پاورپوینت تحقیقات بازاریابی 70اسلاید
عامل ارتباط دهنده مصرف کننده ،مشتری و جامعه ، از طریق اطلاعات به بازاریاب است ...تعیین اطلاعات موردنیاز، برنامه ریزی برای جمع اوری اطلاعات ومدیریت واجرای جمع اوری اطلاعات بعهده تحقیقات بازاریابی می باشد.
فرآیندتصمیم گیری
u تعریف مسئله
u تعیین عوامل قابل کنترل و غیر قابل کنترل
u جمع اوری اطلاعات مربوطه
u مشخص کردن بهترین گزینه
u توسعه و اجرای طرح بازاریابی
u ارزیابی تصمیم و فرایند تصمیم گیری
طبقه بندی تحقیقات بازاریابی
.1تحقیقات منجر به شناسایی مسئله، تحقیقاتی هستند که در آن مسائلی راکه هنوز کاملا اشکار نشده و امکان دارد در اینده بروز کند شناسایی می کنند مانند تحقیقات مربوط به ظرفیت بازار ، سهم بازار ، تصور مشتریان ، مشخصه های بازار ، تجزیه و تحلیل فروش ، پیش بینی ها و روند تجارت
.2تحقیقات منجر به حل مسئله ، تحقیقی است که به منظور یافتن راه حلی برای مسئله مشخصی انجام می شود مانند تحقیقات مربوط به تقسیم بندی بازار ، محصول ، قیمت گذاری ، ارتقای سطح محصول ، توزیع
تحقیقات بازاریابی / نارش . ک .مال هاترا / ص 24
مطالعات متمرکز بر کاربران نهایی
uبخش بندی بازار
ویژگی های مشترک جامعه هدف
uرفتار خرید
چگونگی کسب اطلاعات درباره محصولات و خدمات
uنیازها
اولویتها و فوایدی که مشتریان بدنبال آنها هستند
uارزش ادراک شده
حداکثر بهایی که مایلند بپردازند و چرایی آن
uمحصول
ارزشیابیهای تمام محصولات و خدمات رقبا
uنام تجاری
مشخصه تداعی شده با نام تجاری
پاورپوینت تحقیقات بازاریابی 70اسلاید