نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم با از بین بردن رکود جلسات شورای دبیران روحیه شرکت در جلسات را در دبیران تقویت نمایم ؟

اختصاصی از نیک فایل اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم با از بین بردن رکود جلسات شورای دبیران روحیه شرکت در جلسات را در دبیران تقویت نمایم ؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم با از بین بردن رکود جلسات شورای دبیران روحیه شرکت در جلسات را در دبیران تقویت نمایم ؟


اقدام پژوهی مدیر  چگونه توانستم با از بین بردن رکود جلسات شورای دبیران روحیه شرکت در جلسات را در دبیران تقویت نمایم ؟

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 37 صفحه می باشد.

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.

 

چکیده

در آموزه های دینی  نیز شورا ، اساس کار و سیاست مدیریت و رهبری است . آنجا که رسول اکرم(ص) دستور داشت در انجام امور با مؤمنان به مشورت بپردازد . "و شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله ، ان الله یحب المتوکلین"2 یعنی با مردم در امور یا کارها مشورت کن و آنگاه که تصمیم گرفتی به خدا توکل کن که خداوند توکل کنندگان را دوست دارد . یا قرآن کریم می فرماید :"انلزمکموها و انتم لها کارهون"3 آیا من شما را در حالی که اکراه دارید مجبور به انجام کاری می کنم ؟ معنی سخن پیامبر این است که آن حضرت نظر و رضایت افراد را در امور در نظر می گرفتند و کسی را به زور وادار به کاری نمی کردند . یا اختصاص سوره ای از قرآن با عنوان "شورا" ناشی از اهمیت مشورت در اسلام است .

         ترویج فرهنگ مشارکت کارکنان و استفاده از سبکهای مدیریت مشارکتی و آرا و نظرات دبیران در قالب تشکیل شوراهای موجود درمدرسه(شورای دانش آموزی ، شورای مالی ،شورای دبیران ،شورای مدرسه ،انجمن اولیا و مربیان) یکی از وظایفی است که برعهده ی مدیران مدارس می باشد.در بین شوراهای یاد شده ،شورای دبیران یکی ازمهمترین و اثربخش ترین آنها می باشد که متأسفانه دربعضی از مدارس  از پویایی لازم برخوردار نمی باشد.یکی از مشکلاتی که در طی سال های اخیر اینجانب با آن مواجه شده و سایر همکاران مدیران نیز کم و بیش با آن دست به گریبان هستند فعال نبودن شورای دبیران و عدم مشارکت همکاران و بی انگیزگی و علاقه مند نبودن آنها به شرکت در این جلسات  می باشد .  این شورا می تواند فرصت مناسبی را برای شناخت ،ارائه راه حل و ایجاد روحیه ی همکاری بین کارکنان مدرسه ،تبادل اطلاعات ، بازگو کردن تجربیات ،تجزیه و تحلیل و بررسی اهداف و مشکلات مدرسه  و  افزایش معلومات و مهارت های دبیران فراهم  کند.    در حالیکه در  شورای دبیران احساس می شود همکاران تمایل زیادی برای شرکت در این جلسات ندارند و یا با بی میلی نظرات خود را بیان می کنند. برخی گوشه گیری وموضع انفعالی رادر جلسات پیشه کرده و برخی درباه ی تصمیمات نظری نمی دادند و بعضی نیز تمایل داشتند جلسه زودتر به پایان برسد بنابراین بر آن شدم تا علل این موضوع رابررسی  کرده و راه حلی را برای رفع آن پیدا نمایم .

توصیف وضعیت موجود و بیان مسأله :

اینجانب ......... سال هاست که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و هم اکنون در پست مدیریت مجتمع  ................مشغول به کار می باشم یکی از وظایفی که برعهده ی مدیران مدارس می باشد تشکیل شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان مدرسه است . به نظر اینجانب از بین شوراهای یاد شده ،شورای دبیران مهمترین و اثربخش ترین آنها می باشد که متأسفانه در حال حاضر شوراهای دبیران مدارس کشور از پویایی لازم برخوردار نمی باشد.یکی از مشکلاتی که در طی سال های تدریس و خصوصا امسال- به دلیل برعهده گرفتن پست مدیریت – با آن مواجه شده و سایر مدیران نیز با آن دست به گریبان هستند فعال نبودن شورای دبیران و عدم مشارکت تمام اعضا و بی انگیزگی و علاقه مند نبودن آنها به ادامه این جلسات می باشد . در هر جلسه از شورای دبیران احساس کردم که همکاران تمایل زیادی برای شرکت در این جلسات ندارند و با بی میلی نظرات خود را بیان می کنند. برخی گوشه گیری و سکوت در جلسات را پیشه می کردند و برخی درباه ی تصمیمات نظری نمی دادند و بعضی نیز تمایل داشتند جلسه هر چه سریع تر به پایان برسد بنابراین تصمیم گرفتم علل این امر را پیدا کرده و اطلاعاتی را جمع آوری کنم .


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی مدیر چگونه توانستم با از بین بردن رکود جلسات شورای دبیران روحیه شرکت در جلسات را در دبیران تقویت نمایم ؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد