نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بیس باعنوان:رابطه بین رقابت در بازار محصول وچسبندگی هزینه ها

اختصاصی از نیک فایل مقاله بیس باعنوان:رابطه بین رقابت در بازار محصول وچسبندگی هزینه ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بیس جدید2016 ومناسب برای پایان نامه حسابداری باعنوان:رابطه رقابت در بازار محصول وچسبندگی هزینه

بصورت انگلیسی ودر 31صفحه وبافرمت PDF

طبق رعایت اصول اخلاقی وجلوگیری ازتکراری شدن موضوع ازفروختن مقالات به چند نفراجتناب ومتعهد میشویم این مقاله بیس فقط به یک نفر(اولین خریدار) فروخته خواهد شد وطبق تنظیمات سایت پس از اولین فروش لینک این مقاله غیرفعال خواهد شد

Product market competition and cost stickiness

Abstract

Extant literature on cost stickiness has focused on how firm-specific characteristics affect the asymmetric cost behavior. In this paper, we explore how a firm’s operating environment affects the firm’s cost stickiness. Specifically, we examine the effect of product market competition on cost stickiness since a firm’s investment and cost retention decisions partly depend on how the firm interacts with its rival firms in the product markets. Using two firm-level text-based product market competition measures extracted from management disclosures in firms’ 10-K filings (Li et al. in J Account Res 51(2):399–436, 2013; Hoberg and Phillips in Rev Financ Stud 23(10):3773–3811, 2010; J Polit Econ, 2015), we find strong evidence consistent with cost asymmetry increasing in competition after controlling for known economic determinants of cost stickiness. In additional analyses, we also find that the effect of product market competition on the degree of cost stickiness increases in firms’ financial strength, likely because management in financially stronger firms has more resources for investment expenditures in spite of a sales fall. We also find that cost stickiness is increasing in competition if management is optimistic about future demand, whereas competition is not associated with cost asymmetry if management is pessimistic about future demand. Finally, we find that the relationship between competition and cost stickiness, although statistically insignificant at conventional levels, is more pronounced for single-segment firms relative to multi-segment firms


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بیس باعنوان:رابطه بین رقابت در بازار محصول وچسبندگی هزینه ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد