پلهای بزرگراهی از عمده ترین و مهمترین سازه های واقع در شریان های حیاتی شهری و برون شهری هستند .
یکی از سیستم های را یج برای اجرای پلهای جاده ای، پلهای بتنی با عرشه تیر و دال می باشند در این سیستم، عرشه مرکب از تیر و دال برای تحمل نیروهای ثقلی انتخاب می شود.
در انتهای هر عرشه، درز انبساط جهت حرکت عرشه ناشی از تغییرات دمایی، زلزله و ... ایجاد میشود . بدون ایجاد درز، انبساط عملکرد حرارتی عرشه دچار اختلال می گردد . استفاده از درزهای انبساط مشکلاتی را نیز در پی دارد .
انباشت مواد زائد در درزها می تواند باعث جلوگیری از انبساط عرشه شود و نیروهای ناخواسته ای را در عرشه ایجاد کند. همچنین نفوذ آب از درزها باعث تخریب سرستون خواهد شد که با از بین بردن نشیمنگاه تیرها ، احتمال سقوط تیرها را بیشتر میکند.
پلهای متعددی در زمین لرزه های گذشته به دلیل سقوط عرشه از تکیه گاه، نشیمنگاه و یا درزهای انبساط تخریب شده اند .
فهرست مطالب ارائه شده شامل موارد زیر می باشد:
مقدمه
روش انجام مطالعات
روش تحلیل
بررسی نتایج تحلیل
بررسی نتایج تحلیل تاریخچه زمانی
جمع بندی و نتایج
مراجع
این فایل با فرمت پاورپوینت در36 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
تعداد مشاهده:
67
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.pptx
فرمت فایل اصلی: PPT
تعداد صفحات: 36
حجم فایل:1,259
کیلوبایت
راهنمای استفاده:
Microsoft powerpoint
محتوای فایل دانلودی:
پاورپوینت
پاورپوینت رفتار لرزه ایی پل های بتنی