موضوع: مبانی نظری پایان نامه بررسی مقایسه ای ناگویی هیجانی و خودکارآمدی و مهارت همدلی مربوط به فصل دوم پایان نامه برای انواع پایان نامه هایی که ازاین متغیر استفاده می کنند.
تعداد صفحات: ۴۲
این پایان نامه با فرمت word و آماده پرینت می باشد
رفرنس نویسی به روش APA
از کیفیت بالای این پایان نامه مطمئن باشید و قیمت بسیار پایین آن را از مزیت های مهم بدانید.
علاوه بر این دانشجویان و اساتید محترم می توانند کلیه متغیرهای مربوط به پایان نامه ها و پروژه های تحقیقی را در نمونه کارها مشاهده کنند.
در این فصل که به بررسی مقایسه ای ناگویی هیجانی و خودکارآمدی و مهارت همدلی پرداخته می شود. ناگویی هیجانی، تاریخچه ناگویی هیجانی، انواع ناگویی هیجانی، مولفه های ناگویی هیجانی، ویژگی های افراد مبتلا به ناگویی هیجانی، رویکردهای نظری ناگویی هیجانی، خودکارآمدی، ابعاد خودکارآمدی، عوامل اصلی ایجاد خودکارآمدی، و خودکارآمدی و تنظیم عملکرد انسان، همدلی، ابعاد همدلی، شیوه های همدلی، انواع همدلی، مراحل همدلی، اثرات همدلی و زمینه های بروز رفتار همدلانه مطرح می شود. و در پایان تحقیقات انجام گرفته در داخل و خارج مطرح می شود.
ناگویی هیجانی
ناگویی هیجانی بین ناتوانایی ها و نارسایی های خلقی و هیجانی افراد می باشد که زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و از کارامدی و موفقیت آنها می کاهد. ناگویی هیجانی در معنای اصلی به فقدان واژه برای نامیدن و توصیف هیجان ها اطلاق می شود که از ریشه یونانی (الکسی) نبود واژه (تیموس) هیجان برگرفته شده است. ناگویی هیجانی از اندیشه های روان پریشی برآمده و از لحاظ مفهومی به صورت: دشواری در تشخیص و توصیف احساسات و داشتن تفکر عینی تعریف می گردد. ناگویی هیجانی یک ویژگی شناختی عاطفی است که در آن فرد به دلیل ناتوانی نسبی اش در درک حالت های عاطفی خود و دیگران نمی تواند از کلام در جهت تنظیم و تعدیل عواطف اش استفاده کند.
………………………
تحقیقات انجام شده در خارج
کاش و گرینبرگ (۲۰۱۶) نشان داده اند که آموزش مهارت های همدلی بر مشکلات بین شخصی و خودتنظیمی عاطفی مؤثر است. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های همدلی باعث سازگاری اجتماعی، افزایش مردم آمیزی، صمیمیت و مسئولیت پذیری می شود.
سوسا و همکاران (۲۰۱۵) در زمینه رابطه همدلی با کیفیت روابط بین شخصی والدین نشان دادند که بین همدلی با کیفیت روابط بین شخصی رابطه معناداری وجود دارد.
پژوهش های فولکر و ریوس (۲۰۱۴) نیز نشان داد که خودکارآمدی در ایجاد رفتار و نگرش های مثبت در افراد نقش بسزایی دارد.
……………..
تحقیقات انجام شده در داخل
بشارت و همکاران (۱۳۹۳) در پژوهشی که به بررسی رابطه ناگویی هیجانی و مشکلات بین شخصی پرداختند، نتایج پژوهش نشان داد که بین سبک دلبستگی ایمن و مشکلات بین شخصی همبستگی منفی معنادار وجود دارد. سبکهای دلبستگی اجتنابی و دوسوگرا و ناگویی هیجانی با مشکلات بین شخصی همبستگی مثبت معنادار داشتند.
بگیان کوله مرز (۱۳۹۲) در پژوهش خود با عنوان اثربخشی آموزش گروهی همدلی بر سازگاری و بهبود روابط بین شخصی و خود تنظیمی عاطفی پرداختند.
……………..
فصل دوم پایان نامه بررسی مقایسه ای ناگویی هیجانی و خودکارآمدی و مهارت همدلی