در دسترس و بر اساس جدول کرجسی و مورگان 196 نفر انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بوده که روایی آن توسط متخصصان مدیریت، استاد راهنما و مشاور تایید شده و پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ برابر با 95/0 بدست آمده است. همچنین در این تحقیق برای گردآوری اطلاعات، پیشینه و مبانی نظری از روش کتابخانه ای و داده های آماری از روش میدانی (پرسشنامه) استفاده شده است. این پژوهش بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی و همچنین بر اساس چگونگی بدست آوردن داده های مورد نیاز، از نوع تحقیقات توصیفی - پیمایشی می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه از شاخص های آماری نظیر فراوانی، جداول و نمودارها در بخش آمار توصیفی و از آزمون های کلوموگروف - اسمیرنوف، آزمون همبستگی پیرسون، اسپیرمن و تحلیل عاملی تاییدی موجود در بسته نرم افزاری SPSS در بخش آمار استنباطی استفاده گردید. نتایج نشان می دهد که تاکتیک های بازاریابی رابطه مند بر کیفیت روابط، رابطه معناداری دارد و همچنین کیفیت روابط بر وفاداری مشتریان رابطه معناداری دارد.
واژگان کلیدی: بازاریابی رابطه مند - وفاداری مشتری _ کیفیت رابطه - مشتری
تاثیر تاکتیک های بازاریابی رابطه مند بر کیفیت روابط و وفاداری مشتریان (مطالعه موردی هتل های سواحل دریای خزر شرق گیلان)