نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد نقش معلم و آموزش و پرورش در سال همت مضاعف و کار مضاعف

اختصاصی از نیک فایل تحقیق در مورد نقش معلم و آموزش و پرورش در سال همت مضاعف و کار مضاعف دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد نقش معلم و آموزش و پرورش در سال همت مضاعف و کار مضاعف


تحقیق در مورد نقش معلم و آموزش و پرورش در سال همت مضاعف و کار مضاعف

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه15

بخشی از فهرست مطالب

صفحه

 

 

 

چکیده                                                                                                                                            1

 

کلید واژه ها                                                                                                                                    1

 

مقدمه                                                                                                                                              2                                                                                           

 

بیان مسأ له                                                                                                                                       2                                                                                           

 

رهبر آموزشی کیست؟                                                                                                                      3                                                                                           

 

وظیفه مدیر و رهبر آموزشی چیست؟                                                                                               3                                                                                           

 

عواملی که می توانند به توسعه ی کار و افزایش کارآمدی در جامعه کمک نمایند:                             3                                                                                           

 

  • ایجاد محیط مناسب                                                                                                4                 
  • ایجاد روحیه ی قوی                                                                                              5
  • توجه به مشکلات معلمان و اولویت بر رفع آنها                                                      5  
  •       بوجود آوردن شرایط راحت در محیط کار                                                                6
  • رفاه و آسایش در زندگی                                                                                       6
  • اوضاع مطلوب و مناسب کار                                                                                     6
  • احساس علاقه و دلبستگی                                                                                      7
  • رفتار ا ز روی عدل و انصاف                                                                                    7
  • احساس اهمیت در  وظیفه های محول                                                                     8
  • برنامه آموزشی                                                                                                       8
  • استفاده از تجارب معلمان پر سابقه                                                                        8
  • حفظ احترام به خود                                                                                                 9
  • چگونه می توان  به یاری معلم « تنبل و کم کار» شتافت                                         9
  • جایگاه دانش آموزان                                                                                              9
  • نتیجه گیری                                                                                                           10
  • پیشنهادها                                                                                                              11

 

      17)            منابع                                                                                                                       12

 

 

 

مقدمه:

 

      در گذشته بحث های زیادی در مورد ریشه ی آموزش و پرورش در جریان بود از جمله این که آیا این واژه از واژه ی «هدایت کردن» یا« تربیت کردن» مشتق شده است ولی امروزه ما می دانیم که« هدایت کردن» به معنی تربیت کردن نیز استفاده می شود یعنی هر دو واژه در هر یک از دیدگاه های متفاوت آموزش و پرورش به کار گرفته می شود.

 

     « به یک معنا انسان موجودی عاقل است بنابراین بحث از تلقّی آموزش و پرورش به عنوان عامل عاقل ساختن انسان عجیب به نظر می رسد.» ( بارو، 1376،ص 111) بدیهی است  وقتی مردم از ارتقای عقلانی یا عاقل ساختن کسی سخن می گویند، در معنا خواهان آنند که او بهتر بیندیشد و بسیاری از دست اندرکاران آموزش و پرورش چنین معانی را مرادف می کنند (همان ص 112)

 

      برای بهتر اندیشیدن نیاز به محیطی مناسب و نیروی کار ویژه ای است که آموزش و پرورش در رأس آن قرار دارد و نحوه ی مدیریت مستقیم و یا با واسطه ی او ـ از طریق مدیران مدارس ـ تأثیر فوق العاده ای در پیشبرد این اهداف ، بلکه موفقیت دو چندان آن دارد و این همان همت مضاعف و نتیجه ی آن یعنی کار مضاعف است.

 

           بیان مسأله: موفقیت نظام آموزشی کشور در گرو نیروی کار موفق  که گردانندگان آینده ی این جامعه محسوب می شوند

 

        این امر میسر نمی شود مگر با همت و تلاش هر چه بیشتر معلمان و پشتیبانی  مسؤولان آموزش وپرورش و به طور کلی رهبران و مدیران آموزشی

 

             رهبر آموزشی کیست؟ « رئیس آموزش و پرورش ، مدیر آموزشگاه، رئیس بخش یا هر رهبر رسمی دیگر را رهبر آموزشی می گویند. هر یک از این افراد به تفاوت قسمتی از وقت خود را صرف بهبود برنامه ی آموزشی آموزشگاه ها

 

می کند.»(وایلز، 1382، ص 26)

 

وظیفه ی مدیر و رهبر آموزشی چیست؟

 

      « سازمان و تشکیلات اداری ، وسایل و تجهیزات، روابط بین کارکنان آموزشی و خدمات مربوط به رفاه معلم، تنها وسایلی هستند که بهترین امکانات را برای آموزش بهتر به وجود می آورند.

 

      مدیریت آموزشی عبارت از یک کوشش تعلیم و تربیتی است که برای بهتر انجام دادن کار معلمی در خدمت معلمان قرار دارد.

 

        همه ی معلمان برای انجام دادن کارهایی که صورت می دهند دارای استعداد فطری بیشتری هستند. عوامل بسیاری از قبیل عدم بینش کافی، تجارب تلخ گذشته، فشار نا مطلوب اجتماعی ، ناسازگاری در روابط انسانی، وضع نا مطلوب اداری و استخدامی و نابسندگی در ارزشیابی صحیح از کار معلم، مانع از این است که معلمان ، تمام توان و استعداد خود را در راه معلمی به کار بندند. وظیفه ی رهبر آموزشی در آموزشگاه، یاری به معلمان برای آزاد ساختن این نیروهای نهفته است(همان، ص 9)ووینمسشمکیشسنیتتنشس آزاد ساختن این نیروهای نهفته است(همان ، ص 9)

 

     عواملی که می توانند به توسعه ی کار و افزایش کار آمدی در جامعه کمک نمایند:

 

آموزش و پروزش به عنوان رکن توسعه و مولد ترین بخش جامعه ، محسوب می شود. جامعه ی مدتی ابتدا در خانواده و آنگاه در آموزش و پرورش شکل می گیرد، البته خانواده نیز متأثر از آموزش و پرورش است، چرا که پدر و مادر خود پرورده ی آموزش و پرورش هستند. اگر ما بخواهیم به یک جامعه ی مدنی متعادل و انسانی برسیم، اول و آخر کار این است که به آموزش و پرورش بپردازیم(ماهنامه نگاه، 1376، ص 89).

 

پژوهش های متعدد نشان داده است که آموزش، بهره وری را افزایش می دهد (قاسمی پویا، 1380، ص 16)

 

      توشیون کو یکی از بنیان گذاران ژاپن امروز، نقش سازنده و بارور کننده ی انسان و آموزش و پرورش را در توسعه ی اقتصادی و اجتماعی چنین بیان کرده است:

 

     « ما نه هیچ منبع طبیعی داریم و نه قدرت نظامی، ما فقط یک منبع در اختیار داریم، ظرفیت ابداع مغزهایمان، این منبع پایان ناپذیر است. باید آن را بسط داد، تربیت کرد، تمرین داد، مجهز ساخت این قدرت دماغی خواه ناخواه در یک آینده ی نزدیک گران بهاترین و خلایق ترین ثروت مشترک همه ی بشریت خواهد شد.»

 

      با توجه به این واقعیت که رشد ملی نه فقط به مدد منابع مالی بلکه بیشتر به یاری انسان های فرهیخته صورت می گیرد، نقش آموزش و پرورش بخصوص مدیران

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد نقش معلم و آموزش و پرورش در سال همت مضاعف و کار مضاعف
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد